- Acasă
- andreionthepoetry
- LUNA CA O COLINDĂ
LUNA CA O COLINDĂ
sâmbătă, 29 august 2015
Ce bine e că Luna nu-şi arată
Nicicând privirii noastre muritoare,
Vreodată partea ei cea-ntunecată,
Ci veşnic în lumină ne apare!
Căci dac-ar fi aşa, n-ar fi în noapte
Un far de veghe-n a’ visării valuri,
N-ar fi vreo licărire peste ape,
Ci întuneric ar domni pe maluri
Atunci când se sărută-ndrăgostiţii
Şi-aşa orbiţi de prea multă iubire,
Uitând de lume şi de-a’ ei ambiţii,
Gândind că viaţa toată-i fericire…
Şi dac-ar fi aşa, Calea Lactee
N-ar fi inel cu piatră preţioasă;
Poeţii n-ar avea acea scânteie
Ce face poezia luminoasă…
Ce bine e că ne priveşte Luna,
A Soarelui noptatică oglindă -
De Dumnezeu parc-ar vorbi întruna,
Ca o eternă, molcomă colindă…
Parcă ne-ar spune că la fel cum Tatăl
Prin Fiul S-a lăsat de noi văzut,
Şi Soarele prin Lună se arată
Când întunericul s-a aşternut…
Împărtăşeşte-ne opinia ta:
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Comentarii:
Andrei > Si eu iti multumesc, la randu-mi, pentru amabilitatea de a purta o discutie, asupra unor puncte de referinta - si de asemenea, nu pot sa nu remarc faptul ca te straduiesti sa aperi norme morale si necesare convietuirii, un Adevar care impleteste armonios ceea ce invata credinta crestina, exact cum spus-ai la randu-ti "dorinta de a slavi pe Dumnezeu si Binele, dupa propria perceptie" si cum spun eu adesea vis a vis de mine insumi, caut o armonie in toate planurile "dupa atat priceperea, cat si nepriceperea mintii si inimei", incercand sa nu duc la extrem nimic si sa fiu impacat cu mine insumi; iar Dumnezeu, daca mai voi rataci, uneori, indrepta-ma-va. Ma simt dator ca uneori, cand am ocazia, sa protejez asa cum cred de cuviinta, nu doar valorile morale sadite in sanul poporului roman, ci mai ales, sa sustin o Credinta benefica si necesara.
Asa cum eu, il descopar pe Eminescu si alti mari poeti si scriitori ai neamului, marturie stand insesi scrierile lor, tot asa vor face si altii, de vor considera ca le e de folos; eu sunt impacat cu mine insumi, la gandul ca imi fac datoria, fata de dansii.
Th3Mirr0r
th3mirr0r
luni, 31 august 2015
Th3mirr0r, iti multumesc din nou pentru modul detasat in care pui problemele si iti marturisesc ca, desi poate am dat dovada (privind inapoi la aceasta discutie, asa mi se pare) in unele puncte ale dezbaterii noastre, de o anumita indarjire, nu a fost decat consecinta dorintei de a slavi Binele si pe Dumnezeu asa cum ma pricep eu mai bine. Eu cu atat mai mult nu sunt prea aproape de o persoana care sa emita propriile teorii, insa cum nu ma pot prevala de prea multe repere culturale, imi ramane doar calea de a indrazni cu umilinta sa-mi expun cateva argumente pe care le am, acceptand cu toata deschiderea si chiar fiind de acord cu cele ale celor mai pregatiti ca mine.
Am multe de invatat din toata aceasta discutie si doresc sa-l cunosc mai bine si pe marele nostru poet, Mihai Eminescu. Sunt convins ca voi gasi si in gandirea lui multe intrebari si raspunsuri pe care poate mi le.am pus sie u si, cu siguranta, multe pe care inca nu mi le-am pus. De aceea apreciez extraordinar de mult ceea ce faci tu pe site si inca odata sunt extrem de bucuros ca am prilejul sa dialoghez cu tine!
andreionthepoetry (autor)
luni, 31 august 2015
P.S: Eu caut sa rezum discutiile la anumite puncte de referinta corecte, indicand o sursa reala prin veridicitatea spuselor acelora care au fost mai aproape de Dumnezeu decat nu doar creaturi, ca mine, ci si fata de oricare fiinta umana integrata in asta lume, dar care nu le-a fost nici misiunea, nici folosul, intr-a descoperi mari taine. Fac astfel o mai mare dreptate, decat daca as veni eu insumi cu teorii personale. Acei oameni, de care vorbesc, sunt cei care aflam din partea monahala. Caci restul, suntem mireni. Ori ei, aceia, se roaga cu adevarat si precum zicea cineva bine: de aia ne mai tine Dumnezeu pe pamant si nu ne piere. Iar faradelegea care e asupra pamantului, tot intru triumful binelui, este. Eu nu incerc a fi altcineva - ci sunt eu insumi, in tot. Si precum am spus, prefer a-mi vedea greselile, pacatele, caut sa nu fac asa multe; mai cad, mai ma ridic, si tot asa. Convietuiesc in armonie cu mine, desi am permutatii in structuri foarte complexe. Sunt oarecum, adaptat, acestei lumi, desi unele conflicte, isi pun amprenta. Insa, desi nu am libertatea aceea necesara, si la care aspir neincetat, desi inlantuit de planurile si legile lumesti, cu dor de casa, zic: Nihil Sine Deo!.. si iaca, uite-asa.. Constientizez atat binele, cat si raul, amintindu-mi de versurile marelui nostru poet:
"Multe trec pe dinainte,
În auz ne sună multe,
Cine ține toate minte
Și ar sta să le asculte?...
Tu așează-te deoparte,
Regăsindu-te pe tine,
Când cu zgomote deșarte
Vreme trece, vreme vine .
Nici încline a ei limbă
Recea cumpăn-a gândirii
Înspre clipa ce se schimbă
Pentru masca fericirii,
Ce din moartea ei se naște
Și o clipă ține poate;
Pentru cine o cunoaște
Toate-s vechi și nouă toate.
Privitor ca la teatru
Tu în lume să te-nchipui
Joace unul și pe patru
Totuși tu ghici-vei chipu-i,
Și de plânge, de se ceartă,
Tu în colț petreci în tine
Și-nțelegi din a lor artă
Ce e rău și ce e bine."
