- Acasă
- Dezbateri Generale
- O simplă propunere
O simplă propunere
O simplă propunere Ţinând cont de dorinţa confraţilor de a limita postările care nu prea au gust de poezie şi venind astfel în ajutorul celor ce postează şi care vor în mod sincer să evolueze poetic, mă văd nevoit să fac o mică propunere pentru acest site. Cândva, la început am propus un sistem de notare (aşa l-am numit atunci), dar logica era a departajării valorice şi menţinerea în sertar a poeziilor care NU au calitatea încadrării în categoria poeziilor. Am văzut cu surprindere că din zi în zi calitatea poeziilor scade datorită sufocării lui cu postări care au o nuanţă mai puţin calitativă. Mă văd nevoit să intervin, cu amendamentul că NU eu sunt singurul cunoscător în managementul calităţii poeziei, dar cineva trebuie să propună ceva, iar eu cunosc ceva poezie... aşa afirmă confraţii. Trec peste toate atacurile fireşti şi umane, de altfel, şi propun un sistem de îmbunătăţire cu un caracter experimental , deocamdată, al site-ului de poezie. Toţi îl îndrăgim, toţi suntem fascinaţi de el, chiar dacă NU comentăm, dar eu şi din spital îl urmăream şi-l urmăresc.. şi trebuie să împing confraţii să scrie, să scrie, să scrie... În acest sens propun un mod experimental de îmbunătăţire calitativă a site-ului. E de admirat iniţiativa Adinei cu TEMA SĂPTĂMÂNII... şi această temă îmi va crea o nişă în vederea departajării valorice cel puţin pe acest domeniu limitat, adica poezii postate la TEMA săptămînii. Mai concret, sunt două direcţii care trebuie să fie propuse şi acceptate de confraţi, şi anume: 1) Sistemul ce-l propun să se facă pentru toate poeziile postate într-o săptămână, cu condiţia să fie citite atât de cititori cât şi de o comisie critică(POŞTA CRITICĂ), 2) Sistemul să-l experimentăm la început numai pe poeziile postate la temă. Indiferent de opţiunea ce va aparţine cititorilor, sistemul va consta în următoarea metodă de punctaj a calităţii: Varianta A - Toate poeziile (hai să zicem, postate la Temă) să fie centralizate într-un tabel prin opţiunea informatică a administratorului şi in dreptul lor să fie un sistem de punctaj de la 2 la 12 puncte, obligatoriul din doi în doi.. ca sistemul de punctaj de la Eurovizion; - Când un cititor vrea să noteze o poezie are afişat tabelul cu toate poeziile pe ecran şi în dreapta listei are sistemul de punctaj format din următoarele puncte: 12, 10, 8, 6, 4, 2 puncte. - Aceste puncte le pune în dreptul poeziei pe care o consideră cititorul că merită punctajul oferit, cu condiţia ca nu poate acorda 12 puncte decât la o singură poezie şi numai o singură dată pe IP-ul utilizatorului care dă punctajul; la fel si pentru 10 puncte, 8 puncte……pînă la 2 puncte. Punctele se acorda numai pentru 6 poezii în ordinea dorită de votant. - Sistemul de punctaj (de numerotare) pentru poeziile postate la temă este valabil de luni până luni în săptămâna următoare, dată când se dă o nouă TEMĂ. În acest interval se poate modifica punctajul utilizatorului ori de câte ori doreşte, e normal şi firesc, deoarece pot apărea poezii care au calitatea superioară poeziile postate. De exemplu... ai dat 12 puncte la o poezie foarte frumoasă postată luni şi duminică s-a postat o poezie care-ţi place mai mult decât cea la care ai dat 12 puncte; atunci sistemul permite să anulezi 12 puncte de la poezia precedentă unde deja ai acordat 12 puncte şi să treci punctajul maxim la poezia care-ţi place mai mult. Repet, se face această operaţiune in funcţie de IP –ul sistemului de unde se votează. Clasamentul va fi în permanentă mişcare până luni la postarea temei noi şi atunci va fi STOP JOC pentru tema veche. Mă repet, va fi un TABEL cu titlurile poeziilor postate ( numai titlul poeziei si autorul) la temă dar şi un sistem de butoane cu punctele 12, 10,8, 6,4, 2 puncte. NU permite sistemul să dai decât o singură dată la o singură poezie 12 puncte, 10 puncte, etc... până la două puncte. - Chiar dacă sunt 100 de poezii la temă, vor intra în malaxorul calităţii pentru punctaj numai 6 adică cele cu 12 puncte, cu 10 puncte, 8 puncte, 6 puncte, 4 puncte şi ultima: 2 puncte. -Votant poate fi şi membrul care scrie, dar şi un cititor dornic de poezie care va avea dreptul NUMAI o singură dată să voteze şi numai cu numărul limitat de voturi, adică 12, 10, 8, 6, 4, 2 puncte; - Site-ul va depista şi va bloca votarea de pe acelaşi IP pentru două conturi diferite. (este setare /opţiune de soft care blochează multiplele postări de pe conturi diferite, dar cu acelaşi IP.) O mică problemă va fi când într-o locuinţă sunt două persoane înscrise ca cititori şi votanţi şi care au un singur calculator. Aici, chiar că nu ştiu ce s-ar putea face decât excluderea celorlalţi votanţi şi să rămână numai un singur votant pe un singur IP; - Sistemul va afişa zilnic, interactiv, clasamentul cu poeziile punctate, şi se poate modifica interactiv în funcţie de votanţi; în acest sens afirm că poate să fie o poezie cu 10 voturi de 12 puncte la ora 13 şi până la ora 14 să fie altă poezie pe locul întâi, repet, votul va fi interactiv... adică se va vedea automat clasamentul. Nimeni nu va vedea cine a votat, ci numai clasamentul se va vedea; - Sistemul de punctaj multiplu nu se poate realiza, deoarece PC-ul va permite o singură votare de pe un IP, iar modificarea punctajului va fi permisă pentru acelaşi utilizator pe perioada dintre teme (adică de luni până luni); - Cu cât sunt mai mulţi votanţi (autori dar şi cititori) calitatea poeziei va creşte indiscutabil; ACEST sistem de punctaj constituie VARIANTA A; Acest sistem descris mai sus va fi completat de varianta B care constă în: VARIANTA B - Fiecare poezie de la TEMĂ va fi numerotată de o comisie critică, numită POŞTA REDACŢIEI, comisie formată din trei persoane alese de CRITICUL BLÂND. - Persoanele care vor face parte din comisie NU vor fi publice niciodată, şi vor colabora sub umbrela CRITICULUI BLÂND. - POŞTA REDACŢIEI va puncta poeziile de la TEMĂ cu acelaşi sistem de numerotare de la 12 puncte la 2 punte (va fi o medie internă de trei opţiuni critice); - Punctajul de la varianta A va fi corelat (ponderat) cu punctajul de la POŞTA REDACŢIEI şi va rezulta media. În acest fel se vor tempera voturile date nemeritat unei poezii pe considerente sentimentale. Dau un exemplu: dacă poezia unui confrate va primi de 10 ori punctajul maxim şi va fi pe locul 1 în topul preferinţelor, numerotarea obiectivă a CRITICULUI va fi poate de 6 punte şi atunci se va pondera clasamentul final. Punctajul acordat de comisia critica va fi Obiectiv şi fără sentimente. Totodată şi punctajul CRITICULUI va fi influenţat interactiv de punctajul de la VARIANTA A, în sensul că dacă la VARIANTA A o poezie este punctata cu punctajul maxim, CRITICA nu va putea să fie indiferentă faţă de numărul mare de puncte, dar în mod NEMIJLOCIT va analiza poezia cu foarte mare atenţie, - În sens invers, dacă o poezie are numai 4 puncte acordate de autori şi de cititori, dar comisia de CRITICĂ îi acordă punctajul maxim de 12 puncte, poezia va fi ridicată în clasamentul general pe săptămâna în