- Acasă
- Octavian Paler
- Moartea ca spectacol
O dată cu moartea lui Ioan Paul al II-lea se încheie mai mult decât un pontificat. Se încheie - poate fără să ne dăm seama - o epocă. Şi greşesc, oare, spunând că secolul XX se sfârşeşte, cu adevărat, abia acum? Îmi place să cred că secolul XX n-a excelat doar prin regresul interior care a însoţit progresul tehnic. A fost şi secolul în care polonezul Karol Wojtyla a devenit Papă.
De mult n-am mai auzit atâtea platitudini cucernice câte aud acum la televizor. Probabil, de atât mai suntem în stare, într-o vreme care l-ar vrea şi pe Dumnezeu pipăit de experţi pentru a ne convinge că exista. Mă tem că lecţia acestui mare Papă e omagiată fără a fi şi înţeleasă.
Se ştia de vineri seara că nu mai era nici o speranţă ca Papa să-şi revină. Că nici rugăciunile nu mai puteau ajuta la nimic. Poate că o tăcere cuviincioasă ar fi fost o formă mai potrivită de respect. Dar, în „satul planetar" de azi, un papă, mai ales unul de talia actualului papă, nu poate muri discret. Sunt prea multe televiziuni care vor să-i transforme moartea în spectacol.
Probabil, dacă li s-ar fi permis, nu s-ar fi dat înapoi să intre în apartamentul Papei pentru a-i transmite moartea în direct. Oricum, indiscreţia mondială de care are parte, în ultimele sale clipe, e un ultim tribut plătit de acest mare polonez. Nici moartea nu-i mai aparţine. Nu e un mister privat. Sau o împăcare personală cu toate cele trecătoare.
Ioan Paul al II-lea trebuie să se lupte cu moartea în public. Şi în baza unui protocol strict.
Nu toţi papii au fost nişte sfinţi. Alexandru Borgia obişnuia să dea foc în fiecare seară unui ghemotoc de câlţi pentru a-şi aminti cum se duce viaţa. Dar, după ce punea să fie măturat scrumul, avea grijă ca, până ce trecea, viaţa să fie cât mai plăcută. S-a înconjurat de un stol de amante, care i-au dat fii şi fiice, de care s-a îngrijit apoi cu afecţiune.
Poate, chiar cu prea multă afecţiune, zic unii, în cazul Lucreziei Borgia, imortalizată de penelul lui Pinturicchio. Iuliu al II-lea, cel care i-a comandat lui Michelangelo picturile din Capela Sixtină, a fost un papă războinic. Cu platoşa şi cu spada în mână şi-a condus trupa de cavalerişti împotriva cetăţilor care nu se supuneau Sfântului Scaun.
În schimb, nimeni nu ezită, văd, să-l considere pe Ioan Paul al II-lea un sfânt, fără a fi canonizat ca atare. Un sfânt care a dovedit că sfinţenia nu exclude dragostea de viaţă. Şi dacă e adevarat că despre viaţa unui om nu se poate vorbi decât la sfârşitul ei, ar mai fi de zis ceva.
„Carol cel Mare", cum îl numeste un biograf pe Karol Wojtyla, ne-a obligat pe cei care avem dubii să ne îndoim de propriile noastre îndoieli.
Cândva, Stalin întreba ironic: „Câte divizii are papa?" El nu bănuia că, mai târziu, ironia lui se va dovedi stupidă şi ridicolă. Ioan Paul al II-lea n-a avut nici o divizie. N-a dispus decât de decorativa gardă elveţiană, îmbrăcată în costumele desenate de Rafael.
Şi totuşi, acest Papă, copleşit şi de boli pe deasupra, a făcut istorie! Fără nici o divizie, a reuşit să cucerească miliarde de inimi.
Aud mereu spunându-se, în „tele-priveghiul" din aceste zile, că Papa a fost un adversar şi al nazismului - pe care l-a văzut la lucru în Polonia ocupată - şi al comunismului, la prăbusirea căruia a contribuit decisiv. Dar nimeni nu-şi aminteşte că acest Papă a detestat şi liberalismul sălbatec. Şi degradarea care a luat forme obscene în societatea de consum.
Papa a înteles că lumea în care trăim azi, o lume care a dat banului rolul avut de poliţie in regimurile totalitare, nu e mai umană. De ce nu se suflă o vorbă despre asta? Pentru că, de fapt, va continua ceea ce Papa a încercat să schimbe?