©Mihail Eminovici(Eminescu)
th3mirr0r
luni, 31 august 2015
Andrei > sub nici o forma, nu m-ai facut sa cred nimic, eu am spus doar preventiv, caci eu iau in calcule si dau sama la orice vorbulita spui altora. Eu sunt de religie ortodox si catolic - si totusi, nu am desconsiderat pe nimeni, care ar imbratisa o alta. Am avut amici si prieteni din toate religiile mari ale lumii acesteia, apoi din cele secundare, cum numeste englezescul "denomination"/care asta insemnand o ramura dintr-o anumita religie. Eu pun foarte multe perspective, in calcul, pentru mine insumi, in primul rand. Caci a gandi doar dupa o forma singulara, consider ca nu este benefic. Intelegand manifestari atat in mine, cat si in exteriorul meu, am alte trairi si alte perceptii, pe care.. le-am invocat mereu, in tot locul. Nu ai absolut nici o greseala fata de mine [si chiar daca ai fi avut, nici nu ti-as fi considerat-o (si sigur, asta este aplicabil la toti, nu doar la tine)(si inca o paranteza, specificand ca de-a lungul vremii, fost-am detestat, ori alte cele negative, datorita faptului ca am sustinut un adevar, sau fiindca am aderat la o incoruptibilitate - si nici macar lor, nu le-am socotit vreo greseala si asta fiindca n-am vrut a da satisfactie Intunecimii)][eu insumi, sunt supus la multe lucruri, printre care niste cumpeni superbe, de-o frumusete precum cea a frunzelor, cazute toamna, asa cum am descris in "Cel mai trist poem", insa, cu toate acestea, drept blestem si binecuvantare, in acelasi timp, eu vietuiesc mai departe, pana voi pleca inapoi acasa. Nu ma abat intru amanunte, fiindca nici nu voi a sminti pe nimeni cu perceptiile mele, prefer inca sa tainuiesc acestea toate si inca multe altele, le codific mereu in poezii, ca doar cativa, sa le poata pricepe si celelalte sensuri, astfel, altii care le citesc, sa fie feriti de astfel de otravuri]. Eu caut sa duc o viata asa cum mi-a lasat-o Dumnezeu. In nici un caz, nu voi considerat vreo greseala, de la tine; impacat sa fii cu tine insuti, asadar!..
Th3Mirr0r
th3mirr0r
luni, 31 august 2015
Uff, cata dreptate ai in cele ce ai scris in privinta inselarii multora ca ei cred ca se inchina lui Dumnezeu, cand invoca de fapt maleficul! Sunt total de acord cu tine si incep sa cunosc mai bine omul cu care vorbesc acum! Gasesc multe puncte de vedere comune, nu doar acesta.
andreionthepoetry (autor)
luni, 31 august 2015
Th3Mirr0r, iti cer din inima iertare pentru ca te-am facut sa crezi ca eu as considera ca poti rastalmaci Biblia prin cele ce ai spus! Departe de mine asa ceva si te rog din suflet sa ma ierti! Ultimul comentariu imi dezvaluie cat de mult as fi gresit considerand ca spusele tale se abat intrucatva de la cuvantul Bibliei.
Voi incerca sa fiu mai smerit, pentru ca probabil am dat frau liber unui soi de trufie foarte perfid insinuata in sufletul meu.
Spun din nou ca ma bucur sincer de consideratia pe care mi-o arati scriindu-mi toate aceste randuri si consider ca nu merit un efort atat de mare, dar ma bucur ca ai disponibilitatea sa-l faci pentru a-mi raspunde.
Vorbesc serios cand te rog din suflet sa imi ierti modul in care am dus discutia, poate putin arogant fara sa fie cazul.
Cu cea mai mare pretuire si cu profund respect!
andreionthepoetry (autor)
luni, 31 august 2015
P.S: Nu, nicidecum. E o discutie benefica pentru ambii. Si lasa, asta, nu te-am considerat in vreun alt fel decat esti: o fiinta umana. Care, ca si mine, cauta nu un adevar [care il cunoaste deja, sau percepe, drept Dumnezeu Adevar Unic], ci cauta o discutie asupra unor elemente comune. Ferice si de tine!..
O sa mai vorbim, pe asta tema. Mie imi face intotdeauna placere.
Th3Mirr0r
th3mirr0r
luni, 31 august 2015
Andrei > eu nu am substituit Nimicul, inaintea Cuvantului. nici macar nu am catat a rastalmaci Biblia. Singurul Adevar ce va dura, pana la sfarsitul veacurilor si inca se va mentine si dupa aceea. Ca Sfanta Biblie, in insusi Cuvantul lui Dumnezeu, catre oameni. Ca de aia mesagerul Cuvantului - care este popa - spune la Sfanta Biserica [nu cea vazuta, ci Nevazuta, ca biserica e cladire, iar Biserica, e altaceva]: Citire.. si continua. Atunci, eu nu pot sa rastalmacesc sensurile biblice, mai ales - si stiind ca au fost Sfintii Parinti, care au explicat lumii intregi, totul, caci Dumnezeu i-a insufletit cu Duh si Har, ca sa faca asta. Pai, cum sa rastalmacesc eu Biblia, cand pot sa duc pe altii, spre ratacire? prefer sa ratacesc eu insumi. Stii? Apar fel si fel de teorii, in ultima vreme, cu extraterestrii[care de fapt, aia is partial demoni - apoi, partial guvernele care deja au aceste tehnologii, tot de la demoni], apoi, apar altele, amestecaturi de la sisteme hinduse, cum e yoga si cele asemanatoare, petrecand in om sensuri pe care el nici macar nu mai cauta sa le inteleaga, atat de tare ii orbeste, cu scrierea lor, de ii manipuleaza in asa fel incat in loc sa se apropie de Dumnezeu, ii indeparteaza, fiindca le vara in cap idei de reincarnare, sau altele precum ca is niste fiinte divine care ii ajuta si in loc sa zica o rugaciunea simpla [Tatal nostru], invoca demoni, ori fiinte care nu apartin acestui sistem, ci altor galaxii si dimensiuni, si e pacat, fiindca ei nici macar nu realizeaza si raspandesc flagelul asta malefic, obscur, invocand Lumina Divina, cand de fapt, ei invoca altaceva. In loc sa invoce pe Maria Fecioara cu [Bucura-te, Marie], invoca niste nume care cica is ingeresti si cand colo, is regasite pe pentacle si septanti, inca si cu inscriptiuni grecesti ori ebraice din talmud si kabala. Deci, pana si eu insumi, sunt rezervat, in a emite sau propaga lumii propriile mele teorii sau explicatii, fiindca nu voi a conduce in ratacire pe nimeni, prefer sa raman eu insumi, ratacit, insa impacat cu mine insumi. Ca Dumnezeu, mi-a lumina mintea, candva, sa imi vad ratacirea, nu?! Insa, ca sa conduc pe altul, asta, in nici un caz. si pacat ca oamenii se trezesc [unii] vizionari si crezand ca vorbesc cu ingeri, de scriu tot felul de carti pe care eu le numesc necorespunzatoare [ca sa nu fiu aspru, sa invoc erezii, cand eu insumi poate-s ratacit, si sa fac ca aia ce se judeca unii pe altii].. asa ca.. mare Prudenta, si luare aminte, zic eu.. Stiinta e buna, uneori, ii recunosc insemnatatea, insa de ar sti oamenii cata otrava aduce; eu stiu pe propria-mi piele, fiindca am studiat multe domenii - si mi-au adus in suflet si minte numai otrava. Cu toate acestea, esenta lucrurilor va exista in Biblie si in ceea ce ne-au spus Sfintii Parinti. Recunosc, eu nu tin intru tocmai o datina crestineasca asa cum ar trebui, ca la carte, am propriile mele viziuni - insa, Niciodata nu voi zadarnici Lucrari de la Dumnezeu, negandu-le. Voi considera un pacat in plus, de neascultare, la mine insumi, decat sa ma semetesc eu in cuvant, cand eu .. cine-s? oamenii aia s-au rugat din inima toata viata lor si au patimit si au fost persecutati, pentru Dumnezeu.. si eu, scancesc de la o durere ca mi-am dat cu ciocanul peste deget indoind o sarma. Ori aia, au fost martiri intru Hristos. Cum pot sa neg eu sau sa suprim, vorbele lor? Ca Sfantul Vasile cel Mare, a zis celui mai mare carturar din Alexandria:"Cea mai mare si mai mare intelepciune pe acest pamant e sa ai Moartea Sfetinic!"