curs de către comisia de arbitraj, adică de CRITICĂ. În concluzie: - Se vor puncta poeziile de la TEMĂ începând de la 12 puncte până la 2 puncte, din doi în doi; - Fiecare autor, cititor, etc va avea dreptul la o singură votare pe acelaşi IP, votare care poate fi modificată numai de acelaşi utilizator care a şi votat; - FOLOSIREA unui singur IP pentru un votant va elimina formarea de conturi multiple de către acelaşi utilizator şi votarea sentimental-emoţională; - Clasamentul va fi postat interactiv, întrun tabel cu titlurile poeziilor dar şi autorul cu toate poeziile de la temă (săptămânal). - În dreptul fiecărei poezii afişate într-un tabel vor fi 6 butoane pe care sunt inserate 12 (puncte), 10 (puncte), 8 (puncte).. etc până la 2 puncte; activarea acestor butoane se va face dupa ce utiliyatorul bifeayă o opţtiune: VOT afişată în capul de tabel. Odata accesat butonul VOT se vor afisa căsuţele cu punctele : 12, 10, 8, 6, 4 si 2. UTILIZATORUL POATE ACORDA PUNTELE NUMAI O SINGURĂ DATA pentru fiecare casuta de 12, 10, 8, 6, 4, 2. - Odată ce un votant a dat 12 puncte la poezia X... la poezia Y va avea numărul 12 ocupat (nu-i permite accesul, decât dacă se duce şi-l anulează de la poezia unde a dat 12 puncte. Anularea se poate face prin simplă apăsare a butonului cu numărul 12, adică pe sistemul ON/OFF); - Va fi foarte atractiv sistemul şi va avea o vizionare multiplă. - În acest sens poeziile vor fi şlefuite, perfecţionate şi se vor afişa la concurs aproape perfecte, dacă nu chiar perfecte; - Nu se mai permite modificarea poeziilor de la temă, calitatea lor se va considera deja expusă, adică tipărită în ochiul criticii. O tratăm ca pe o poezie trimisă deja la publicare şi NU mai poate aici pe site să se intervină asupra ei, decât prin scoaterea din concurs, adică de la TEMA; - Astfel pe site se vor posta şi poeziile sau încercările literare ale tuturor ce doresc să posteze poezii, numai că poeziile care nu au nimic de-a face cu construcţia poetică vor fi postate (nu se vor interzice decât poeziile vulgare), dar niciodată nu vor intra într-o competiţie calitativă; - Poeziile bune, postate de poeţi cu greutate, vor fi selectate prin acest sistem de punctaj şi va avea şi autorul o satisfacţie că poezia lui este pe locul numărul 1.. e ceva decât... nimic... - Deasemenea fiecare poezie va avea în dreptul ei numărul de vizitatori, accesări... şi numărul de comentarii; Aceasta ar fi varianta de încercat, la început pentru poeziile de la TEMĂ. Putem implementa acest sistem, numai dacă administratorul doreşte şi cu o largă consultare a membrilor acestui minunat site. Am mai încercat odată dar s-a refuzat din motivul PUNCTAJULUI . Aceasta este o propunere. NU varianta mea este cea mai corectă AŞTEPT ŞI ALTE VARIANTE CONTRUCTIVE. CONSIDERAŢIE
CRITICUL BLIND,
duminică, 10 ianuarie 2016
Împărtăşeşte-ne opinia ta:
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Comentarii:
Interesante propuneri ...recunosc insa , in mod foarte sincer, ca mi-ar fi extrem de usor sa recunosc autorul poeziei cat si al comentariului :) . Cu mici exceptii, poate.
Modul de a scrie al fiecaruia este ca o semnatura :) ...Timpul indicat de 10 zile este destul de mare , avand in vedere ca numai la Tema se aduna in jur de 30 de poezii, ca sa dau numai o medie , daca adaugam faptul ca timpul este mai lung (10 zile ) si daca adaug si poeziile extra-tema din acest moment...ajungem la un numar considerabil.
Modificarea pe parcurs a poeziilor va impune zilnic o verificare a celor ce au notat pentru a modifica in functie de aceasta si nota. Deci , un volum imens de munca .
Retin insa din aceasta propunere ca fiind interesanta acordarea de calificative , ceea ce ar permite ca doua sau chiar mai multe poezii sa intre pe un loc fruntas. Dar cred ca trebuie mentinuta implicarea total obiectiva a unei asa zise comisii de critica , sau cum a mai fost denumita pana acum ( scuze, nu am timp sa verific ) ...:)
Cu mare drag , va imbratisez !
Roxana , La multi ani ! Mi-e dor de poeziile tale, sincer!
Adina Speranta
luni, 18 ianuarie 2016
@blacks
Aveti optiunea de editare a comentariilor: "Contul meu" -> "Editează/şterge comentarii dezbateri".
Recomandarea dumneavoastra si a doamnei Roxana.c nu necesita foarte mult timp pentru implementare. La postarea fiecarei poezii, utilizatorul poate bifa aceasta optiune sau nu. Astfel nu cred ca pot exista utilizatori care sa se simta lezati in vreun fel.
Este o idee, dupa parerea mea buna, care poate fi foarte buna daca se mai aduc completari, deci astept si pe ceilalti membri sa-si exprime opinia.
Cu stima,
admin
joi, 14 ianuarie 2016
Scuze pentru greselile de editare, pentru omisiuni si pentru dezacorduri. Am scris in viteza, iar programarea site-ului nu permite modificarea comentariul (din cate stiu eu)
blacks
joi, 14 ianuarie 2016
In atentia domnului administrator
Urmarind cu atentie numeroasele propuneri putem concluziona cateva aspecte:
1. Majoritatea considera ca un sistem de notare ar “ taia” din aspiratiile confratilor
2. Un sistem de notare chiar daca prin punctajul afisat ar da indicatii asupra sectorului unde trebuie intervenit in ceea ce priveste constructia poeziei, nu va specifica clar ceea ce “ scartie”
3. S-ar putea sa nu se elimine ceea ce eu definesc “ trocul de amabilitati gratuite” si sa avem punctaje maxime, insotite de comentarii de genul: " gratie, ma inclin, reverenta" ,… asa cum constatam in prezent
4. Nu in ultimul rand este un efort in programarea site-ului
Luind in considerare toate acestea, vin cu o propunere care are la baza o idee deja prezentata de Roxana C.:
1. Postarile sa nu fie insotite de numele autorilor pentru o perioada de circa 10 zile; autorul sa aiba oricand posibilitatea de a modifica si corecta poezia, in conformitate cu justetea comentariilor care vor aparea la postare si evemtual de a da explicatii si lamuriri suplimentare dar sub titulatura “ autor” , nu sub numele de inregistrare.
2. Comentariile sa fie vizibile, dar cu autori “ ascunsi”, in aceeasi perioada de timp
3. Dupa scurgerea perioadei sa nu se mai permita comentarii, numele autorului sa apara public, acestui ramanandu-i toate optiunile de editare, stergere a propriei postari, etc.
ASTFEL:
1. programarea va fi mult mai facila
2. daca experimentul se dovedeste un fiasco, se poate reveni imediat la forma actuala, ramanand insa comentariile
3. nu vor fi note, tabele, clasamente
4. nefiind clasamente autorii nu vor fi timorati
5. fiecare va avea drepturi egale pe site ( se elimina comisiile de “ etica a poeziei”)
6. se va atinge scopul de a se sublinia “ cu subiect, predicat, complement direct” defectuozitatile compozitiei
7. se vor elimina “complimentele gratuite”, cel care ar avea intentia sa complimenteze gratuit un autor necunoscand la momentul postarii autorul, iar autorul nu va sti carui confrate ii apartine comentul, desigur, pana la trecerea perioadei de gratie.
Ar fi o situatie de tranzitie, pastrand site-ul atat de aproape de forma actuala, pana la momentul cand toate parerile vor fi fost centralizate si o decizie va fi fost luata.