N-am auzit spunându-se nici că Ioan Paul al II-lea s-a pronunţat ferm şi insistent împotriva războiului din Irak, încercând să-l împiedice pe Bush să ordone invazia. Probabil, însă, Bush se va fi gândit, asemenea lui Stalin, fără să aibă şi cinismul de a o spune, că, întrucât n-are nici o divizie, Papa trebuie să-şi vadă de rugăciunile lui.
Ca fiecărui nou papă, i s-a spus şi lui Karol Wojtyla, când a fost ales, formula rituală: Sic transit gloria mundi! („Aşa trece gloria lumii"), pentru a fi avertizat că gloria e trecătoare. Avertismentul nu s-a confirmat. Dar cum va arăta lumea după cel ce l-a contrazis?
Adăugat de: ALapis
vezi mai multe poezii de: Octavian Paler
Împărtăşeşte-ne opinia ta:
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Comentarii:
Iti amintesc ca nuvela lui Eminescu ..."Sarmanul Dionis" a putut fi postata la ''Texte" , recunosc, cu ajutorul lui Dan. Acela este intr-adevar un text de o marime considerabila.
Legat de faptul ca ai parerea ca nu vrea cineva sa mai scrii te asigur ca gresesti .
Nu am sa amintesc de Critic si de relatia ta cu el , trecutul e trecut. La membrii fondatori ai tot dreptul sa fii avand in vedere munca ta asidua pe site, postand cu rabdare poeziile a doua volume intregi ale lui Blok, si nu numai. Nu are nimeni cu tine, nu lua personal orice discutie , nimeni nu te-a vizat, de fapt era o discutie generala despre acest site minunat.
O seara minunata , La multi ani ! tuturor celor ce isi serbeaza ziua de nume :)
Adina Speranta
joi, 07 ianuarie 2016
Adina, am de făcut o remarcă și câteva cuvinte de spus. Sunt texte care nu pot fi postate la rubrica lor datorită lungimii, în definitiv tot în contul lui Octavian Paler, ajunge acest text. Cu Mirror sunt prieten, am colaborat și colaborez în privat cu el de câte ori am nevoie, i-am urmărit rubrica și studiat lecțiile. Cu Criticul Blând am o relație buna, doar își expune părerea când simte nevoia la creațiile mele și mă încurajează, nu am ce să-i reproșez cuiva ceva din trecut, dacă am greșit față de dânsul și de alte persoane fără să realizez, îmi cer scuze, că intervine mai rar nu cred că e cineva de vină, fiecare cu timpul său, nimeni nu are obligații față de cineva, totul e plăcere, așa cred. Dacă deranjează faptul că eu sunt printre membrii fondatori mă retrag din nou de acolo, nici o problemă, am mai făcut-o, iar de scris poezie nu știu, poate nu mai scriu dacă așa vor cititorii, poate nu mai trebuie nici să respir. O zi bună vă doresc și La mulți ani! celor care azi își serbează ziua de nume și naștere. Numai bine vă doresc tuturor.
ALapis
joi, 07 ianuarie 2016
Imi permit sa intervin in aceasta discutie pentru ca tema ei este importanta pentru noi toti. Acest site nu impiedica persoane care doresc sa scrie poezie , chiar de sunt la inceput , avand posibilitatea de a evolua. Am discutat cu Adm zilele trecute despre un mod de a departaja poeziile , despre un mod de a le imbunatati dand astfel ocazia celor ce sunt la inceput sa avanseze pe drumul acesta atat de frumos al simtirii poetice. Fiecare metoda are insa hibele ei . Orice punctare poate fi influentata negativ , dand astfel o perceptie gresita asupra calitatii unei poezii.
Daca se va face un sistem de notare , asa cum dealtfel am si discutat cu Adm , nimeni nu poate garanta ca notele acordate vor fi obiective. Pentru o critica obiectiva este nevoie de cineva care sa aiba cunostinte in domeniu si mai ales timp.
Sunt de acord ca a fi libere postarile genereaza aparitia unor poezii de o valoare mai scazuta, dar cu ajutorul celor care stiu anumite tehnici , acestea pot fi corectate, evident daca autorul este dispus sa accepte comentarii de genul acesta.
Site-ul are si sectiunea de texte, proza, loc unde trebuia de fapt sa se afle si aceasta postare.