Th3Mirr0r
th3mirr0r
luni, 31 august 2015
Cu acest comentariu sa nu consideri ca am pus cumva punct discutiei, ci doar am vrut sa marchez o asezare a ei intr-un destul de amplu (nu total :) ) consens.
andreionthepoetry (autor)
luni, 31 august 2015
Cred ca putem ramane in aceste coordonate ale discutiei, pentru ca ele (atat cele indicate de tine, cat si cele expuse de mine) exprima destul de bine un mod propriu, adecvat, de a-L percepe pe Dumnezeu. Pot chiar gasi un numitor comun in legatura cu Nimicul in sensul in care toata Creatia a aparut din Nimic, respectiv ca nu exista nimic creat la momentul la care ea a fost creata. Dar "La inceput era Cuvantul si Cuvantul era la Dumnezeu si Dumnezeu era Cuvantul" (Ioan, 1.1), iar aceasta explicatie este a insusi Adevarului. Asa incat Cuvantul nu era Nimic, ci era... Cuvant.
Sunt categoric corecte consideratiile privind pluralitatea de dimensiuni, relativitatea perceptiei spatio-temporale si irelevantatimpului la Dumnezeu (la Dumnezeu o zi este ca o mie de ani si o mie de ani sunt ca o zi).
Ma incanta toata aceasta discutie numai pentru ca amandoi vrem sa extragem esenta lucrurilor, iar nu pentru ca imi ofera prilejul de a etala cine stie ce calitati (pentru ca nu le am), si te rog sa nu ma crezi vreun ingamfat sau orgolios. Pe deasupra, sunt constient de slaba mea pregatire culturala si de mult prea putinul meu studiu. Ceea ce sustin se bazeaza pe elemente putine, dar pe care le consider suverane, pentru ca provin din Sfanta Scriptura.
andreionthepoetry (autor)
luni, 31 august 2015
Andrei > eu substitui planuri/ inclusiv sfere de functiune - mai bine zis.. Dimensiuni. Pe langa asta, ofer un sens abstract. Consider Nimicul ca fiind parte a celor 12 dimensiuni [9 - 12 , mi-s totuna]. Consider ca un-Acel care Exista, Dumnezeu, Cel Necreat, ERA. cand spun un astfel de cuvant, ERA-ESTE-FI-VA. Unesc toate Timpurile, intr-un Tot Unitar, aflu ca astfel, pana si viziunea lui Ioan, neavand supunere de timp si spatiu, era interdimensionala. Acolo, nu exista ora. Iar pana si de la o planeta la alta e un defazaj temporal. Astfel, aici, o ora poate fi 10 ani dincolo. si tot asa, ajung la concluzia cum ca s-ar masura in Clipite, totul. Lasand astea deoparte, Dumnezeu nu este legat de Spatiu si Timp, nu se supune ci EL, Exista. Asadar, Nimicul, e ca si cum a transformat din Sine, ceva. a Infiintat. a Creat. din Nimic, prin Cuvant.
Asa imi explic eu spusele, usor sau mai mult teoretic.
Sigur ca remarc o asemanare si in cele exprimate de tine, caci asa este, "Eu Sunt Cel Ce Este" > de unde si expresia "Nihil Sine Deo" [Nimic fara Dumnezeu], caci daca nu ar Exista, Non-existenta ar deveni un Nimic pe o latura, un Tot pe alta - si noi - lumea[care nu e numai formata din oameni - dincolo, is galaxii, impletind Universul, apoi, multiplicand, mai multe, devine un Multivers, multiplicand, Multiversuri, inchistate intr-o unitate care devine o Ordine, si deja rezuma Neantul prelungit - si dincolo, numai Dumnezeu Stie. noi doar facem supozitii]. Asta e lumea perceputa. Cea care nu o putem percepe, insa auzim de ea, e aceea cereasca, Raiul. Si, desigur, si Iadul.
Intunecimea, e de respins. Adancimea, e de cautat. asa este.
Th3Mirr0r
th3mirr0r
duminică, 30 august 2015
Ca un facut, discutia asta s-a dezvoltat chiar la o poezie despre lumina si intuneric...
Eu nu cred ca Dumnezeu, Cel Necreat (pentru ca asta este un adevar), Alfa si Omega, nu cred ca trebuie perceput ca un Nimic primordial din care a luat nastere atat de multa Creatie, ci ca fiind Totul din care a luat nastere atat de putin. Desigur ca putinul acesta este sublim si este creat cu o mana desavarsita. Dar Creatia se subsumeaza, cred, cantitativ si calitativ la acest Totul, si nu la Nimic. Dealtfel, Dumnezeu a spus "Eu sunt Cel Ce Sunt".