Desigur, exista o mica posibilitate ca anumiti autori sa fie identificati dupa stilul propriu de compozitie, dar aceste personae au o anumita vechime pe site care au urmarit multe postari si care au ajuns la un grad de saturatie in ceea ce priveste "complimentele gratuite" si care realizeaza ca un astfel de compliment mai mult il incurca decat il descurca (ajuta). Sunt sigur ca astfel de personae ar reactiona asa cum trebuie!
blacks
joi, 14 ianuarie 2016
Multa viata aici! :) E bine, din dezbateri se naste progresul.
In primul rand, pentru ca am lipsit mult de aici, vreau sa va urez tuturor UN AN BUN, cu "accesoriile" necesare: sanatate si fericire!
Referitor la initiativa punctarii textelor, cred ca ar fi mult mai obiectiva notarea daca autorii ar posta poeziile anonim. Din punctul meu de vedere initiativa este excelenta si poate stimula cresterea valorica. Exista insa pericolul ca unii autori sa se simta marginalizati si astfel s-ar deschide o cutie a Pandorei aici. De aceea e bine ca sistemul de notare sa nu fie generalizat. Bineinteles ca valoarea are mare importanta, insa si comunitatea este cel putin la fel de importanta!
Numai bine si inspiratie va doresc!
roxana.c
miercuri, 13 ianuarie 2016
Ai dreptate, Adina, te susțin :)
Dar după cum observ, unii vor din nou scandal si tulburare !
M Horlaci
miercuri, 13 ianuarie 2016
Da Lucas...am inteles ce a scris Adina...stati blanzi cu totii!
:)
danab
miercuri, 13 ianuarie 2016
Danab nu cred ca a zis nimeni ca ati incurcat pe cineva. Adina s-a referit in modul general.
Daca se poate as vrea sa-mi expun propria parere: Dani sa dea la cativa doritori conturi de administrare iar acestia daca au timp pot analiza poeziile postate. Precizez ca acestia sa fie foarte buni cunoscatori de poezie. Poate Criticul Bland sa vina cu propuneri in acest sens.
Multumesc
lucas
miercuri, 13 ianuarie 2016
Dana, nu am spus ca din cauza ta nu mai inteleg nimic, te rog sa nu intelegi gresit. Dar s-a sustinut ca se doreste indicarea punctelor unde poezia scartaie, asa cum o face si Andrei, in propunerea lui, domnul Bragagiu, nu numai tu. Acesta este adevaratul scop al propunerilor, ridicarea valorica a poeziilor.
Ca mie mi se pare ca tergiversam si mai mult il zapacim pe Adm decat sa-l ajutam nu are nimic de-a face cu tine, crede-ma. Propunerea Criticului este cea mai buna pentru ca permite o apreciere cat mai obiectiva a poeziilor. Eu spun sincer ca prefer sa fiu ultima dar sa mi se atraga atentia unde gresesc. De aceea sustin notarea unei comisii obiective pentru a evita indicele dat pe considerente afective , dar si criteriile valorice pentru a ajuta autorul.
Cine nu doreste asta poate bifa NU la critica.
Poate sunt adepta unor hotarari rapide si de aceea par mai confuza ...Repet , nu am nimic cu tine si cu nimeni, sper sa nu fiu considerata rautacioasa din cauza modului meu de a fi mai libera in exprimare .
Cu drag:)
Adina Speranta
miercuri, 13 ianuarie 2016
Draga Adina,
Nu am dorit sa incurc pe nimeni..imi pare rau daca tu tot asa ma intelegi..
am scris ca mi-a placut comentariul lui Rolea..dupa cum mi-a placut si comentariul lui Bragagiu(dumnealui a scris niste REALITATI!)..iar eu am comentat ceea ce am simtit si am crezut de cuviinta...
sa fii binecuvantata,Adina in tot ceea ce faci!
cu drag,
danab
miercuri, 13 ianuarie 2016
Inca ceva, niciodata semnele de punctuatie nu au stirbit ,pentru mine, frumusetea unei poezii. Daca am intervenit spunandu-mi parerea am facut-o doar din dorinta de a da o infatisare binemeritata poeziei...si atat. :) Dar nu am respins o poezie pentru ca nu avea o virgula sau un punct :)
Greselile de gramatica le consider a fi grave, acordul gresit al subiectului cu predicatul poate face pe cineva sa renunte la a mai citi poezia si atunci de ce nu as spune, pentru a ajuta ? :) Dar nu ma impiedic de o virgula .
Altfel cum as citi cu atata incantare poeziile Gerrei ? Si ale altora care scriu fara semne de punctuatie? Dar cand alegi , totusi sa le folosesti , parerea mea e ca trebuie aplicate corect.
Cu acelasi drag :)
Adina Speranta
miercuri, 13 ianuarie 2016
Dragii mei , eu nu mai inteleg nimic!
Rolea, ai conturat propunerea Criticului , materializand-o intr-un tabel. Esti de acord cu notarea , dupa cate vad. Esti delicat cu autorii si nu vrei sa plece de pe site...din cauza unor criterii valorice?Dar daca pleaca din cauza notei??...Nimeni nu doreste sa plece careva, a se intelege foarte bine asta. Se doreste cresterea calitatii poetice a poeziilor. Si a se ajuta in acest sens.
Criteriile selective, asa cum le numesti , te asigur ca vor influenta notele, fie ca sunt afisate sau nu.Tu ai da o nota mare unei poezii care scartaie? Autorul insa nu va stii de ce l-ai punctat cu o nota slaba.
Dana, fara suparare, nu ai scris ca doresti sa fii corectata ? Cum vei stii daca nu ai indicii asupra punctelor slabe? Eu nu am dorit criteriile acestea sa fie selective , ci ele sa raspunda in locul unor comentarii care rapesc mult timp. Mie imi ia destul timp sa comentez mai amplu la o poezie, ce ar insemna sa comentez la 10? ...De aceea ma rezum la cateva comentarii.
Orice solutie va fi adaptarea poate fi valabila pentru postarile saptamanale , fie ca este vorba de tema sau nu. Altfel devine un haos...O poezie postata cu trei saptamani inainte , chiar daca e buna , nu mai poate concura cu cele din saptamana in curs. Altfel....
Criteriile valorice evident ca nu pot fi aplicate poeziilor in vers alb,adica rima , prozodie etc....dar acolo se aplica criteriul mesajului , al figurilor de stil , chiar si al muzicalitatii ...cursivitatii poeziei, asa cum bine a mentionat Andrei. La fel la Haiku, unde mesajul este pe prim plan. Offf....ne invartim in cerc si complicam prea mult totul. Dar eu stiu ceva , cand ne altoia Criticul Blind calitatea poeziilor crestea , sa nu uitam ca ne indica ce sa citim si culegeam multe invataminte din poeziile acelea minunate ...Dar si atunci , toti se suparau pentru un simplu"deocamdata NU"...si vroiau sa stie unde nu este bine ...Asadar , eu imi mentin parerea asupra acestor criterii...Daca autorul nu vrea sa stie , bifeaza Nu la critica si gata ! Nu afla ! E bine asa ?
Cred ca devenim prea subiectivi si incurcam totul in loc sa ajutam. Poate ar fi bine sa intervina dragii nostri cititori sa-si spuna parerea si ei , ca in definitiv , ei sunt cei care ne apreciaza sau nu :)
Cu drag :)
Adina Speranta
miercuri, 13 ianuarie 2016
Danuta, ma bucur ca esti de acord. Asa am inteles eu propunerea Domnului Critic. Eu sunt de acord cu propunerea .
Acum depinde daca am inteles eu bine daca asa se doreste..l.
cert e ca NU este obligat nimeni sa scrie la tema....cine doreste are libertatea sa o faca ..
Eu, Danuta, NU prea sunt de acord cu criterii de selectie si ar trebuii cititorii sa decida...si Comisia Critica.