Am mai rugat in trecut ca membrii care scriu de mult poezie , care cunosc regulile de prozodie ( in cazul poeziei clasice) sa se exprime. Asa cum mentionati, Blacks , ati facut acelasi lucru...de multe ori nu ati intervenit ca sa nu taiati avantul cuiva. Criticul a indeplinit aceasta sarcina si a fost la randul lui criticat , suspectat, incat pana la urma , probabil a renuntat sa mai isi asume acest rol. Th3Mirror a postat la rubrica Tehnica literara (rubrica infiintata la cererea lui) cateva din secretele , regulile Poeziei. Ma indoiesc ca a citit careva. Il consider pe Mirror un foarte bun cunoscator , dar nu s-a implicat in comentarii constructive din acelasi motiv ...sa nu deranjeze. Pentru ca nu toti accepta sa li se spuna unde au gresit. Eu mai comentez cand este cazul , imi asum faptul ca trezesc antipatii :) ...dar nu pot spune ca am cunostinte puternice , desi invat , invat...renuntand de multe ori la a scrie o poezie ca sa citesc regulile de gramatica si tot ce inseamna prozodie. Asta nu inseamna ca nu pot gresi . Pe mine asta ma impiedica de multe ori sa comentez, nesiguranta pe afirmatiile mele :)...In rest, nutresc speranta ca nu voi fi inteleasa gresit vazandu-se reavointa acolo unde nu este decat dorinta de a ajuta cu putinele invataminte pe care le am.
Asadar, orice clasificare a poeziilor este aleatorie : daca se va nota am dubii ca se va ajunge la un rezultat corect, daca se va face un clasament in urma vizualizarii poeziei ,iar am dubii ca el va desemna poezia cea mai buna , putand fi foarte vizualizata o poezie mai slaba ...Am citit poezii foarte bune pe site care insa au trecut neobservate...Care este solutia? Poate ar trebui sa lasam deoparte orgoliile personale si sa ne implicam in asumarea comentariilor privindu-le ca pe un ajutor dat cu prietenie.
Pe mine m-a ajutat mult Criticul prin acel ''Nu'' :))...apoi Th3...explicandu-mi cate ceva si afirm ca nu sunt multi care sa cunoasca tainele poeziei ca el, dar nu se implica din delicatete , apoi Camelia Ardelean care este o buna cunoscatoare a gramaticii, a prozodiei... De la altii , am invatat citindu-le poeziile :) ...Asa cum am primit ajutor asa am dorit si eu la randul meu sa ofer din ce am invatat de la ei si rog ca sa faca si ceilalti la fel.
Adm este un iubitor de poezie , el ne citeste poeziile, le posteaza pe g+ ,ne asculta, exista rubrica in care ne putem exprima propunerile , este o persoana deosebita , cu mult bun simt iar site-ul l-a creat pentru a aduna aici poezii pe care le indrageste. (bine ca stiu acum ca ajut daca dau clik pe reclame ...:) ...)
Blacks, te rog mult , din putinul timp liber rupe o bucatica si comenteaza din punct de vedere critic , impartaseste-ne din tot ceea ce stii si vei ajuta floarea poeziei sa infloreasca ...
Eu te astept cu drag, mereu! Un an nou , cu fericire si sanatate!
Adina Speranta
joi, 07 ianuarie 2016
@blacks
Va multumesc de asemenea pentru amplul comentariu. Chiar vorbeam zilele trecute cu doamna Adina Speranta(poate sa confirme acest lucru) despre introducerea unui sistem de departajare a poeziilor inscrise pe site. Am sa ma gandesc la acest lucru si am sa revin cu o propunere sper cat de curand( din pacate slujba imi ocupa majoritatea timpului). Partea mai putin benefica a unui sistem de notare ar fi aceea ca s-ar putea vota in nestiinta de cauza, atat pro cat si contra.
Pentru mine toti membri sunt foarte importanti atat timp cat au o conduita corespunzatoare unui site de poezie, iar dumneavoastra va incadrati perfect deci cu siguranta aveti dreptul moral sa va expuneti parerile.
In privinta castigurilor doresc sa precizez ca am creat acest site nu pentru a ma imbogati si de aceea nu voi cere niciodata vreun beneficiu. Singurele reclame care vor fi pe site sunt acelea de la google adsense (care sunt platite numai daca cineva da click pe ele) iar banii colectati vor fi investiti in hosting. Nu stiu daca ati observat acum cateva saptamani datorita numarului mare de accesari zilnice site-ul si misca greu deci am fost nevoit sa maresc banda de trafic. In aceste conditii nu pot cere nimanui sa faca o munca de reala critica pe site atat timp cat nu are niciun beneficiu.
Revin cu precizarea ca singurul scop al acestui site este promovarea culturii romanesti si sper ca la acest proiect sa se alature romanii de pretutindeni.