Asadar, pentru mine intunericul imbraca doar o valenta, aceea de... intuneric, de intunecime, asa cum bine ai spus. Iar pe aceasta trebuie cu totii sa o ocolim. Adancimea de care vorbesti, insa, este de cautat, insa nu o vad ca pe cealalta valenta a intunericului.
andreionthepoetry (autor)
duminică, 30 august 2015
Andrei > asa am tradus mereu ca fiind intunericul: lipsa luminii. Nu stiu daca asta oi fi stiind-o de la Einstein[caci la cate am citit, pe tot de multe si uitat-am, te asigur]. Insa, mi-a ramas fixat acolo, undeva. Cat despre celalalt aspect, am spus despre ceea ce a fi insemnand o Umbra. Imi amintesc - si fac o paralela - la scrierea lui Eminescu, "Geniu pustiu" si "Sarmanul Dionis", caci si el vorbea despre aceste notiuni, cum ar fi Umbra. Nu doar ca proiectie, ci si la nivel de fizica cuantica. Nu ne amestecam in teorii, dovedite mai mult sau mai putin, nici intr-a ne cugeta intr-a "care stie mai multe" > cum nici latina, nici alte stiinte sau metode de studiu, nu ne-a definit vietile - si apoi, as fi eu insumi semidoct, daca as nesocoti faptul ca "uite, si informatia altuia, ma poate completa, sau a mi-o completa pe-a mea".
Fac o alta paralela, ca la pictura, cand incepi sa dezvolti planul vizual si cauti sa deslusesti in perspectiva, utilizez acum abstractizarea si pun in secventa si poezia ta, aducand in prim plan ideea lui Eminovici de a da titlul cartii sale "Lumina de luna" - ii atribui acelasi sens, In Profunzime/Adancime, Obscuritatea Invaluie Adevarul.
Viziunea mea asupra intunericului, e ca s-ar diferentia doua tipuri mari, unul fiind Intunecimea si celalalt Adancimea. Consider ca Lumina, Exista, astfel, nu as considera decat Cuvantul "si s-a facut Lumina". Atunci, Dumnezeu, Existand, fiind Cel Necreat - de aci, fractionand - Lumina/ Energie Necreata - Necuvantare / Lumea si crearea sa [azvarl teorii cu big-bang si alte rataciri] si raman la aceeasi premisa: Nimic. Gol. si deodata, din Nimicul acela, s-au infiintat toate. Prin Cuvantul lui Dumnezeu, Suflarea Gurii Sale. Daca ar sti oamenii sa lege mai bine stiinta de religie, ar realiza mult mai multe si n-ar mai avea conflicte interioare, ori sa se indeparteze. Nu religia are o "vina" in sine, ci religiozitatea.
Lasand la o parte o istorie zbuciumata si in care Dumnezeu s-a folosit ca arma si scut, pentru ucideri in masa si in un-aparent Nume al Sau, ma rezum la a spune ca uneori, mai bine oamenii, sa nu stie, de toate cele cate s-au intamplat pe pamant, de grozaviile puse la cale de la ingerii decazuti, dar nici sa se gandeasca la un viitor incert si care sincer, mai bine sa nu stie ce arme de ucidere in masa li s-au pregatit, ori ce metode de manipulare dezvoltate inca de pe vremea lui Hitler, de catre liderii masonici datand de la Napoleon incoace si alte organizatii sau forme de functionare vechi de mii de ani. Uneori, mai bine e sa se rezume la un prezent, iar dintr-un trecut, sa ia atat cat este necesar pentru dezvoltarea lor, ca fiinte umane.
Asta ai punctat, bine - incercarea de a fi intr-o norma Reala, de a respecta un cod moral, de a fi intr-un echilibru sufletesc cu Dumnezeu.
Si cum doar Iov, a fost singurul, cel drept, inaintea Domnului, nici nu cutez a ma gandi mai departe, stiindu-ma insumi supus pacatelor si gresind. Insa, cum stiu si cred ca Dumnezeu ne intelege neputintele si greselile, indrumandu-ma, caut sa merg pe calea care uneori, o vad sau nu, o simt sau nu. Si iar, uneori, mai ma hodinesc, o vreme. Apoi, iar merg. Si tot asa..
Th3Mirr0r
th3mirr0r
duminică, 30 august 2015
PS: Spunand cele de mai jos, nu ma cred vreun sfant. Sunt un pacatos mare, mare de tot, Dumnezeu stie asta! Dar tocmai asta ma determina sa ma agat de incercarea de a cauta si dori promisiunile dumnezeiesti. Nu ma cred cu nimic mai bun decat cei mai multi dintre noi, dar il vreau pe Dumnezeu in inima mea!
andreionthepoetry (autor)
duminică, 30 august 2015
Th3Mirr0r, mai intai de toate trebuie sa remarc nestiinta mea in privinta traducerii acestei fraze din latina si carenta mea de cultura, a fost o concluzie cu privire la sens venita probabil dintr-un subiectivism al meu :) Dar ma bucur ca nu am cazut complet in ridicol, pentru ca am gasit sustinerea ta si pentru sensul dat de mine... Fapt pentru care iti multumesc.
In privinta sensului real, cel indicat de tine, lucrurile pot fi privite si asa, dar eu as invoca si ceea ce spunea Albert Einstein, si anume ca intunericul este de fapt absenta luminii. Desi cele doua afirmatii filosofice par sa spuna acelasi lucru, eu interpretez aceasta minunata... definitie a intunericului in sensul in care notiunea de "lipsa a luminii" (intunericul) nu ar putea exista fara prezenta ei, si nu invers. Cred ca aceasta este adevarata subordonare a celor doua. Lumina exista de sine statator, nu prin raportare la intuneric, aici este marea cheie! Dumnezeu a existat si inainte de diavol. El nu depinde de existenta diavolului, chiar daca in aceasta lume in care ne ducem temporar existenta nu putem face abstractie de acesta. Chiar Iisus Hristos il caracterizeaza pe diavol ca fiind "stapanitorul lumii acesteia". Dar doar al acesteia. In Imparatia lui Dumnezeu, vom fi trecut peste intuneric si vom experia numai Lumina. Marele beneficiu al celor ce vor sa cunoasca Adevarul si fac eforturi pentru asta, ducandu-se la Cuvantul lui Dumnezeu, este ca pot intelege si trai prin credinta, inca din aceasta viata, starea promisa, de existenta doar in Lumina. De aceea e foarte important sa dam creditul meritat spuselor lui Hristos, pentru ca astfel putem decela lucrurile spre beneficiul nostru prezent, nemaivorbind de cel viitor.
In privinta distorsiunii artei, sunt perfect de acord cu tine si iar constat convergenta de opinii pana aproape de identitate.
andreionthepoetry (autor)
duminică, 30 august 2015
P.S: Ai punctat bine "eu cred cel mai bine adevarul se reveleaza el pe el, in mod direct, in mod afirmativ și deschis".
th3mirr0r
duminică, 30 august 2015
Andrei > desi pana si acela, este un sens, cel mentionat de tine, era vorba despre Obscuritatea Invaluie Adevarul. Insa, cum mereu lumina troneaza asupra intunericului, cum luna are nevoie de lumina ca sa devina vizibila, cum puterea noptii invaluie lumina, rezulta ca o Umbra, este atat o parte intunecata, cat si una luminoasa. Nu este intuneric deplin. Nu este lumina deplina. Iar lumina, cum se afla cunoscuta, lumii, caci altfel nu am sti decat intuneric, nu vom sti nici cum arata pietrele, nici copacii, nici altaceva, tot asa si cu adevarul, indiferent ca este unul personal, social, sau Adevarul revelat de Dumnezeu.