ROLEA NICOLAE
miercuri, 13 ianuarie 2016
interesanta propunerea ta,Rolea! si in adevar,ceea ce ai scris...
cu totul..de acord!
multumim..
cu drag,
danab
miercuri, 13 ianuarie 2016
Rolea,îţi mulţumesc pentru transpunerea în fapt a propunerii mele. Am uitat să
specific că : Nu votează autorul la propria poezie.
Îmi place şi varianta confratelui Andrei şi doresc să primim cât mai multe propuneri.
Cred că cea mai bună variantă propusă de confrati ar trebui adoptată.
Mulţumesc Rolea. Îmi place că doreşti şi tu o creştere calitativă a site-ului. Aici e
casa noastră.
Cu aceeaşi consideraţie, Rolea şi te îmbrăţişez cu sufletul.
CRITICUL BLIND (autor)
miercuri, 13 ianuarie 2016
Eu nu aş fi de acord cu criterii de selecţie impuse, ci lăsăm la latitudinea cititorilor, inclusiv din Comisie, SĂ STABILEASCĂ modul de punctaj prin selecţie subiectivă. În mod sigur cititorul are criteriile lui de analiză şi atunci va acorda un vot de X puncte poeziei care este mai atractivă din punctul lui de vedere. Suma criteriilor subiective va selecta în mod NATURAL poezia cu cele mai multe voturi şi aşa mai departe.
Dacă începem cu criterii gen rimă... nu toţi scriu cu rimă, la fel ritm, etc, etc
Eu zic să nu complicăm deocamdată plăcerea cititorului, el trebuie să aleagă poezia care crede că merită. Sunt convins că vor fi păreri obiective, dar tratate prin percepţia individului ca identitatea înzestrată cu LIBERTATEA DE-A GÂNDI.
Deci, să nu punem zăvoare iubirii de poezie.
Comentariile vor fi ca şi până acum, comentează fiecare după propriul plac. Nu este obligatoriul să se comenteze NICI DE CĂTRE COMISIA CRITICĂ. Comisia, dacă va considera necesar va interveni, dar NU este obligată. Astfel vom evita eventualele supărări şi retrageri de pe site;
Tabelul de mai jos este tot o propunere... şi facem paşi mărunţi, deocamdată, dar vă asigur că dacă lansăm la apă acest proiect VOR înflori poeziile tuturor confraţilor.
Orice ideea este binevenită atât de la autori cât şi de la cititori,
Consideraţie
Rolea Nicolae
miercuri, 13 ianuarie 2016
Va salut pe toti cu drag!
Am incercat sa urmaresc si eu pana acum acest subiect, al identificarii unor criterii de calitate a poeziilor postate (criterii care sunt, categoric, binevenite), atat cat am putut. Mi-am facut cat de cat o idee despre propunerile care s-au prefigurat pana acum si cred ca este oportun sa fac si eu unele precizari si chiar si o propunere. Aduc aici aprecierile mele pentru preocuparea si efortul depuse de Admin, Blacks, Adina si de Criticul Bland, dar si de ceilalti colegi de site care se implica sub acest aspect.
Voi incepe cu cateva considerente care m-au condus la varianta pe care urmeaza sa o prezint.
- Mai intai de toate, repet faptul ca aplicarea unor criterii de calitate a postarilor este absolut necesara. Desi chiar eu am incurajat in repetate randuri pe cat mai multi cititori sa inceapa sa scrie si sa publice pe site creatiile lor, sunt intru totul de acord cu Blacks si cu Criticul Bland (acolo unde de multe ori a semnalat punctual) ca unele postari sunt departe de a se putea incadra in genul literar al poeziei.
- Pe de alta parte, ca principiu, sunt de parere ca existenta unui sistem de punctare a poeziilor va induce multora sentimentul ca sunt evaluati ca la scoala, or nu cred ca cei mai multi autori de aici isi doresc sa se simta ca un elev ascultat de profesor si promovat sau lasat corigent. Eu, unul, nu scriu si nu postez cu acest scop. Un sistem de notare face ca toata activitatea de aici sa arate ca un concurs si nu cred ca despre asta este vorba. Imi doresc feedback-uri obiective si ma bucur cand acestea vin si sunt sustinute temeinic din punct de vedere tehnic. Dar nu ma vad primind... note. Sincer, nu stiu daca as mai posta stiind ca mi se vor acorda note. Am vazut de la inceput si vad si in prezent acest site ca o modalitate cu totul relaxata de a permite amatorilor de poezie (pentru ca asta ma consider, amator) exprimarea ideilor artistice sub forma acestui gen literar. Sigur ca aceasta implica si riscul parazitarii site-ului cu autori care nu au veleitati poetice. Insa ramane la latitudinea fiecaruia dintre cititori daca sa urmareasca sau nu un anumit autor, odata ce s-a lamurit cu privire la calitatea scrierilor acestuia.
- In aceste conditii, cred ca ar putea fi adoptata o cale de mijloc, de modelare a autorilor si de slefuire a creatiilor artistice, ori, daca este cazul, de eliminare de pe site a autorilor fara chemare artistica (nu cu forta, ci mai degraba o autoeliminare, prin puterea opiniilor).
Asadar, iata propunerea mea, care cred ca este extrem de simplu de realizat si care, fara a presupune un sistem de notare, poate fi foarte eficienta si eleganta in acelasi timp. De asemenea, aceasta propunere este dinamica, in functie de dinamica site-ului (aparitia de noi utilizatori) si permite recunoasterea autoritatii celor care isi exprima punctul de vedere critic:
- In esenta, ideea este cea a desemnarii de catre toti utilizatorii site-ului care doresc sa participe la aceasta, a unui numar stabilit (de exemplu 10) de persoane care vor fi investite cu autoritate critica (sa le spunem "critici autorizati"), persoane care vor avea un cuvant greu de spus si o responsabilitate in aprecierea critica (pozitiva sau negativa) a postarilor. Aceste persoane vor fi, asadar, cunoscute, si nu anonime, iar ele isi vor exprima opinia critica autorizata de utilizatori prin intermediul unor comentarii la poezie, ce vor contine mentiunea de tipul: "Nume utilizator - cuvant cu autoritate:". Cand autorul va vedea la poezia sa un astfel de comentariu, va sti ca este important sa tina seama de opinia respectiva. In mod necesar, acest "cuvant cu autoritate" trebuie sa se refere la criteriile de calitate privind existenta mesajului, originalitatea, regulile de prozodie, figurile de stil, termenii folositi (arhaisme, regionalisme etc., ce pot da un plus de valoare poeziei). De asemenea, criticii autorizati pot da sugestii de corectare, pot indica poezii celebre pentru exemplificare, etc. Nu este de dorit un "cuvant cu autoritate" de tipul: "Asta nu se poate numi poezie" si atat. Pentru a fi considerat cu adevarat cu autoritate, trebuie justificat un astfel de punct de vedere, prin prisma criteriilor de mai sus.
Modul de realizare:
- Punerea la dispozitia fiecarui utilizator (am in vedere aici atat autorii, cat si cititorii), de catre Admin, in cadrul rubricii "Contul meu", a unei liste pe care acesta sa o poata completa cu cate nume doreste (sau cu un numar limitat de nume, de exemplu 10 nume) ale celor prezenti pe site pe care-i considera ca ar putea avea o autoritate in exprimarea unei opinii critice;
- Lista se completeaza de catre utilizator in ordine valoric descrescatoare a persoanelor cu autoritate (prima persoana este cea cu autoritatea cea mai mare in opinia utilizatorului, iar ultima este cea cu autoritatea cea mai mica);
- Centralizarea de catre Admin, intr-o prima faza dupa trecerea unui termen de 2 saptamani (sau a unui alt interval de timp considerat adecvat), a listelor provenind de la fiecare utilizator si determinarea primilor, sa spunem, 10 critici cu autoritate, potrivit cu numarul de utilizatori care i-au ales pe acestia pe pozitia respectiva. De exemplu, daca Criticul Bland a fost ales de cele mai multe ori pe pozitia 1, acesta va fi primul critic cu autoritate ce va fi selectionat de Admin in urma efectuarii centralizarii datelor.