Va multumesc si imi cer scuze pentru eventualele greseli scriu de pe telefon in drum spre casa.
Un nou an fericit.
Cu stima,
admin
miercuri, 06 ianuarie 2016
Multumesc pentru operativitatea raspunsului. Nu ma asteptam la un raspuns, erau doar niste constatari.
Da, nu am intalnit cuvinte nepoliticoase. In trecut au fost cateva replici acide , dar care s-au stins ori au fost stinse. Nu mai stiu potagonistii, ca nu am stat sa urmaresc. Era ceva despre convingerile religioase a unora, parca.
Atceva vreau sa zic:
La inceput erau doar cativa membri si interesul site-ului era sa creasca. Treptat, numarul membrilor a crescut si indirect a crescut si numarul postarilor.
Acum sunteti la momentul unei decizii personale:
1 mentineti aceeasi politica prin care accesul la publicare este permis oricarui membru inscris. Ce castigam? Vom castiga noi membrii, dar s-ar putea ca prin anumite postari sa scadem drastic calitatea. Astazi, daca urmariti comentariile pe care le-am facut la cele doua postari, chiar daca nu puteti afirma public, sunt ferm convins ca in adancul sufletului aveti aceeasi opinie: cele doua postari nu au ce cauta pe un site de poezie. Am dat doar un exemplu prin care cantitatea poate aduce deservicii site-ului. Incerc sa ma pun in locul unui “extern”care deschide pentru prima data site-ul sa urmareasca ce fel de site este “poetii nostri”. Poate acest “extern” este de o valoare certa, ori poate este un viitor beneficiar de publicitate (alta problema care ar trebui discutata). Ori, daca prin absurd el urmareste cateva postari si nimereste astfel de “conceptii”, exista destul de mare probabilitatea ca sa considere ca asocierea cu acest site nu-i benefica pentru el
2 lasati liber la postari, dar introduceti niste criteriii de apreciere a poeziilor, prin care sa fie apreciate partile componente ale poeziei (metrica, rima, ritm, comparatii, figuri de stil, etc, intr-un cuvant prozodia), sa fie apreciata originalitatea subiectului, folosirea regionalismelor, arhaismelor, corectitudinea gramaticala,etc. fiecare pe o scara de valori ( de la 1 la 10); astfel, apreciera va fi justa, fiecare va intelege unde si ce trebuie sa corecteze pe viitor; cei care au un viitor se vor ambitiona sa scrie mai bine, iar cei care nicimacar nu stapanesc limba romana vor intelege treptat ca este mai bine sa renunte. Oricum, in ambele cazuri, ar fi in interesul site-ului, calitatea crescand. S-ar elimina si un posibil viitor troc de laude, asa cum l-am mai denumit in trecut.
Desigur, tot acest scenariu al meu in acest caz nr. 2 se bazeaza pe participarea colegilor la sistemul de apreciere si pe corectitudinea si seriozitatea lui
Eu postez rar, intrucat nu sunt adeptul cantitatii. Nu am pretentia de a fi un nume important pe acest site. Am incercat in comentariile mele sa spun pe drept ceea ce gandesc; acolo unde am putut, am propus propriile variante pentru imbunatatirea muzicalitatii postarilor altor colegi; unde am gasit fracturi de logica, ori greseli gramaticale le-am sesizat.
De multe ori am considerat insa sa nu intervin, netaind aspiratiile. Am vazut doar cateva persoane facand comentarii acolo unde a fi trebuit facute, indrumand. Ar fi bine ca rolul Criticului Bland sa fie jucat de mai multi colegi, sa avem mai multi taria de a spune ce gandim.. Lumea se abtine, din politete.
Din cauza faptului ca postez rar, nu am voie sa consider ca am un cuvant de spus in organizarea site-ului. Sunt doar niste propuneri pe care unii dintre colegi nicimacar nu le-ar accepta. Depinde de ce vrea majoritatea.
Dar , la final, tot mai vin cu o propunere:
Orice cont deschis pe internet cost; orice organizator are aumite costuri; pentru binele tuturor cred ca ar trebui sa aveti o particica de site rezervata publicitatii comerciale care sa asigure independenta finaciara , continuitatea in timp a site-ului si, de ce nu, un profit. Iarasi, e doar o parere!