Vis a vis de situatia creata anterior, obscuritatea invaluie adevarul, prin tot tipul de tertipuri si manipulari psihologice, precum am aratat, lasandu-ma pacalici si ca sa se arate si-altceva-ul Ala. Sa se vada clar ceea ce determina in oameni nerespectarea unui cod moral. Sa se distinga clar ceea ce definesc unii, drept moral - imoralitatea. Si nu in ultimul rand, sa se diferentieze o Arta, de distorsiunea sa. Mie imi plac tablourile abstracte - insa nu si hidosenii, monstruozitati, obscenitati. Eu privesc poate un nud, lasandu-ma sa inteleg o feminitate, o reprezentare a sa, ori un aspect sau mai multe, insa, asta nu inseamna ca trebuie sa consider a fiind arta si tablouri in ipostaze sexuale, ori alta indecenta. Pot admira o statuie care are un ceva drept erotism, insa, nu pot sa consider ca e tocmai crestineste, daca e sa ma iau strict, dupa o cale a virtutii; si totusi, lasand la o parte acest aspect, pot sa imi impun un oarecare cod moral. o oarecare disciplina. Insa, nu as putea numi Arta, o distorsiune a Artei. Asta, niciodata.
Th3Mirr0r
th3mirr0r
duminică, 30 august 2015
Imi cer scuze pentru eselile de tastare, scriu de pe mobil si e cam dificil...
andreionthepoetry (autor)
duminică, 30 august 2015
Th3Mirr0r, intradevar, si obscurul poate revela adevarul, asa este, numai ca acest lucru nu s-ar intampla prin simpla lui manifestare, ci prin reactiile adverse pe carw obscurul le starneste. In speta, nimic nu s-ar fi intamplat si totul trecea neobservat daca cei cativa care am intervenit nu am fi luat atitudine. Dar asa, iata cum au inceput sa iasa la lumina si ale aspecte, si alte considerente ale promotorilor obscuruluipcum si alti adepti ai acestui tip de arta.
Dar eu cred cel mai bine adevarul se reveleaza el pe el, in mod direct, in mod afirmativ și deschis. De aceea, in loc ca individul, in aceast lume care are, asa cum ai spus, si bune si rele, atat extrinsec cat si intrinsec, asadar in loc ca individul sa se loveasc mai intai cu capul de pragul de sus, lafaindu-se in promiscuitate ca apoi sa ajunga, daca are multa sansa, la adevăr, mult mai bine ar fi daca ar cunoaste de la inceput Adevărul cu A mare.
Si tu si Dana veti perfecta dreptate cand afirmati ca lucrurile sunt in man Domnului si ca toate aceste experiențe isi au rolul lor, iar eu de aceea va declar c sint perfect impacat cu privire la deznodământ. Nu am nici cea ma mica urma de frica, decat de Dumnezeu!
Cu toata stima si aprecierea, si cu bucurie pentru rezonanta in principii, caci eu asa vad, ca rezonam in mare parte!
andreionthepoetry (autor)
duminică, 30 august 2015
Draga Criticule Bland, bine ai revenit! Tare mult mă bucur de acest frumos comentariu pe care mi l-ai adresat! Sper ca de acum sa te vedem mai des pe site! Cu stima si prietenie,
andreionthepoetry (autor)
duminică, 30 august 2015
Printr-un glas de fag îţi spun:
versul tău e tare bun
ca o floare-nmiresmată...
te aştept şi altă dată,
te aştept în prag de zi
ca un fulger să ne vii,
te aştept în prag de seară...
ca o doină din vioară,
te aştept ca pe minune
vino, frate, şi ne spune
sub albastrul pur de stea
ce cântă inima ta!
Consideraţie...
CRITICUL BLIND
duminică, 30 august 2015
Andrei > sa stii ca mai citesc si eu din cand in cand, chiar daca nu las nici un semn ici-dincolo; consider ca toti care postati aici cate o poezie, a voastra, ori la rubrica cu alt autor, aveti de impartasit cate ceva, in special aducand un contur frumosului, prin dezvoltarea unui plan artistic individual sau comun.
Si asa cum e bine subliniat ca "luna e piatra pretioasa pentru galaxia asta din care facem parte", asa cum e delimitat ca "a soarelui noptatica oglinda, luna, colinda" - si asa cum stiu cum toate se leaga pe asta lume [si fac paralela la spusele Danei, sa consideri ca e Vointa lui Dumnezeu, asa vreau sa stii ca important a fost atitudinea; iar ca in baza acesteia, plus un plan moral bine aprofundat, o sa fie bine, se va vedea. Cum zicea parintele Cleopa: "Rabdare, rabdare, rabdare". Asa ca fie ca au fost sterse unele comentarii, devine relevant ce se va intampla de acum inainte. Eu am spus, ce se va intampla - caci deja s-a intamplat: "De profundis, obscuris vera involvens".
Cauze. Efecte. simplu.
Th3Mirr0r
th3mirr0r
duminică, 30 august 2015
Asa este, ai mare dreptate!
andreionthepoetry (autor)
sâmbătă, 29 august 2015
stiu..te cred si te-nteleg..nici eu nu imi pot seama de ce au fost sterse unele comentarii..dar..
nu te intrista..si considera ca tot ce vine peste tine..e Mana Domnului,sa stii..(vorba unei cantari!)
cu drag,
danab
sâmbătă, 29 august 2015
Draga mea Dana, din pacate lupta e mult mai complexa decat am putut vedea aseara, iar eu unul sunt putin debusolat acum, pentru ca multe comentarii pe care le facusem erau cu adevarat importante, si o spun nu din orgoliu, ci pentru ca eu chiar cred in necesitatea exprimarii clare a unor idei care sa atraga atentia cu privire la capcana aceasta din arta. Dar au fost sterse... Pot accepta aceasta idee, gasind si unele justificari pentru asta, insa uneori cred ca se impune o atitudine mai ferma.
In orice caz, sunt bucuros ca am fost mai multi care am luat atitudine.
andreionthepoetry (autor)
sâmbătă, 29 august 2015
:))) Da, scumpa mea, chiar așa s a întâmplat !
mirimirela
sâmbătă, 29 august 2015
andrei..cu privire la comentariile de aseara la madam...si tu si Mirror ati stat fermi pe temelie,ducand lupta pana la capat..
atunci...si nu numai...v-am pretuit din toata inima mea..
cu drag,
danab
sâmbătă, 29 august 2015
Din păcate, așa este. Și eu am scris acolo un comentariu care mi a fost șters, deși nu cred că era un atac la persoană. Și eu cred că ar trebui să luăm atitudine.