- Pe masura ce noi utilizatori isi vor exprima optiunile lor prin completarea listei, cu privire la criticii cu autoritate, lista centralizata de catre Admin se va actualiza cu aceste optiuni. In acest sens, o centralizare periodica este necesara (sa spunem, odata la 1 luna sau la 3 luni).
- Rezultatul ultimei centralizari, cuprinzand primele 10 pozitii (de exemplu) va fi permanent afisat pe prima pagina (sau, daca este posibil, in toate paginile navigarii). Aceste pozitii vor indica cei 10 critici autorizati, in ordine valoric descrescatoare, respectiv primul critic este cel mai votat de utilizatori, iar ultimul este cel mai putin votat dintre cei 10.
- Criticii autorizati isi vor exprima opiniile insotite de motivarea tehnica pe baza criteriilor de calitate in comentariile postarilor, iar comentariile lor vor fi marcate cu mentiunea "Cuvant cu autoritate".
Avantaje:
- Mecanism care cred ca este relativ usor de administrat.
- Autorii nu vor resimti constrangerea unui sistem de note, asteptand chiar cu bucurie "cuvantul cu autoritate" care sa-i faca mai buni;
- In acest fel, desi nu se vor acorda note (sau puncte), va exista un numar important de opinii cu putere ce vor determina, probabil, in timp, pe cei fara vocatie artistica sa nu mai posteze, pe cei la inceput de drum sa devina receptivi la sugestii, pe cei cu lacune sa isi corecteze aceste lipsuri etc.
- Autoritatea opiniei acestor persoane este data de numarul de utilizatori care le considera in masura sa-si exprime un punct de vedere tehnic si, din acest motiv, este greu de contestat, astfel incat autorii sunt nevoiti sa tina seama de parerea lor.
- Afisarea numelor criticilor autorizati ii responsabilizeaza pe acestia, spre deosebire de sistemul notelor anonime date de utilizatori.
- Se elimina subiectivismul in mare masura (nu total, pentru ca si criticii autorizati au preferintele lor, este si normal; a fi om inseamna a fi subiectiv).
- Mecanismul este unul dinamic, care tine seama de nou-venitii pe site (acestia, dupa un timp, vor cunoaste utilizatorii si vor putea propune in lista din "Contul meu" criticii cu autoritate pe care-i vor considera potriviti, urmand a fi luati in calcul la urmatoarea centralizare)
- "Cuvantul cu autoritate" se va referi la criteriile de calitate, orice critica trebuind sa fie insotita de argumente legate de aceste criterii. Astfel se va da sansa reala a cresterii calitatii autorului.
In ce priveste criteriile de calitate, asa cum am retinut ca au semnalat si Adina si Blacks, acestea ar trebui sa aiba in vedere:
1. originalitatea;
2. existenta unui mesaj;
3. aspectele de prozodie (la poeziile cu vers clasic: rima, ritm, masura, figuri de stil; la poeziile cu vers alb: figuri de stil);
4. scrierea corecta din punct de vedere gramatical (desi eu ma consider o persoana foarte riguroasa in aceasta privinta, trebuie sa recunosc ca acolo unde celelalte aspecte ale unei creatii poetice pe care o intalnesc sunt de o calitate ridicata, fac abstractie de lacunele sub aspect gramatical, fiindca imi dau seama ca daca acesta ar fi un criteriu esential, s-ar pierde multe bijuterii artistice de pe site - la urma urmei, peste tot in jurul nostru suntem bombardati de greseli inadmisibile, incat pentru o cauza atat de nobila ca poezia de calitate, este pacat sa nu trecem uneori peste erorile gramaticale, daca nu sunt cu totul deranjante. Este o parare personala, in urma revizuirii drastice a atitudinii mele in acest sens, in ultimul timp);
5. Utilizarea de termeni rari, arhaici, regionalisme etc. (asa cum bine a pus problema Blacks).
In speranta ca nu v-am plictisit cu atata teorie, va multumesc tuturor! :)
andreionthepoetry
miercuri, 13 ianuarie 2016
@Adina Speranta
Da, aveti dreptate si imi cer scuze, cred ca m-am grabit la acea formula. Poate este mai bine sa inversam? Adica nota comisiei sa valoreze 3/4 din nota finala? Sau cum a zis domnul Bragagiu, notele sa fie date numai de catre comisie?
Sa presupunem ca o sa avem o comisie din care fac parte 3 membri iar acestia pot evalua o poezie din mai multe puncte de vedere: expresivitate, tehnica literara, etc. Pentru fiecare in parte poezia respectiva primeste o nota.
Adina, cu siguranta autorul poeziei nu poate sa-si noteze propria poezie iar membrii comisiei vor primi conturi speciale.
Domnule Bragagiu ma gandeam de ceva vreme sa limitez numarul postarilor proprii doar la o singura poezie pe zi. Astept si alte pareri in privinta aceasta.
Propunerea Criticului Blind este mult mai complexa, putin mai greu de realizat(in niciun caz imposibila, dar necesita mult timp) si as dori sa incercam pentru inceput un sistem simplu si pe parcurs cu siguranta il vom imbunatati. De asemenea astept cu drag si sunt deschis la orice propunere.
Daca imi permiteti prin acest post doresc sa raspund celor care m-au contactat in privat:
1. personal nu cunosc niciun membru care isi posteaza poeziile in comunitate. Singura interactiune pe care am avut-o cu unii utilizatori a fost pe diferite retele de socializare.
2. da site-ul a mers greu ieri, dar am marit din nou banda de trafic.
admin
marți, 12 ianuarie 2016
Susțin orice idee de critică bună. Dar nu prea cred în reușite. Poate am văzut destule derbederii pe site-uri, de unde am plecat îndată. Poeziile pe temă, de exemplu, le-am întâlnit neîncrezător, în naivitatea mea crezând că vor fi niște poezii forțate. Ei, bine, penultimele teme mi-au întrecut orice suspiciune: POEȚII de la Poeții noștri au prefăcut tema într-o reclamă banală neînțelegând, de fapt, ce posibilități personale dădea ea. Am refuzat să mai postez pe teme, dar într-o slăbiciune a mea, n-am putut ignora „Poezia”. Mă simt prost acum. Personal n-am încredere ca utilizatorii să aibă o pondere atât de mare. În comitetul acesta de critici, mai treacă-meargă, dar utilizatorii... Am plecat cândva de pe un site, unde administratorii(din cele mai bune intenții) au dat voie să fie puse note(steluțe de aur de la 1 până la 10). Prima săptămână mai puneau note reale, Apoi s-a început! Toți puneau 10! Înțelegeți că pe siteuri apar prietenii(ceva de stilul „ăsta îmi scrie îi scriu și eu” , deci foarte degrabă notele utilizatorilor se vor preface în „note pentru prieteni”. Unica idee care mi-a plăcut e ideea Adinei: adică notele pentru tehnică de o comisie bună. Asta mi-ar ajuta. Totuși vă doresc succes. Dar... pesimismul meu cam se îndreptățește prea mai urât decât chiar mă gândesc. Poate la început va fi ceva bun. Dea Domnul! Numai că știu că POEȚII vor găsi o bortă pe unde să-și treacă obrăznicia. Și o propunere d-lui Administrator. Cred c-ar fi mai bine ca pe ambele coloane să fie pe zi numai o poezie. Se pierde simțul valorii poeziei. E una când postezi o poezie, pe care, bineînțeles, o apreciezi mult, și alta e când trântești 5! ca la kilogram. Personal eu nu simt în aceasta stimă nici de sine și nici de autori străini și nici de cei ce vor citi. Mulțumesc! P.S. Aș fi fericit ca eu să nu fiu drept.