Multumesc pentru timpul alocat. Va doresc un an plin de realizari si cu sanatate deplina!
blacks
miercuri, 06 ianuarie 2016
@blacks
Cu cea mai mare placere va raspund pe rand la problemele ridicate:
1. In niciun caz nu doresc sa schimb principala menire a site-ului si anume: poezia. Dupa parerea mea site-ul este dedicat peste 90% acestui gen literar. Prin posibilitatea adaugarii unui text am dorit sa ofer si pasionatilor de proza un mic spatiu pe site. Pentru introducerea oricarui text si nu poezie exista categorie speciala.
2. Nu cred ca ati intalnit "balacareala" in aceasta comunitate. Orice utilizator care a jignit alt membru a fost exclus prin incapacitatea de a mai posta.
3. As fi bucuros sa-mi spuneti despre ce criterii de calitate vorbiti si daca se poate doresc sa le implementez cu cea mai mare placere.
4. Fac tot posibilul sa multumesc cati mai multi utilizatori dar niciodata nu o sa schimb principalul obiectiv al site-ului: promovarea poeziei.
Astept cu interes un raspuns si va doresc o seara pe sufletul dumneavoastra.
Cu stima,
admin
miercuri, 06 ianuarie 2016
Oameni buni,
N-oi fi eu printre membrii fondatori ai site-ului , dar stiu cu siguranta ca a fost gandit ca un site care sa slujeasca poezia. In ce se transforma? Postam texte? Site-ul se va trasforma intr-o biblioteca online de texte de filosofie, beletristica, religie, etc. Poezia va fi sufocata! De ce ne incapatanam sa postam zilnic daca nu avem poezii pe care sa le postam. Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, dar azi am intalnit alte doua postari care dezbat subiecte din politica damboviteana si care nu fac cinste acestui site prin calitatea Zero Absolut a postarilor in cauza. Domnule Administrator, site-ul a crescut frumos, lasati-l doar pentru poezie. Si introduceti, va rog, niste criterii de calitate. La "lumina"intunericului nu creste nimic! Luminati site-ul prin respectarea regulilor pe care vi le-ati impus atunci, cand ati pornit acest proiect. Nu schimbati obiectul de activitate al site-ului! De pe net stiu de o astfel de generalizare a unui site care a inceput cu poezie, dar care treptat a introdus, comentarii politice, replici acide si faimoasa dimboviteana "balacareala"intre membri.Site-ul este despre poezie si trebuie sa contina doar poezie!
blacks
miercuri, 06 ianuarie 2016
Adrian Maniu
Al. O. Teodoreanu
Alecu Donici
Alecu Russo
Alexandru Alexianu
Alexandru Bogdanovici
Alexandru Hrisoverghi
Alexandru Macedonski
Alexandru Philippide
Alexandru T. Stamatiad
Alexandru Vlahuţă
Alexei Mateevici
Andrei Mureşanu
Anonim
Anton Pann
Artur Enăşescu
Benjamin Fondane
Bogdan Petriceicu Haşdeu
Calistrat Hogaș
Camil Petrescu
Carmen Sylva
Cezar Bolliac
Cincinat Pavelescu
Constantin Mille
Constantin Negruzzi
Constantin Oprişan
Costache Conachi
Costache Ioanid
Dan Botta
Demostene Botez
Dimitrie Anghel
Dimitrie Bolintineanu
Dimitrie Gusti
Dosoftei
Duiliu Zamfirescu
Dumitru Iacobescu
Dumitru Theodor Neculuță
Elena Farago
Elena Văcărescu
Emil Botta
Emil Cioran
Eusebiu Camilar
Gavril Rotică
George Bacovia
George Coşbuc
George Ranetti
George Topîrceanu
George Tutoveanu
Gheorghe Sion
Grigore Alexandrescu