Sunt alături de voi, chiar dacă vin ca melcul. ..
Cu drag,
mirimirela
sâmbătă, 29 august 2015
asa-i mirela? de somn..vedeai doar utilizatorul..Dana...pff...
ce m-a amuzat comentariul tau,mirela..
esti o....scumpa!!!
danab
sâmbătă, 29 august 2015
Va salut si eu pe toti cu mare bucurie!
Flavius, iti multumesc si apreciez comentariul tau cu adevarat profund!
Mugur, multumiri, sunt onorat de cuvintele tale!
Pavel, mi-ai facut o vizita tare frumoasa, lasandu-mi aceste versuri pline de suflet! Iti multumesc mult!
Mirela, m--am amuzat citind comentariul tau :) Dar mai mult decat asta, sunt foarte bucuros de aprecierile tale asupra poeziei mele!
Cat priveste ce s-a intamplat aseara la acea postare a noii autoare de pe site, comentariile mele erau mai multe si mai substantiale si, in orice caz, utile celor ce citesc asemenea creatii, dar probabil au fost considerate, din pacate, atac la persoana, fiind plasate in contextul unor raspunsuri la comentariile altora, care chiar erau atacuri la persoana.
Cand voi putea, insa, voi pune cateva idei de principiu, fara referire concreta la vreo persoana anume, la rubrica de dezbateri, pentru ca exista un pericol foarte mare ca in numele artei sa se accepte sau sa fie trecute cu vederea mesaje cu totul negative, aducatoare de intuneric in sufletele celor vulnerabili si usor de manipulat.
Si eu iti multumesc pentru atitudinea verticala, cum dealtfel le multumesc in aceasta privinta si lui Aurel, Danei, lui Th3Mirr0r, Victor Bragagiu.
andreionthepoetry (autor)
sâmbătă, 29 august 2015
Superbă, Andrei ! Absolut superbă... Azi-noapte când am citit o, prima dată am avut impresia că e poezia Danei....și am vrut să i las un semn de lectură...apoi am văzut comentariul semnat de ea și nu mai înțelegeam nimic ! :) după care, m am dus la somn. ( oricum am făcut numai prostioare azi-noapte ) :)
Cu drag și mulțumesc pentru forța comentariilor-și pertinența lor-la acea doamnă în negru...
mirimirela
sâmbătă, 29 august 2015
Am colindat şi eu pe lună plină
Şi visător... am stat să mă gândesc-
De ce, emană luna o lumină
De ce... de ce... de ce te tot citesc...?
Răspunsul este unul... mi-a plăcut
Şi de plăcere, am venit, am comentat.
Şi chiar de fi-voi mâine nevăzut
Un semn de trecere, eu, ţi-am lăsat...
AI SCRIS MINUNAT.
Succes pe mai departe.
pavalachepaul
sâmbătă, 29 august 2015
Salut si eu cu respect atat poezia cat si autorul.
mugur_m
sâmbătă, 29 august 2015
Da! O poezie minunată, care scoate în faţă cât de înţeleaptă a fost creaţia lui Dumnezeu.
Cu toată dragostea şi simpatia pentru subiectul inspirat şi pus în versuri dulci inimii pentru frumos!
Duverna
sâmbătă, 29 august 2015
Multumiri, draga mea Dana!
andreionthepoetry (autor)
sâmbătă, 29 august 2015
ce frumoasa...si far de cuvinte...
felicitari..
cu drag,
danab
sâmbătă, 29 august 2015
Adrian Maniu
Al. O. Teodoreanu
Alecu Donici
Alecu Russo
Alexandru Alexianu
Alexandru Bogdanovici
Alexandru Hrisoverghi
Alexandru Macedonski
Alexandru Philippide
Alexandru T. Stamatiad
Alexandru Vlahuţă
Alexei Mateevici
Andrei Mureşanu
Anonim
Anton Pann
Artur Enăşescu
Benjamin Fondane
Bogdan Petriceicu Haşdeu
Calistrat Hogaș
Camil Petrescu
Carmen Sylva
Cezar Bolliac
Cincinat Pavelescu
Constantin Mille
Constantin Negruzzi
Constantin Oprişan
Costache Conachi
Costache Ioanid
Dan Botta
Demostene Botez
Dimitrie Anghel
Dimitrie Bolintineanu
Dimitrie Gusti
Dosoftei
Duiliu Zamfirescu
Dumitru Iacobescu
Dumitru Theodor Neculuță
Elena Farago
Elena Văcărescu
Emil Botta
Emil Cioran
Eusebiu Camilar
Gavril Rotică
George Bacovia
George Coşbuc
George Ranetti
George Topîrceanu
George Tutoveanu
Gheorghe Sion
Grigore Alexandrescu
Iancu Văcărescu
Ienăchită Văcărescu
Ilarie Voronca
Ioan Budai Deleanu
Ioan Iacob Hozevitul
Ioan S. Neniţescu
Ioanid Romanescu
Ion Barbu
Ion Heliade-Rădulescu
Ion Luca Caragiale
Ion Minulescu
Ion Neculce
Ion Șiugariu
Iosif Trifa
Iulia Haşdeu
Leonid Dimov
Lucian Blaga
Magda Isanos
Mateiu Ion Caragiale
Matilda Cugler-Poni
Mihai Eminescu
Mihail Kogălniceanu
Mihail Săulescu
Mihail Sadoveanu
Mircea Demetriade
Mircea Eliade
Nichifor Crainic
Nichita Stănescu
Nicolae Iorga
Nicolae Labiş
Octavian Goga
Panait Cerna
Radu D. Rosetti
Radu Gyr
Radu Stanca
Ştefan Octavian Iosif
Ștefan Petică
Traian Demetrescu
Tristan Tzara
Tudor Arghezi
Vasile Alecsandri
Vasile Cârlova
Vasile Conta
Vasile Militaru
Veronica Micle
Victor Eftimiu
Virgil Carianopol
Vladimir Streinu
Zorica Laţcu
Agatha Bacovia
Alexandru Andriţoiu
Alexandru Andrieş
Alexandru Busuioceanu
Alexandru Colorian
Alexandru Lungu
Alice Călugăru
Ana Blandiana
Ancelin Roseti
Andrei Ciurunga
Anghel Dumbrăveanu
Ara Alexandru Șișmanian
Aron Cotruș
Arsenie Boca
Aurel Dumitrașcu
Aurel Pastramagiu
Aurel Rău
Benedict Corlaciu
Camil Baltazar
Camil Poenaru
Cassian Maria Spiridon
Cezar Baltag
Cezar Ivănescu
Christian W. Schenk
Claudia Millian Minulescu
Cleopatra Lorințiu
Constanţa Buzea
Constantin Berariu
Constantin Michael-Titus
Constantin Noica
Corneliu Coposu
Corneliu Vadim Tudor
Dan Deşliu
Dan Rotaru
Daniel Drăgan
Daniel Turcea
Darie Novăceanu
Dimitrie Ciurezu
Dimitrie Stelaru
Dinu Flămând
Dominic Stanca
Dumitru Corbea
Dumitru Matcovschi
Dumitru Pricop
Dumitru Țiganiuc
Elena Armenescu
Elena Liliana Popescu
Emil Brumaru
Emil Isac
Eta Boeriu
Eugen Cioclea
Eugen Ionescu
Eugen Jebeleanu
Filip Brunea-Fox
Florența Albu
Gabriela Melinescu
Gellu Dorian
Gellu Naum
Geo Bogza
Geo Dumitrescu
George Călinescu
George Dan
George Drumur
George Lesnea
George Meniuc
George Ţărnea
Ghenadie Nicu
Gheorghe Azap
Gheorghe Grigurcu
Gheorghe Istrate
Gheorghe Pituţ
Gheorghe Tomozei
Gheorghe Zanat
Gherasim Luca
Grigore Hagiu
Grigore Vieru
Horia Vintilă
Ileana Mălăncioiu
Ioan Alexandru
Ioan Flora
Ion Brad
Ion C. Pena
Ion Caraion
Ion Dodu Bălan
Ion Horea
Ion Iuga
Ion Miloș
Ion Monoran
Ion Pachia-Tatomirescu
Ion Pillat
Ion Pribeagu
Ion Scriba
Ion Stratan
Ion Vinea
Iulian Boldea
Iulian Vesper
Leo Butnaru
Leonida Lari
Lucian Avramescu
Marcel Breslaşu
Maria Banuș
Mariana Marin
Marin Iorda
Marin Sorescu
Max Blecher
Mihai Beniuc
Mihai Codreanu
Mihai Ursachi
Mihu Dragomir
Mircea Cărtărescu
Mircea Ciobanu
Mircea Dinescu
Mircea Ivănescu
Mircea Manolescu
Mircea Micu
Mircea Pavelescu
Mircea Streinul
Miron Radu Paraschivescu
Nichita Danilov
Nicolae Corlat
Nicolae Dabija
Nicolae Davidescu
Nicolae Neagu
Nicolae Țațomir
Nina Cassian
Nora Iuga
Octav Sargețiu
Octavian Paler
Otilia Cazimir
Palaghia Eduard Filip
Paul Sava
Pavel Boțu
Pavel Coruț
Petre Ghelmez
Petre Stoica
Petru Creţia
Radu Cârneci
Radu Tudoran
Rodica Elena Lupu
Romulus Guga
Romulus Vulpescu
Sașa Pană
Sesto Pals
Simion Stolnicu
Sorin Cerin
Spiridon Popescu
Ştefan Augustin Doinaş
Ştefan Baciu
Ștefan Radof
Stefan Tanase
Ștefania Stâncă
Stephan Roll
Theodor Damian
Traian Calancia
Traian Chelariu
Traian Dorz
Traian Furnea
Tudor George
Tudor Vianu
Valeria Boiculesi
Valeriu Gafencu
Vasile Copilu-Cheatră
Vasile Posteucă
Veronica Porumbacu
Victor Sivetidis
Victor Tulbure
Virgil Diaconu
Virgil Gheorghiu
Virgil Teodorescu
Zaharia Bârsan
Zaharia Stancu
Adam Mickiewicz
Adam Puslojić
Adelbert von Chamisso
Ady Endre
Afanasii Fet
Ahmad Shamlou
Ahmet Hașim
Alain Bosquet
Alan Seeger
Albert Camus
Alberto Blanco
Alberto Serret
Alceu
Aldo Palazzeschi
Alejandra Pizarnik
Alejo Carpentier y Valmont
Aleksandr Blok
Aleksandr Puşkin
Aleksandr Soljeniţîn
Alexander Penn
Alfonsina Carolina Storni
Alfred de Musset
Alfred Noyes
Alfred, Lord Tennyson
Alphonse de Lamartine
Amalia Iglesias Serna
Anaïs Nin
Anatole France
André Breton
André Marie Chénier
Anna Ahmatova
Anne Sexton
Antoine de Saint-Exupery
Antonio Machado
Áprily Lajos
Arany János
Arhiloh
Aristóteles España
Arthur Rimbaud
Attila József
Baba Tahir
Babits Mihály
Balázs Béla
Bartók Béla
Bella Ahmadulina
Bertolt Brecht
Blas de Otero
Bob Dylan
Boris Pasternak
Carl Sandburg
Carl-Johan Charpentier
Carlos Barbarito
Carlos Drummond de Andrade
Carson McCullers
Cecilia Meireles
Cesar Vallejo
Cesare Pavese
Charles Baudelaire
Charles Bukowski
Charles Guérin
Charles Perrault
Charles Simic
Christian Morgenstern
Christina Rossetti
Cintio Vitier
Concha Urquiza
Coral Bracho
Dante Alighieri
David Avidan
Derek Walcott
Dino Campana
Dmitry Merezhkovsky
Dorothy Parker
Dsida Jenő
Du Fu
Dylan Thomas
Edgar Allan Poe
Edith Sodergran
Edna St. Vincent Millay
Eduardo Galeano
Edward Estlin Cummings
Edward Hirsch
Edward Thomas
Edwin Arlington Robinson
Edwin Muir
Efraín Barquero
Efrain Huerta
Eli Galindo
Elizabeth Barrett Browning
Elizabeth Bishop
Emile Verhaeren
Emily Brontë
Emily Dickinson
Enriqueta Ochoa
ERĀQI
Erich Fried
Erich Kastner
Estanislao del Campo
Eugenio Montale
Eugenio Montejo
Eunice Odio
Evgheni Evtuşenko
Ezra Pound
Fadwa Tuqan
Farkas Árpád
Federico Garcia Lorca
Félix Grande
Feodor Dostoievski
Fernando Pessoa
Fiodor Tiutcev
Firdousi
Forugh Farrojzad
Francesco Petrarca
Francis Jammes
Francois Villon
Franz Kafka
Friedrich Hölderlin
Friedrich Nietzsche
Friedrich von Schiller
Gabriela Mistral
Gabriele d'Annunzio
Georg Trakl
George Gordon Byron
George Hunter
George Oppen
Gérard de Nerval
Gerhard Fritsch
Giacomo Leopardi
Giambattista Basile
Giorgios Seferis