bragagiu
marți, 12 ianuarie 2016
oricum..e mult de lucru si pentru admin..si pentru cei din comisie care vor acorda punctajul..(cred numai ca vor fi ceva nemultumiri si suparari pe aici din pricina punctajului...........) dar sa fim realisti: o poezie buna va aduce dupa ea nu neaparat comentarii ci note "nepartinitoare"..:)
dar sant de acord cu totul...cu tot ce s-a scris..e benefic pentru cei care posteaza...in felul acesta poeziile vor fi de calitate (nu numai cantitate!)
aprecieri !!!
si mult succes...
cu pretuire pentru munca si daruirea voastra!
danab
marți, 12 ianuarie 2016
Draga Dan, am citit propunerea Criticului si am apreciat-o foarte mult dintr-un punct de vedere, in special, si anume mentinerea unei obiectivitati in legatura cu valorificarea poeziilor. Am vazut ca se incearca evitarea unui clasificari din punct de vedere afectiv intre membri . Ori ceeace ce propune Criticul diminueaza acest fapt prin acea nota data de comisie. Este o metoda buna, la care nu ma gandisem , recunosc.
Acum , ce vreau eu sa intreb: notarea propusa , si anume :
Nota finala = [Nota comisiei + 3*(Media notelor de la ceilalti utilizatori)] / 4.
Daca acel 3*...inseamna inmultirea cu 3 a mediei ce rezulta de la punctarea utilizatorilor, ponderea notei comisiei se micsoreaza , parerea mea .
Dau exemplu : o poezie notata cu 10 de catre utilizatori si cu 8 de catre comisie ( Critic and ***) ...va duce la nota finala 9...conform propunerii Criticului. Insa dupa metoda propusa mai sus rezulta : 8+ 3X 10/4...inseamna 9,5...adica o nota ce este destul de aproape de nota utilizatorilor. Prin aceasta metoda , nu se afecteaza in mod considerabil, sa zicem, nota utilizatorilor.
Sunt de parere ca toate poeziile trebuie sa fie punctate , altfel multi se vor sustrage de la notare,daca au aceasta optiune.
Inca ceva , notarea trebuie sa fie facuta asupra poeziilor in totalitate , adica acordandu-se toate notele puse la dispozitie, nu sa fie punctata doar o poezie , de exemplu, aceasta ducand la ridicarea ei in clasament, in detrimentul celor ce ar trebui sa primeasca si restul punctelor(10,8,6....2).
In plus, daca cel care noteaza are postata o poezie , sa nu fie posibila acordarea unei note de catre autor propriei poezii...
:)) Offf, nu te invidiez deloc...Iti doresc mult calm si liniste :)
Cu drag .
Adina Speranta
marți, 12 ianuarie 2016
@CRITICUL BLIND
In primul rand vreau sa va multumesc pentru implicarea deosebita in acest proiect inca de la inceput. Nu am raspuns la aceasta postare deoarece am asteptat sa vad si alte pareri, care din pacate au intarziat sa apara.
M-am gandit la un sistem de notare mai simplu si va rog sa-mi spuneti ce parere aveti:
-fiecare poezie(sau numai cei care doresc o notare) sa contina campurile pe care le-a precizat Adina Speranta: punctuatie, masura , ritm etc...
- la fiecare categorie sa existe posibilitatea notari (de la 2 la 10)
- in final poezia primeste o nota finala
- in cazul in care o sa avem, cum ati precizat o comisia critica (aici trebuie sa vedem cine accepta o munca voluntara pe site) nota finala va fi influentata semnificativ si anume ma gandeam la urmatorul calcul:
Nota finala = [Nota comisiei + 3*(Media notelor de la ceilalti utilizatori)] / 4.
In acest fel nota comisiei are o pondere foarte mare.
Este doar o propunere si accept cu drag si alte. Doresc sa le transmit si celor care mi-au transmis parerile personal sa le posteze pe site.
p.s. va rog sa-mi scuzati greselile, scriu de pe telefon in pauza de masa.
Cu stima,
admin
marți, 12 ianuarie 2016
Dragul nostru Critic , ma bucura atentia ta fata de ce se intampla pe site, asta demonstreaza ca totusi urmaresti ce se mai intampla pe aici.
Consider propunerea ta ca fiind cea mai completa de pana acum, aducand un indicator valoric asupra poeziilor postate. Cred ca acest indicator nu trebuie sa sperie pe nimeni , dimpotriva , va ajuta pe cei care iubesc cu adevarat poezia sa evolueze. Eu as aduce doar o completare si anume: sa existe niste criterii care sa poata fi bifate atunci cand e cazul , pentru a semnala deficientele valorice , cum ar fi : greseli de gramatica, punctuatie, masura , ritm ...astfel fiecare va sti care este punctul slab al poeziei. Evident , aceste criterii sa fie date de comisia critica , pentru a se evita astfel comentariile care rapesc mult timp .
Iti multumesc pentru implicarea ta si pentru afectiunea demonstrata inca o data pentru poezie si pentru site. Cu mult drag!
Adina Speranta
luni, 11 ianuarie 2016
pfff.......greu...mult ati scris...mult de lucru..pe de o parte,sant de acord cu cele scrise de d-stra..si..chiar si cu comentariul lui Blacks scris la dezbaterea "Ce ati adauga ce ati sterge"..:) pe de alta parte,in legatura cu punctajul..oare e concurs?
eu una...ma scot..ca nu postez la TEMA..deci scap de ochiul criticului..:)..
nu pot posta la tema ca mi se pare ceva fortat..
ar fi totusi de folos un sistem de punctare...cu conditia ca sa "i se spuna" autorului unde are scadente...si astfel sa stie ce si unde sa corecteze..ori acest lucru e foarte greu chiar si pentru trei anonimi,ce stau ghemuiti sub umbrela Criticului...:)...(nu va suparati!..glumesc!)
mi-ar place sa fiu corectata cu privire la poezie..dar daca veti corecta doar poeziile cele scrise la Tema...voi astepta mult si bine corectarea Criticului..
o seara frumoasa va doresc..sper ca nu v-am suparat..santeti de admirat pentru dragostea si ravna ce o aveti pentru frumos..pentru poezie..
cu drag si pretuire,
danab
luni, 11 ianuarie 2016
Revin, dragii mei confraţi, cu explicaţia că VARIANTA A (Componenta A) ca şi VARIANTA B (Componenta B) sunt complementare şi vor stabili clasamentul final împreună, astfel:
- Poezia clasată pe locul unul în Varianta A, va avea 12 puncte când va intra la votul final (locul 1).
-cea de pe locul doi va avea 10 puncte şi aşa mai departe...
- Poezia clasată pe locul unu în Varianta B va intra tot cu 12 puncte (locul 1), dar s-ar putea sa fie altă poezie decît cea din Varianta A,
Se va face în clasamentul final media între punctele din Componenţa A şi punctele din Componenţa B şi se va stabili, în funcţie de punctele obţinute VARIANTA FINALĂ A CLASAMENTULUI.
- numai varianta A este interactivă pînă la STOP JOC, după care devine vizibilă şi Varinata B, şi clasamentul final.
Consideraţie...
CRITICUL BLIND (autor)
luni, 11 ianuarie 2016
Adrian Maniu
Al. O. Teodoreanu
Alecu Donici
Alecu Russo
Alexandru Alexianu
Alexandru Bogdanovici
Alexandru Hrisoverghi
Alexandru Macedonski
Alexandru Philippide
Alexandru T. Stamatiad
Alexandru Vlahuţă
Alexei Mateevici
Andrei Mureşanu
Anonim
Anton Pann
Artur Enăşescu
Benjamin Fondane
Bogdan Petriceicu Haşdeu
Calistrat Hogaș
Camil Petrescu
Carmen Sylva
Cezar Bolliac
Cincinat Pavelescu
Constantin Mille
Constantin Negruzzi
Constantin Oprişan
Costache Conachi
Costache Ioanid
Dan Botta
Demostene Botez
Dimitrie Anghel
Dimitrie Bolintineanu
Dimitrie Gusti
Dosoftei
Duiliu Zamfirescu
Dumitru Iacobescu
Dumitru Theodor Neculuță
Elena Farago
Elena Văcărescu
Emil Botta
Emil Cioran
Eusebiu Camilar
Gavril Rotică
George Bacovia
George Coşbuc
George Ranetti
George Topîrceanu
George Tutoveanu
Gheorghe Sion
Grigore Alexandrescu
Iancu Văcărescu
Ienăchită Văcărescu
Ilarie Voronca
Ioan Budai Deleanu
Ioan Iacob Hozevitul
Ioan S. Neniţescu
Ioanid Romanescu
Ion Barbu
Ion Heliade-Rădulescu
Ion Luca Caragiale
Ion Minulescu
Ion Neculce
Ion Șiugariu
Iosif Trifa
Iulia Haşdeu
Leonid Dimov
Lucian Blaga
Magda Isanos
Mateiu Ion Caragiale
Matilda Cugler-Poni
Mihai Eminescu
Mihail Kogălniceanu
Mihail Săulescu
Mihail Sadoveanu
Mircea Demetriade
Mircea Eliade
Nichifor Crainic
Nichita Stănescu
Nicolae Iorga
Nicolae Labiş
Octavian Goga
Panait Cerna
Radu D. Rosetti
Radu Gyr
Radu Stanca
Ştefan Octavian Iosif
Ștefan Petică
Traian Demetrescu
Tristan Tzara
Tudor Arghezi
Vasile Alecsandri
Vasile Cârlova
Vasile Conta
Vasile Militaru
Veronica Micle
Victor Eftimiu
Virgil Carianopol
Vladimir Streinu
Zorica Laţcu
Agatha Bacovia
Alexandru Andriţoiu
Alexandru Andrieş
Alexandru Busuioceanu
Alexandru Colorian
Alexandru Lungu
Alice Călugăru
Ana Blandiana
Ancelin Roseti
Andrei Ciurunga
Anghel Dumbrăveanu
Ara Alexandru Șișmanian
Aron Cotruș
Arsenie Boca
Aurel Dumitrașcu
Aurel Pastramagiu
Aurel Rău
Benedict Corlaciu
Camil Baltazar
Camil Poenaru
Cassian Maria Spiridon
Cezar Baltag
Cezar Ivănescu
Christian W. Schenk
Claudia Millian Minulescu
Cleopatra Lorințiu
Constanţa Buzea
Constantin Berariu
Constantin Michael-Titus
Constantin Noica
Corneliu Coposu
Corneliu Vadim Tudor
Dan Deşliu
Dan Rotaru
Daniel Drăgan
Daniel Turcea
Darie Novăceanu
Dimitrie Ciurezu
Dimitrie Stelaru
Dinu Flămând
Dominic Stanca
Dumitru Corbea
Dumitru Matcovschi
Dumitru Pricop
Dumitru Țiganiuc
Elena Armenescu
Elena Liliana Popescu
Emil Brumaru
Emil Isac
Eta Boeriu
Eugen Cioclea
Eugen Ionescu
Eugen Jebeleanu
Filip Brunea-Fox
Florența Albu
Gabriela Melinescu
Gellu Dorian
Gellu Naum
Geo Bogza
Geo Dumitrescu
George Călinescu
George Dan
George Drumur
George Lesnea
George Meniuc
George Ţărnea
Ghenadie Nicu
Gheorghe Azap
Gheorghe Grigurcu
Gheorghe Istrate
Gheorghe Pituţ
Gheorghe Tomozei
Gheorghe Zanat
Gherasim Luca
Grigore Hagiu
Grigore Vieru
Horia Vintilă
Ileana Mălăncioiu
Ioan Alexandru
Ioan Flora
Ion Brad
Ion C. Pena
Ion Caraion
Ion Dodu Bălan
Ion Horea
Ion Iuga
Ion Miloș
Ion Monoran
Ion Pachia-Tatomirescu
Ion Pillat
Ion Pribeagu
Ion Scriba
Ion Stratan
Ion Vinea
Iulian Boldea
Iulian Vesper
Leo Butnaru
Leonida Lari
Lucian Avramescu
Marcel Breslaşu
Maria Banuș
Mariana Marin
Marin Iorda
Marin Sorescu
Max Blecher
Mihai Beniuc
Mihai Codreanu
Mihai Ursachi
Mihu Dragomir
Mircea Cărtărescu
Mircea Ciobanu
Mircea Dinescu
Mircea Ivănescu
Mircea Manolescu
Mircea Micu
Mircea Pavelescu
Mircea Streinul
Miron Radu Paraschivescu
Nichita Danilov
Nicolae Corlat
Nicolae Dabija
Nicolae Davidescu
Nicolae Neagu
Nicolae Țațomir
Nina Cassian
Nora Iuga
Octav Sargețiu
Octavian Paler
Otilia Cazimir
Palaghia Eduard Filip
Paul Sava
Pavel Boțu
Pavel Coruț
Petre Ghelmez
Petre Stoica
Petru Creţia
Radu Cârneci
Radu Tudoran
Rodica Elena Lupu
Romulus Guga
Romulus Vulpescu
Sașa Pană
Sesto Pals
Simion Stolnicu
Sorin Cerin
Spiridon Popescu
Ştefan Augustin Doinaş
Ştefan Baciu
Ștefan Radof
Stefan Tanase
Ștefania Stâncă
Stephan Roll
Theodor Damian
Traian Calancia
Traian Chelariu
Traian Dorz
Traian Furnea
Tudor George
Tudor Vianu
Valeria Boiculesi
Valeriu Gafencu
Vasile Copilu-Cheatră
Vasile Posteucă
Veronica Porumbacu
Victor Sivetidis
Victor Tulbure
Virgil Diaconu
Virgil Gheorghiu
Virgil Teodorescu
Zaharia Bârsan
Zaharia Stancu
Adam Mickiewicz
Adam Puslojić
Adelbert von Chamisso
Ady Endre
Afanasii Fet
Ahmad Shamlou
Ahmet Hașim
Alain Bosquet
Alan Seeger
Albert Camus
Alberto Blanco
Alberto Serret
Alceu
Aldo Palazzeschi
Alejandra Pizarnik
Alejo Carpentier y Valmont
Aleksandr Blok
Aleksandr Puşkin
Aleksandr Soljeniţîn
Alexander Penn
Alfonsina Carolina Storni
Alfred de Musset
Alfred Noyes
Alfred, Lord Tennyson
Alphonse de Lamartine
Amalia Iglesias Serna
Anaïs Nin
Anatole France
André Breton
André Marie Chénier
Anna Ahmatova
Anne Sexton
Antoine de Saint-Exupery
Antonio Machado
Áprily Lajos
Arany János
Arhiloh
Aristóteles España
Arthur Rimbaud
Attila József
Baba Tahir
Babits Mihály
Balázs Béla
Bartók Béla
Bella Ahmadulina
Bertolt Brecht
Blas de Otero
Bob Dylan
Boris Pasternak
Carl Sandburg
Carl-Johan Charpentier
Carlos Barbarito
Carlos Drummond de Andrade
Carson McCullers
Cecilia Meireles
Cesar Vallejo
Cesare Pavese
Charles Baudelaire
Charles Bukowski
Charles Guérin
Charles Perrault
Charles Simic
Christian Morgenstern
Christina Rossetti
Cintio Vitier
Concha Urquiza
Coral Bracho
Dante Alighieri
David Avidan
Derek Walcott
Dino Campana
Dmitry Merezhkovsky
Dorothy Parker
Dsida Jenő
Du Fu
Dylan Thomas
Edgar Allan Poe
Edith Sodergran
Edna St. Vincent Millay
Eduardo Galeano
Edward Estlin Cummings
Edward Hirsch
Edward Thomas
Edwin Arlington Robinson
Edwin Muir
Efraín Barquero
Efrain Huerta
Eli Galindo
Elizabeth Barrett Browning
Elizabeth Bishop
Emile Verhaeren
Emily Brontë
Emily Dickinson
Enriqueta Ochoa
ERĀQI
Erich Fried
Erich Kastner
Estanislao del Campo
Eugenio Montale
Eugenio Montejo
Eunice Odio
Evgheni Evtuşenko
Ezra Pound
Fadwa Tuqan
Farkas Árpád
Federico Garcia Lorca
Félix Grande
Feodor Dostoievski
Fernando Pessoa
Fiodor Tiutcev
Firdousi
Forugh Farrojzad
Francesco Petrarca
Francis Jammes
Francois Villon
Franz Kafka
Friedrich Hölderlin
Friedrich Nietzsche
Friedrich von Schiller
Gabriela Mistral
Gabriele d'Annunzio
Georg Trakl
George Gordon Byron
George Hunter
George Oppen
Gérard de Nerval
Gerhard Fritsch
Giacomo Leopardi
Giambattista Basile
Giorgios Seferis
Giosuè Carducci
Giuseppe Ungaretti
Guillaume Apollinaire
Gunnar Ekelof
Gunter Grass
Gustaf Munch Petersen
Hafez
Harold Hart Crane
Heinrich Heine
Henry Lawson
Henry Wadsworth Longfillow
Henry Wadsworth Longfillow
Hermann Hesse
Herta Muller
Hiba Abu Nada
Hilde Domin
Homer
Horiguchi Daigaku
Howard Nemerov
Hristo Botev
Iannis Ritsos
Ingeborg Bachmann
Iosif Brodski
Ismail Kadare
Ivan Bunin
Jabra Ibrahim Jabra
Jack Kerouac
Jacques Prevert
Jaishankar Prasad
James Elroy Flecker
James Weldon Johnson
Jan Twardowski
Jean de La Fontaine
Jeanne-Marie Leprince de Beaumont
Jenny Joseph
Jidi Majia
Joachim Ringelnatz
Joan Maragall
Johann Wolfgang von Goethe
John Berryman
John Betjeman
John Keats
John Masefield
John Milton
Jorge Guillén
Jorge Luis Borges
Jorge Teillier
José Ángel Buesa
José Antonio Ramos Sucre
José Emilio Pacheco
José Eustacio Rivera
Jose Hernandez
José Martí
José Saramago
Jose Watanabe
Joy Harjo
Joyce Kilmer
Juan Gregorio Regino
Juan Ramón Jiménez
Juana de Ibarbourou
Juhász Gyula
Jules Romains
Julio Cortázar
Julio Flórez Roa
Kabir
Kalidasa
Karin Boye
Kay Ryan
Kenneth Patchen
Khalil Gibran
Kobayashi Issa
Kobayashi Issa
Kölcsey Ferenc
Konstantin Balmont
Konstantin Simonov
Konstantinos Kavafis
Kostas Varnalis
Kosztolányi Dezső
Krzysztof Kamil Baczyński
Kusano Shinpei
Langston Hughes
Lao Tse
Lasse Söderberg
Leah Lakshmi Piepzna-Samarasinha
Leopold Sedar Senghor
Lev Tolstoi
Li Po
Lina de Feria
Lisa Zaran
Louis Aragon
Louis MacNiece
Louise Bogan
Louise Gluck
Louise Labe
Ludwig Fulda
Ludwig Uhland
Luis Cernuda
Luis de Góngora y Argote
Luís Vaz de Camões
Mahmoud Darwish
Manuel del Cabral
Marc Chagall
Marc Girardin
Margaret Atwood
Margarita Michelena
Margo Tamez
Marguerite Yourcenar
Marina Ţvetaeva
Mario Benedetti
Mario Vargas Llosa
Màrius Torres
Mark Strand
Mark Talov
Mary Oliver
Matsuo Basho
Maurice Maeterlinck
Maxim Gorki
Menelaos Ludemis
Michelangelo
Miguel de Unamuno
Miguel Hernández
Miguel Perez Ferrero
Mihail Lermontov
Moulavi
Muhsin Al-Ramli
Murilo Mendes
Nahapet Kuceac
Najwan Darwish
Nancy Morejón
Nazim Hikmet
Nicanor Parra
Nicolás Guillén
Nikolai Rubţov
Nikolaus Lenau
Nikolay Gumilyov
Nikos Karouzos
Nima Youshij
Norman MacCaig
Octavio Paz
Odisseas Elytis
Ogden Nash
Olaf Bull
Omar Khayyam
Ömer Faruk Toprak
Oscar Wilde
Osip Mandelştam
P Mustapaa
Pablo Neruda
Pablo Picasso
Par Lagerkvist
Paramahansa Yogananda
Patrícia Galvão (Pagu)
Paul Celan
Paul Eluard
Paul Valéry
Paul Verlaine
Paulo Coelho
Pavol Janík
Pedro Salinas
Percy Bysshe Shelley
Philip Larkin
Pierre de Ronsard
Pilinszky János
R. S. Thomas
Rabindranath Tagore
Rafael Alberti
Rafael Obligado
Rainer Maria Rilke
Ralph Waldo Emerson
Rasul Gamzatov
Refaat Alareer
Reményik Sándor
Rene Char
Richard Bach
Richard Brautigan
Rimma Kazakova
Robert Burns
Robert Desnos
Robert Frost
Robert Louis Stevenson
Robert Penn Warren
Robert William Service
Roberto Bolaño
Rolando Cárdenas
Rosario Castellanos
Roy Fisher
Rubén Darío
Rudyard Kipling
Rumi
Ryōkan Taigu
Saadi
Şabestari
Saint-John Perse
Salamon Ernő
Salvatore Quasimodo
Samuel Taylor Coleridge
Sándor Márai
Sandor Petofi
Sappho
Sara Teasdale
Seamus Heaney
Serghei Esenin
Shel Silverstein
Silva Kaputikyan
Sir Muhammad Iqbal
Sohrab Sepehri
Stanley Jasspon Kunitz
Stephane Mallarme
Stephen Crane
Sylvia Plath
T.S. Eliot
Tadeusz Różewicz
Tahsin Saraç
Taras Șevcenko
Tassos Leivaditis
Ted Hughes
Ted Sheridan
Theodore Roethke
Thomas Campion
Thomas Moore
Titos Patrikios
Tomas Tranströmer
Tóth Árpád
Vachel Lindsay
Vasko Popa
Velimir Hlebnikov
Vera Pavlova
Vicente Aleixandre
Victor Hugo
Vinicius de Moraes
Vladimir Maiakovski
Vladimir Nabokov
Voltaire
Vörösmarty Mihály
W. H. Auden
Wallace Stevens
Walt Whitman
Walter de la Mare
Walther von der Vogelweide
Wang Wei
Wendy Cope
Wilhelm Busch
William Blake
William Butler Yeats
William Carlos Williams
William Ernest Henley
William Henry Davies
William Shakespeare
William Wordsworth
Wislawa Szymborska
Yahya Benekay
Yehuda Amichai
Yuri Kageyama
O cravată obişnuită este făcută din aproximativ 110 de larve de vierme de mătase.
1787 -A murit Johann Georg Leopold Mozart, compozitor, violonist şi organist austriac, tatăl celebrului compozitor W.A. Mozart (n.14.11.1719).
1805 -A murit Luigi Boccherini, violoncelist şi compozitor italian (n.19.02.1743).
Antropologii sunt o verigă de legătură între poeţi şi oamenii de ştiinţă; asta în ciuda faptului că munca lor de teren printre oamenii primitivi i-a făcut deseori să uite limbajul ştiinţei.
Robert Graves