Iancu Văcărescu
Ienăchită Văcărescu
Ilarie Voronca
Ioan Budai Deleanu
Ioan Iacob Hozevitul
Ioan S. Neniţescu
Ioanid Romanescu
Ion Barbu
Ion Heliade-Rădulescu
Ion Luca Caragiale
Ion Minulescu
Ion Neculce
Ion Șiugariu
Iosif Trifa
Iulia Haşdeu
Leonid Dimov
Lucian Blaga
Magda Isanos
Mateiu Ion Caragiale
Matilda Cugler-Poni
Mihai Eminescu
Mihail Kogălniceanu
Mihail Săulescu
Mihail Sadoveanu
Mircea Demetriade
Mircea Eliade
Nichifor Crainic
Nichita Stănescu
Nicolae Iorga
Nicolae Labiş
Octavian Goga
Panait Cerna
Radu D. Rosetti
Radu Gyr
Radu Stanca
Ştefan Octavian Iosif
Ștefan Petică
Traian Demetrescu
Tristan Tzara
Tudor Arghezi
Vasile Alecsandri
Vasile Cârlova
Vasile Conta
Vasile Militaru
Veronica Micle
Victor Eftimiu
Virgil Carianopol
Vladimir Streinu
Zorica Laţcu
Agatha Bacovia
Alexandru Andriţoiu
Alexandru Andrieş
Alexandru Busuioceanu
Alexandru Colorian
Alexandru Lungu
Alice Călugăru
Ana Blandiana
Ancelin Roseti
Andrei Ciurunga
Anghel Dumbrăveanu
Ara Alexandru Șișmanian
Aron Cotruș
Arsenie Boca
Aurel Dumitrașcu
Aurel Pastramagiu
Aurel Rău
Benedict Corlaciu
Camil Baltazar
Camil Poenaru
Cassian Maria Spiridon
Cezar Baltag
Cezar Ivănescu
Christian W. Schenk
Claudia Millian Minulescu
Cleopatra Lorințiu
Constanţa Buzea
Constantin Berariu
Constantin Michael-Titus
Constantin Noica
Corneliu Coposu
Corneliu Vadim Tudor
Dan Deşliu
Dan Rotaru
Daniel Drăgan
Daniel Turcea
Darie Novăceanu
Dimitrie Ciurezu
Dimitrie Stelaru
Dinu Flămând
Dominic Stanca
Dumitru Corbea
Dumitru Matcovschi
Dumitru Pricop
Dumitru Țiganiuc
Elena Armenescu
Elena Liliana Popescu
Emil Brumaru
Emil Isac
Eta Boeriu
Eugen Cioclea
Eugen Ionescu
Eugen Jebeleanu
Filip Brunea-Fox
Florența Albu
Gabriela Melinescu
Gellu Dorian
Gellu Naum
Geo Bogza
Geo Dumitrescu
George Călinescu
George Dan
George Drumur
George Lesnea
George Meniuc
George Ţărnea
Ghenadie Nicu
Gheorghe Azap
Gheorghe Grigurcu
Gheorghe Istrate
Gheorghe Pituţ
Gheorghe Tomozei
Gheorghe Zanat
Gherasim Luca
Grigore Hagiu
Grigore Vieru
Horia Vintilă
Ileana Mălăncioiu
Ioan Alexandru
Ioan Flora
Ion Brad
Ion C. Pena
Ion Caraion
Ion Dodu Bălan
Ion Horea
Ion Iuga
Ion Miloș
Ion Monoran
Ion Pachia-Tatomirescu
Ion Pillat
Ion Pribeagu
Ion Scriba
Ion Stratan
Ion Vinea
Iulian Boldea
Iulian Vesper
Leo Butnaru
Leonida Lari
Lucian Avramescu
Marcel Breslaşu
Maria Banuș
Mariana Marin
Marin Iorda
Marin Sorescu
Max Blecher
Mihai Beniuc
Mihai Codreanu
Mihai Ursachi
Mihu Dragomir
Mircea Cărtărescu
Mircea Ciobanu
Mircea Dinescu
Mircea Ivănescu
Mircea Manolescu
Mircea Micu
Mircea Pavelescu
Mircea Streinul
Miron Radu Paraschivescu
Nichita Danilov
Nicolae Corlat
Nicolae Dabija
Nicolae Davidescu
Nicolae Neagu
Nicolae Țațomir
Nina Cassian
Nora Iuga
Octav Sargețiu
Octavian Paler
Otilia Cazimir
Palaghia Eduard Filip
Paul Sava
Pavel Boțu
Pavel Coruț
Petre Ghelmez
Petre Stoica
Petru Creţia
Radu Cârneci
Radu Tudoran
Rodica Elena Lupu
Romulus Guga
Romulus Vulpescu
Sașa Pană
Sesto Pals
Simion Stolnicu
Sorin Cerin
Spiridon Popescu
Ştefan Augustin Doinaş
Ştefan Baciu
Ștefan Radof
Stefan Tanase
Ștefania Stâncă
Stephan Roll
Theodor Damian
Traian Calancia
Traian Chelariu
Traian Dorz
Traian Furnea
Tudor George