Giosuè Carducci
Giuseppe Ungaretti
Guillaume Apollinaire
Gunnar Ekelof
Gunter Grass
Gustaf Munch Petersen
Hafez
Harold Hart Crane
Heinrich Heine
Henry Lawson
Henry Wadsworth Longfillow
Henry Wadsworth Longfillow
Hermann Hesse
Herta Muller
Hiba Abu Nada
Hilde Domin
Homer
Horiguchi Daigaku
Howard Nemerov
Hristo Botev
Iannis Ritsos
Ingeborg Bachmann
Iosif Brodski
Ismail Kadare
Ivan Bunin
Jabra Ibrahim Jabra
Jack Kerouac
Jacques Prevert
Jaishankar Prasad
James Elroy Flecker
James Weldon Johnson
Jan Twardowski
Jean de La Fontaine
Jeanne-Marie Leprince de Beaumont
Jenny Joseph
Jidi Majia
Joachim Ringelnatz
Joan Maragall
Johann Wolfgang von Goethe
John Berryman
John Keats
John Masefield
John Milton
Jorge Guillén
Jorge Luis Borges
Jorge Teillier
José Ángel Buesa
José Antonio Ramos Sucre
José Emilio Pacheco
José Eustacio Rivera
Jose Hernandez
José Martí
José Saramago
Jose Watanabe
Joy Harjo
Joyce Kilmer
Juan Gregorio Regino
Juan Ramón Jiménez
Juana de Ibarbourou
Juhász Gyula
Jules Romains
Julio Cortázar
Julio Flórez Roa
Kabir
Kalidasa
Karin Boye
Kay Ryan
Kenneth Patchen
Khalil Gibran
Kobayashi Issa
Kobayashi Issa
Kölcsey Ferenc
Konstantin Balmont
Konstantin Simonov
Konstantinos Kavafis
Kostas Varnalis
Kosztolányi Dezső
Krzysztof Kamil Baczyński
Kusano Shinpei
Langston Hughes
Lao Tse
Lasse Söderberg
Leah Lakshmi Piepzna-Samarasinha
Leopold Sedar Senghor
Lev Tolstoi
Li Po
Lina de Feria
Lisa Zaran
Louis Aragon
Louis MacNiece
Louise Gluck
Louise Labe
Ludwig Fulda
Ludwig Uhland
Luis Cernuda
Luis de Góngora y Argote
Luís Vaz de Camões
Mahmoud Darwish
Manuel del Cabral
Marc Chagall
Marc Girardin
Margaret Atwood
Margarita Michelena
Margo Tamez
Marguerite Yourcenar
Marina Ţvetaeva
Mario Benedetti
Mario Vargas Llosa
Màrius Torres
Mark Strand
Mark Talov
Mary Oliver
Matsuo Basho
Maurice Maeterlinck
Maxim Gorki
Menelaos Ludemis
Michelangelo
Miguel de Unamuno
Miguel Hernández
Miguel Perez Ferrero
Mihail Lermontov
Moulavi
Muhsin Al-Ramli
Murilo Mendes
Nahapet Kuceac
Najwan Darwish
Nancy Morejón
Nazim Hikmet
Nicanor Parra
Nicolás Guillén
Nikolai Rubţov
Nikolaus Lenau
Nikolay Gumilyov
Nikos Karouzos
Nima Youshij
Norman MacCaig
Octavio Paz
Odisseas Elytis
Ogden Nash
Olaf Bull
Omar Khayyam
Ömer Faruk Toprak
Oscar Wilde
Osip Mandelştam
P Mustapaa
Pablo Neruda
Pablo Picasso
Par Lagerkvist
Paramahansa Yogananda
Patrícia Galvão (Pagu)
Paul Celan
Paul Eluard
Paul Valéry
Paul Verlaine
Paulo Coelho
Pavol Janík
Pedro Salinas
Percy Bysshe Shelley
Philip Larkin
Pierre de Ronsard
Pilinszky János
R. S. Thomas
Rabindranath Tagore
Rafael Alberti
Rafael Obligado
Rainer Maria Rilke
Ralph Waldo Emerson
Rasul Gamzatov
Refaat Alareer
Reményik Sándor
Rene Char
Richard Bach
Richard Brautigan
Rimma Kazakova
Robert Burns
Robert Desnos
Robert Frost
Robert Louis Stevenson
Robert Penn Warren
Robert William Service
Roberto Bolaño
Rolando Cárdenas
Rosario Castellanos
Roy Fisher
Rubén Darío
Rudyard Kipling
Rumi
Ryōkan Taigu
Saadi
Şabestari
Saint-John Perse
Salamon Ernő
Salvatore Quasimodo
Samuel Taylor Coleridge
Sándor Márai
Sandor Petofi
Sappho
Sara Teasdale
Seamus Heaney
Serghei Esenin
Shel Silverstein
Silva Kaputikyan
Sir Muhammad Iqbal
Sohrab Sepehri
Stanley Jasspon Kunitz
Stephane Mallarme
Stephen Crane
Sylvia Plath
T.S. Eliot
Tadeusz Różewicz
Tahsin Saraç
Taras Șevcenko
Tassos Leivaditis
Ted Hughes
Ted Sheridan
Theodore Roethke
Thomas Campion
Thomas Moore
Titos Patrikios
Tomas Tranströmer
Tóth Árpád
Vasko Popa
Velimir Hlebnikov
Vera Pavlova
Vicente Aleixandre
Victor Hugo
Vinicius de Moraes
Vladimir Maiakovski
Vladimir Nabokov
Voltaire
Vörösmarty Mihály
W. H. Auden
Wallace Stevens
Walt Whitman
Walter de la Mare
Walther von der Vogelweide
Wang Wei
Wendy Cope
Wilhelm Busch
William Blake
William Butler Yeats
William Carlos Williams
William Ernest Henley
William Henry Davies
William Shakespeare
William Wordsworth
Wislawa Szymborska
Yahya Benekay
Yehuda Amichai
Yuri Kageyama
Nu lăsaţi bacşiş în restaurantele din Islanda! Este o insultă pentru ei.
”Poezia sa, în cea mai mare parte, deşi construită în note grave
Cuvinte mari, abia atingându-se..., valery
Cultivare, cultură și împărtășire!
Zidul de Mărgean, narcispurice
Scrierile poetului conțin informații atât despre motivele și
Trilogia HISTORIARUM, nicu hăloiu
Cartea poate fi achiziționată de pe site: libris.ro
Pelerin pe Calea Luminii - 101 sonete creștine, maria.filipoiu
Vă mulțumesc din suflet domnule Andrei Stomff, pentru minunata carte
Zidul de Mărgean, Emilian Lican


vezi mai multe poezii de: andreionthepoetry
Detalii poezie:
Distribuie pe: