propunere

Buna dimineata,
Cu ce nu sunt de acord este incercarea multor persoane de a scrie macar i poezie pe zi. Nu este nimeni participant la o asa competitie. Daca nu gasim cuvantul potrivit sa lasam sa treaca o zi, doua, o saptamana, o luna. Cand il vom gasi vom sti ca e de acolo. Asa, in goana noastra teribila, punem orice doar ca sa terminam poezia. Poezia nu are ritm. Incercati ca in poezie sa nu renuntati la ritm (iambi, trohei, etc). Analizati ceea ce scrieti dpdv al ritmului. Poezia scrisa trebuie sa fie dirijata, sa se poata incadra intr-o muzicalitate. Apoi vine masura cu nr de silabe ale versului, Daca se renunta la ea, iar nu e bine. Apoi vine rima cu potrivirea dupa ultima accentuare a cuvantului. Toate astea sunt usor de urmarit, cu munca, dar pot fi stapanite. Cu ideea este mai greu, cu scheletul, cu alegerea subiectului si cu bagajul de cunostinte- cuvintele care imbraca scheletul. De-abia aici intervine harul. Daca primele pot fi stapainite prin experienta , partea a doua este rezervata doar celor care trebuie cu adevarat sa scrie poezie. Cam asa vad eu modul de scriere a unei poezii. Mai este de importanta faptul ca nu ar trebui sa urmarim conceptul "ziua si poezia". Sa ii lasam pe altii sa o faca. Nu avem cu nimeni niciun concurs, concursul este doar cu noi. Criticile sunt constructive, laudele, nu.Cam astea sunt de zis. siteul este nou. Pe un alt site de poezie fiecare lauda scrierile altora, care la randul lor le intorc laudele. Astfel, exista un cerc de 30 de oameni care doar ei primesc laude, poeziile lor sunt "apreciate"si , in urma unei astfel de aprecieri, doar ei primesc dreptul de a fi publicati in revista lunara a siteului. Mai scapa cate un autor doi care nu intra in aceasta melita. Pe alte siteuri, aceeasi autori plini de poezii si publicatii primesc doar critici negative. Asta este valoarea lor. Cam asta nu as vrea sa se intample pe acest site de poezii, dar tare mi-e teama ca se va intampla. In rest, va doresc toate sa le reusiti din plin si multa, multa sanatate. In privinta criticului de pe site, consider ca nu ar trebui sa fie doar unul ci cel putin doi trei editori. Daca numarul de autori va creste si numarul zilnic de postari va creste (se va ajunge cred la cca 100 de poezii pe zi) ceea ce va duce la imposibilitatea parcurgerii textelor. Fiecare isi va cauta textul si va mai citi doua trei poezii, dar atat. In primul rand ar fi nevoie de o regula de a posta doar o poezie pe zi iar in al doilea rand poezia sa fie verificata, iar daca corespunde sa fie publicata pe site. Dac nu, sa fie dirijata intr-o rubrica prin care autorului sa i se recomande lucrul suplimentar la ea, explicandui-se de ce scartie poezia lui. Asa va creste calitatea sitului, asa va evolua si autorul. De aceea consider ca este necesar a existenta a inca doi editori. M-am cam intins. Gata!


blacks,
vineri, 27 martie 2015






Împărtăşeşte-ne opinia ta:

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.



Comentarii:

Am o observatie de facut,referitor la datul buzna,va rog cine nu doreste sa primeasca observatii s-o faca in nume propiu,nu generlizati ,fiecare accepta sau nu critica.Pe mine nu ma supara absolut numeni daca da buzna sa-mi faca observatii,ba chiar ma ajuta, se creaza un fel de minidezbatere in care are de castigat cel care isi accepta greselile. Va rog nu mai generalizti Th3Mirr0r ca unii sunt neobrazati,eu unul accept orice critica,decizia o iau singur daca e bine sau nu.Riscam sa cadem in mediocritate fara o critica reala, am nevoie de crtica lor. Multumesc.
Aurel Petre
vineri, 29 mai 2015



Cu tot respectul, astfel de lucruri vor stavili mereu atat pe cei aspiranti, cat si pe cei care deja au propria lor viziune, in privinta poeziei/implicit, a structurii poetice.
Sa nu facem precum poezie\agonia.ro, mai ales ca un editor, unul adevarat, e cam greu de gasit - iar ca sa fie ca pe site-urile mentionate, niste editori - sa isi impuna viziuni proprii in ceea ce trebuie postat pe prima pagina, ori "atelier" cum numesc ei, mi se pare inca o si mai Mare Ingradire.
Oamenii trebuie lasati liberi, in exprimarea lor, indiferent cat de impropriu/aiurea/stalcit li s-ar parea altora.
INCA un aspect, am remarcat atat pe alte site-uri, cat si pe acesta, ca sunt 2-3 care "dau buzna" asupra poeziilor altora, manifestandu-si.. - s-o numim.. - cum? eu o numesc simplu: neobrazare. Ce-ar fi, mie daca nu imi place statuia lu' Cuza, din centrul orasului, cum e sculptata, sa iau niste vopsea neagra, sa ma duc intr-o seara sa imi manifestez.. supararea?!..
Facand abstractie de la subiectul mai sus amintit, revin la cel initial.
Eu unul, prefer sa ii vad pe oameni cum se exprima natural, nu fortati intr-a prozodiei armura. Ca aia este Stiinta de studiu a versificatiei, nu o pravila bisericeasca. Recomand doar in stadii avansate, accesarea acesteia, caci drept, poate imbunatati calitatea. INSA, o gradina, in sufletul cuiva, nu se alcatuieste intr-o zi. Asa ca.. deocamdata, cum canta Andreescu "Oameni, voi oameni
Semanati cu iubire, câmpia din voi. "

Th3Mirr0r
th3mirr0r
sâmbătă, 23 mai 2015



Este intr-adevar o provocare foarte mare pentru Criticul Bland sa parcurga toate postarile noastre si sa ne mai faca si cateva recomandari. Pe de alta parte poate fi frustrant sa primesti un calificativ nu tocmai bun, sa incerci sa publici in continuare, dar sa nu mai primesti vreo remarca din partea criticului, fie ea si sub forma unei apostrofari, pentru a-ti putea da seama daca esti pe directia buna. De aceea sustin propunerea de a avea 2-3 editori, daca sunt confrati dispusi sa se inhame la o treaba serioasa cum este cea de care se ocupa acum Criticul Bland.
Referitor la limitarea numarului de postari pe zi, cred ca acest lucru s-ar rezolva de la sine daca ar fi mai multi editori, iar poeziile ar trece in acest fel printr-un filtru inaintea publicarii. In plus, le-am face un mare bine si autorilor care au scapat cateva mici greseli in creatiile lor, indiferent ca este vorba despre greseli gramaticale, sau alte nepotriviri, ce pot fi pana la urma indreptate.
Deasemenea subscriu propunerii de a introduce un motor de cautare, pe care l-am solicitat si eu acum cateva zile, precum si pentru marirea listei de poezii recent publicate. Se poate intampla sa fie poezii interesanta care scapa ochiului avid de frumos, pur simplu din motivul ca le-a trecut vremea prea devreme in acea lista.
Imi cer scuze daca m-am lungit putin mai mult decat era cazul.
La cat mai multe poezii frumoase pe acest site.
Mihai_Manolescu
vineri, 27 martie 2015



si inca ceva. Blacks consider ca deocamdata aici pe site s-au adunat in proportie de 95% poeti care chiar merita laudele. Scuzati-mi parerea e doar o parere a unui simplu cititor. O zi frumoasa si insanatosire grabnica
marian
vineri, 27 martie 2015



ar fi util un motor de cautare
marian
vineri, 27 martie 2015



poate si un search ar fi util pe site. o cautare dupa autori, fie din coloana stanga fie dupa cei care posteaza pe site?
mirela
vineri, 27 martie 2015



il sustin pe alex. Poeziile sa fie verificate inainte de publicare pe site. Macar gramatical
alex
vineri, 27 martie 2015



Ai dreptate Gabriela. Eu as propune ca lista ultimilor poezii postate sa fie mai mare. Si inca o sectiune cu ultimile comentarii?
petrica_c
vineri, 27 martie 2015



Mie imi place cum este acest site acum. O singura intrebare Blacks: de exemplu eu sunt doar cititoare de poezie; nu ma pricep la iambi, trohei, etc.. este ceva rau daca laud o poezie al carui mesaj mi-a placut? Banuiesc ca sunt multi vizitatori pe acest site care sunt in aceasi situatie ca mine. Iubesc aceasta structura a site-ului in care pe langa autorii consacrati scrieti si voi si o faceti minunat. Sunt multi poeti activi pe site care dupa parerea mea sunt mult mai buni decat cei din coloana din stanga.. in aceasta categorie esti si tu si am toata stima pentru tine. mi-ar placea si mie sa scriu dar ma limitez sa va citesc. Nu stiu cine si-ar permite sa fie editor pe langa Critucul Blind deoarece este o munca grea, care necesita timp, cu toate ca mi-ar placea sa fii si tu. Ce parere ai?
gabriela
vineri, 27 martie 2015



Asa e, corecte observatii. E locul sa spun si eu ceva in acest context. Se fac enorm de multe greseli gramaticale si mie mi-e ciuda de acest lucru, mai ales in cazul unor creatii deosebite. E pacat de unele poezii ca sunt stricate de astfel de greseli. In unele cazuri este evident ca viteza este motivul, si se lasa impresia ca autorul a postat textul fara sa-l parcurga macar de doua ori. Viteza nu da dreptul unor astfel de postari schioape. Eu unul, prefer sa nu postez ceva decat sa postez fara verificare. Insa in alte situatii sunt greseli de fond, greseli care se repeta in mod constant la un autor si denota necunoasterea regulilor de gramatica. De aceea cred ca ar fi nevoie si de un redactor care, inainte ca poeziile sa fie postate pe site, sa le verifice si daca acestea contin greseli de gramatica, sa le corecteze sau sa le returneze pe email autorului cu sugestii de text corect, iar dupa ce autorul isi da acordul asupra textului corectat, sa fie publicate.
andreionthepoetry
vineri, 27 martie 2015