Tudor Vianu
Valeria Boiculesi
Valeriu Gafencu
Vasile Copilu-Cheatră
Vasile Posteucă
Veronica Porumbacu
Victor Sivetidis
Victor Tulbure
Virgil Diaconu
Virgil Gheorghiu
Virgil Teodorescu
Zaharia Bârsan
Zaharia Stancu
Adam Puslojić
Adelbert von Chamisso
Ady Endre
Afanasii Fet
Ahmad Shamlou
Ahmet Hașim
Alain Bosquet
Albert Camus
Alberto Blanco
Alberto Serret
Alceu
Aldo Palazzeschi
Alejandra Pizarnik
Alejo Carpentier y Valmont
Aleksandr Blok
Aleksandr Puşkin
Aleksandr Soljeniţîn
Alexander Penn
Alfred de Musset
Alfred, Lord Tennyson
Alphonse de Lamartine
Amalia Iglesias Serna
Anaïs Nin
Anatole France
André Breton
André Marie Chénier
Anna Ahmatova
Anne Sexton
Antoine de Saint-Exupery
Antonio Machado
Áprily Lajos
Arany János
Arhiloh
Aristóteles España
Arthur Rimbaud
Attila József
Baba Tahir
Babits Mihály
Balázs Béla
Bartók Béla
Bella Ahmadulina
Bertolt Brecht
Blas de Otero
Bob Dylan
Boris Pasternak
Carl Sandburg
Carlos Drummond de Andrade
Cecilia Meireles
Cesar Vallejo
Cesare Pavese
Charles Baudelaire
Charles Bukowski
Charles Guérin
Charles Perrault
Charles Simic
Christian Morgenstern
Cintio Vitier
Concha Urquiza
Coral Bracho
Dante Alighieri
David Avidan
Dino Campana
Dmitry Merezhkovsky
Dsida Jenő
Du Fu
Edgar Allan Poe
Edith Sodergran
Eduardo Galeano
Edward Estlin Cummings
Edward Hirsch
Efraín Barquero
Efrain Huerta
Eli Galindo
Elizabeth Barrett Browning
Elizabeth Bishop
Emile Verhaeren
Emily Dickinson
Enriqueta Ochoa
ERĀQI
Erich Fried
Erich Kastner
Estanislao del Campo
Eugenio Montale
Eugenio Montejo
Eunice Odio
Evgheni Evtuşenko
Ezra Pound
Fadwa Tuqan
Farkas Árpád
Federico Garcia Lorca
Félix Grande
Feodor Dostoievski
Fernando Pessoa
Fiodor Tiutcev
Firdousi
Forugh Farrojzad
Francesco Petrarca
Francis Jammes
Francois Villon
Franz Kafka
Friedrich Hölderlin
Friedrich Nietzsche
Friedrich von Schiller
Gabriela Mistral
Gabriele d'Annunzio
Georg Trakl
George Gordon Byron
Gérard de Nerval
Gerhard Fritsch
Giacomo Leopardi
Giambattista Basile
Giorgios Seferis
Giosuè Carducci
Giuseppe Ungaretti
Guillaume Apollinaire
Gunnar Ekelof
Gunter Grass
Gustaf Munch Petersen
Hafez
Heinrich Heine
Henry Wadsworth Longfillow
Henry Wadsworth Longfillow
Hermann Hesse
Herta Muller
Hiba Abu Nada
Hilde Domin
Homer
Horiguchi Daigaku
Howard Nemerov
Hristo Botev
Iannis Ritsos
Ingeborg Bachmann
Iosif Brodski
Ismail Kadare
Ivan Bunin
Jabra Ibrahim Jabra
Jack Kerouac
Jacques Prevert
Jaishankar Prasad
James Weldon Johnson
Jan Twardowski
Jean de La Fontaine
Jeanne-Marie Leprince de Beaumont
Jenny Joseph
Jidi Majia
Joachim Ringelnatz
Joan Maragall
Johann Wolfgang von Goethe
John Berryman
John Keats
John Milton
Jorge Guillén
Jorge Luis Borges
Jorge Teillier
José Ángel Buesa
José Antonio Ramos Sucre
José Emilio Pacheco
José Eustacio Rivera
Jose Hernandez
José Martí
José Saramago
Jose Watanabe
Joy Harjo
Juan Gregorio Regino
Juan Ramón Jiménez
Juana de Ibarbourou
Juhász Gyula
Jules Romains
Julio Cortázar
Julio Flórez Roa
Kabir
Kalidasa
Karin Boye
Kenneth Patchen
Khalil Gibran
Kobayashi Issa
Kobayashi Issa
Kölcsey Ferenc
Konstantin Balmont
Konstantin Simonov
Konstantinos Kavafis
Kostas Varnalis
Kosztolányi Dezső
Krzysztof Kamil Baczyński
Kusano Shinpei
Langston Hughes
Lao Tse
Leah Lakshmi Piepzna-Samarasinha
Leopold Sedar Senghor
Lev Tolstoi
Li Po
Lina de Feria
Lisa Zaran
Louis Aragon
Louise Gluck
Ludwig Fulda
Ludwig Uhland
Luis Cernuda
Luis de Góngora y Argote
Luís Vaz de Camões
Mahmoud Darwish
Manuel del Cabral
Marc Chagall
Marc Girardin
Margaret Atwood
Margarita Michelena
Margo Tamez
Marguerite Yourcenar
Marina Ţvetaeva
Mario Benedetti
Mario Vargas Llosa
Màrius Torres
Mark Talov
Matsuo Basho
Maurice Maeterlinck
Maxim Gorki
Menelaos Ludemis
Michelangelo
Miguel de Unamuno
Miguel Hernández
Miguel Perez Ferrero
Mihail Lermontov
Moulavi
Muhsin Al-Ramli
Murilo Mendes
Nahapet Kuceac
Najwan Darwish
Nancy Morejón
Nazim Hikmet
Nicanor Parra
Nicolás Guillén
Nikolai Rubţov
Nikolaus Lenau
Nikolay Gumilyov
Nikos Karouzos
Nima Youshij
Octavio Paz
Odisseas Elytis
Olaf Bull
Omar Khayyam
Ömer Faruk Toprak
Oscar Wilde
Osip Mandelştam
P Mustapaa
Pablo Neruda
Pablo Picasso
Par Lagerkvist
Paramahansa Yogananda
Patrícia Galvão (Pagu)
Paul Celan
Paul Eluard
Paul Valéry
Paul Verlaine
Paulo Coelho
Pavol Janík
Pedro Salinas
Percy Bysshe Shelley
Pierre de Ronsard
Pilinszky János
R. S. Thomas
Rabindranath Tagore
Rafael Alberti
Rafael Obligado
Rainer Maria Rilke
Ralph Waldo Emerson
Rasul Gamzatov
Refaat Alareer
Reményik Sándor
Rene Char
Richard Bach
Rimma Kazakova
Robert Burns
Robert Desnos
Robert Frost
Roberto Bolaño
Rolando Cárdenas
Rosario Castellanos
Roy Fisher
Rubén Darío
Rudyard Kipling
Rumi
Ryōkan Taigu
Saadi
Şabestari
Saint-John Perse
Salamon Ernő
Salvatore Quasimodo
Samuel Taylor Coleridge
Sándor Márai
Sandor Petofi
Sappho
Sara Teasdale
Seamus Heaney
Serghei Esenin
Silva Kaputikyan
Sir Muhammad Iqbal
Sohrab Sepehri
Stephane Mallarme
Stephen Crane
Sylvia Plath
T.S. Eliot
Tadeusz Różewicz
Tahsin Saraç
Taras Șevcenko
Tassos Leivaditis
Ted Hughes
Thomas Moore
Titos Patrikios
Tomas Tranströmer
Tóth Árpád
Vasko Popa
Velimir Hlebnikov
Vera Pavlova
Vicente Aleixandre
Victor Hugo
Vinicius de Moraes
Vladimir Maiakovski
Vladimir Nabokov
Voltaire
Vörösmarty Mihály
W. H. Auden
Walt Whitman
Walther von der Vogelweide
Wang Wei
Wilhelm Busch
William Blake
William Butler Yeats
William Carlos Williams
William Ernest Henley
William Shakespeare
William Wordsworth
Wislawa Szymborska
Yahya Benekay
Yuri Kageyama
Urmele încălţărilor astronauţilor şi ale roţilor rover-ului vor rămâne neschimbate pe Lună timp de milioane de ani, deoarece acolo nu bate vântul.
1990 -Decretul Lege nr.30 al CFSN privind trecerea în proprietatea statului a patrimoniului fostului PCR.
1867 -S-a născut poetul nicaraguan Rubén Dario (Felix Ruben Garcia Sarmianto) (m.06.02.1916).
”Poezia sa, în cea mai mare parte, deşi construită în note grave
Cuvinte mari, abia atingându-se..., valery
Cultivare, cultură și împărtășire!
Zidul de Mărgean, narcispurice
Scrierile poetului conțin informații atât despre motivele și
Trilogia HISTORIARUM, nicu hăloiu
Cartea poate fi achiziționată de pe site: libris.ro
Pelerin pe Calea Luminii - 101 sonete creștine, maria.filipoiu
Vă mulțumesc din suflet domnule Andrei Stomff, pentru minunata carte
Zidul de Mărgean, Emilian Lican
Distribuie: