- Acasă
- Vocația și misiunea poeziei
Poetul se reflectă narcisistic în oglinda chipului său lăuntric şi a stilului în care scrie, iar stilul poetic specific fiecărui poet reflectă profilul psihologic, spiritual şi cultural al poetului. Când a fost binecuvântat cu darul poetic dar şi cu ispita scrisului, treptat viaţa, gândirea şi credinţa poetului se transformă în funcţie de viziunea sa poetică, de sensibilitatea poetică. Precum lutul moale din care se face caramida ia forma tiparului în care este pus tot aşa şi substanţa poetică se modelează după matriţa psihică, după chipul şi asemănarea sufletească a creatorului de poezie, mintea şi sensibilitatea poetului devenind tiparul, paradigma, stilul, forma în care se pune drojdia emoţiei care face aluatul să crească şi să dospească. Când poetul are vocaţie religioasă, credinţa sa devine de multe ori şi aluat şi matrice stilistică. Odată formată, matricea stilistică defineşte şi influenţează profund conştiinţa, credinţa şi trăsăturile morale şi de caracter ale poetului. Autenticitatea actului poetic se măsoară însă valoric după criterii estetice şi culturale, nu totdeauna şi neapărat morale sau doctrinare ori dogmatice.
Este adevărat că poezia are lumea și regulile sale, propriul univers pătruns de razele de lumină ale valorii estetice. Poeții au intenția ascunsă de a schimba lumea, ori cel puțin de a o reprezenta dintr-o altă perspectivă decât cea mondenă, cotidiană. Odată creată poezia își are lumea sa, colindă lumea prin viu grai, pe coală de hârtie, digital prin spaţiul virtual, propăvăduie adevărul său îmbrăcat în veşmintele cuvintelor alese şi ale imaginilor poetice, nu moralizând sau explicând ci revelând taine, eresuri, aspiraţii, suferinţa şi fericirea poetului şi a lumii pe care numai o inimă sensibilă le poate intuni și exprima atât de bine cu ajutorul limbajului poetic inspirat.
A renunța la vocația și la rostirea poetică dacă o astfel de chemare există este ca și cum ai avea darul profeției și ai alege să rămâi mut. Ar însemna în ultimă instanță negare de sine, un dar primit de la Dumnezeu și întors ingrat precum talantul celui care-l îngroapă în loc de a-l folosi spre a aduce folos însutit. Unii încearcă să stingă focul cel viu din poezie, să-l domolească, să facă să ardă mocnit, ascuns sub cenușă. Alții încearcă să dilueze mesajul, să stingă flacăra spiritului, să facă ideea, mesajul şi comunicarea poetică mai căldicică.
Poetul se poate identifica ori deveni pasionat de arta şi de poezia sa dar deşi astfel de veleități pot fi nobile şi folositoare totuşi afectivitatea poetică trebuie să fie ziditoare spiritual nu pasională. Iubirea de poezie nu poate deveni un substitut pentru iubirea poetului pentru Dumnezeu ori pentru semeni. Talentul poetic este un mijloc de a-L sluji pe Dumnezeu nu un scop în sine. Poetul simte imboldul şi impulsul de a crea fiindcă nevoia de iubire, de exprimare poetică și împărtășire prin Cuvânt, de slavă și preamărire a lui Dumnezeu nu se poate stinge în om, fiindcă însăși flacăra invizibilă a duhului care le animă și inspiră nu se stinge, ci este pururi vie și lucrătoare.
Poezia este o auto-inițiere în lumile umbroase ale misterului, explorare prin labirinturile imaginației având drept busolă de orientare candela aprinsă a Cuvântului. Mulți se pot rătăci prin acest labirint, dar acei puțini care ies din labirint, la suprafață, și ne aduc lumina revelației din adâncurile conștiinței și ale sufletului îi numim binecuvântați, fericiți că prin suferința și nefericirea lor, au adus în lume un foc, o flacără care poate lumina lăuntric pe mulți semeni, iubitori de poezie, care caută și iubesc frumosul, binele și adevărul.
Întrebarea însă rămâne dacă realitatea poetică se poate reduce la versificarea textului sacru, a narațiunilor și învățăturilor biblice, la o simpla ficțiune imaginativă, la o reprezentare personală a visului, la o metarealitate psihologică, la o lume iluzorie jumătate reală jumătate improvizație sau ficţiune. Metafora, care este sufletul şi substanţa poeziei, poate transfigura ordinea naturală și sensul logicii, al experienței și al percepției realității spre a crea o lume şi o ordine nouă „poetică”, dar nu mai puţin adevărată sau mai puţin aproape de Realitatea Ultimă, de Fiinţa Divină ca fundament, esenţă şi sursă a tuturor celor văzute şi nevăzute.
Proiectată în timp și în spațiu și acceptată ca adevăr, metafora poetică poate crea o lume nouă, mitica ori mistică. Dar o lume de mit nu în înțelesul peiorativ al acestui concept, adică de ficțiune. Ci mit ca adevăr subiectiv personal și colectiv conștientizat care dă vieții omenești și istoriei un sens, un răspuns la întrebări pentru care cel puţin deocamdată nu există alte răspunsuri în afară de cel revelat, dacă ne este dat să credem în revelaţia divină. Astfel poezia se constituie ca o alternativă sensibilă a adevărului descoperit experimental, pe căi obiective, empirice, verificabile. Poezia se constitue și capătă vocație de adevăr nou, inspirat, profetic, revelatoriu. În această ipostază poezia capătă valențe și vocație religioasă, creștină, poate fi înțeleasă ca un dar divin, veste bună trimisă prin îngeri omului spre a-i întări credința cu ajutorul și mijlocirea cuvântului şi a frumosului inspirat. Sufletul iubitor de adevăr divin primește inspirația, o transformă în limbaj poetic, și o întoarce drept ofrandă şi închinare Domnului în formă de imne de laudă, psalmi și acatiste, de poezie sacră.
Autenticitatea creației poetice depinde deci de cât adevăr există în aceste forme de exprimare, câtă revelație, câte substraturi hermeneutice trebuiesc explorate pentru a scoate la suprafață un dram de adevăr. Fiecare poezie reprezintă un nou adevăr, o nouă inspirație, o nouă revelație a Cuvântului. Orice poezie, pentru a putea fi poezie, trebuie însă să fie „in-spirată”, adică influențată și stimulată de prezența unui spirit. Nu toate spiritele sunt însă benefice, curate și iubitoare. Sunt și duhuri rele, duhuri demonice, ale minciunii și ale decepției. Există deci și pericolul rătăcirii prin pădurea de semne și simboluri, de vis, de mit și imaginație, fiindcă poezia este un obiect prețios, de valoare, dar care poate fi ușor falsificat, a cărei autenticitate să nu fie de fapt decât aparentă, ficțiune imaginativă golită de adevăr, formă lipsită de conținut. Poezia nu poate fi creată fără simboluri, fără metafore, fără o sintaxă gramaticală care este logica după care cuvintele se adună şi se aşează unul după altul după o ordine predeterminată de spiritul care le însufleţeşte, le de forţa de exprimare a realităţii percepute sau intuite de poet sau inspirată de duh. Realitatea poetică nu poate fi expirmată altfel decât simbolic, prin puterea și lumina ascunsă în Cuvânt.
Împărtăşeşte-ne opinia ta:
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Comentarii:
Marin > Sa nu cumpanim acestea. Structurile sufletului, nu se supun vreunui sistem referential. Asadar, ceea ce impartasiti dvs. - precum spus-am: de mare folos, va mai fi cuiva. Dumnezeu, asa ascunde si pune la vedere, rosturile. Cum altfel sa apreciez, decat a va spune cui vor fi de folos, aceste scrieri?
Th3Mirr0r
th3mirr0r
marți, 05 septembrie 2017
Vă multumesc mult pentru atât de generoasele Dvs. aprecieri. Nu știu în ce măsură textul este compabitil cu minunatul Dvs. proiect literar și de credință. Așa cum bine spuneți vremurile s-au schimbat... Intențiile Dvs. sunt însă vrednice de toată lauda. Vă doresc din tot sufletul mult succes.
marin.mihalache
marți, 05 septembrie 2017
Marin > M-as bucura sa vad aceasta scriere trecuta si la rubrica "Dezbateri". Stiu ca vremurile s-au schimbat, pe acest fagas al literaturii: copacii fost-au infloriti, dar gradinarii nu i-au ingrijit cum se cuvine; paserile, au plecat, ademenite de alte ramuri. Insa, aceasta scriere, daca va fi si la dezbateri, de-a lungul vremii, poate fi si calauzitoare pentru cei care cu adevarat simt ceea ce reprezinta Arta, si dorind sa cultive acea gradina din sufletul lor, o vor pretui, ca atare - iar pentru ceilalti, care.. gradinari fiind, vegheaza asupra Creatiei lui Dumnezeu, continuand Traditia, aceste ramuri, fi-vor salas pentru pasarile care le vor fi incantat auzul!..
Eu voi ocupa in curand aceasta rubrica, aducand la lumina alte scrieri, de la cei pe care ii cinstesc, strabunii nostri intr-ale Artei, caci asa consider ca se cuvine, cum de la dansii avut-am calauzire - si cum tot de la dansii, avea-vor si altii. De aceea, am tinut sa port aceasta rugaminte, intr-a aduce aceasta scriere si dincolo, la rubrica "Dezbateri".
Th3Mirr0r
th3mirr0r
luni, 04 septembrie 2017
Marin > nicidecum! - o osteneala, cu adevarat, ar fi sa iau fiecare fir al celor scrise si sa incep stratificari informationale, cautand o discutie asupra fiecareia.
De mare folos, vor mai fi si acestea, fiindca citindu-le, imi zic: o, folosul, afla-s-vor, caci pe unii, i-a mai incuraja, unora, le-a mai inlatura trufia, iar pe altii, i-a mai intari!..
S-apoi, cum sa nu ma bucur, recunoscandu-le?!..
Th3Mirr0r
th3mirr0r
joi, 31 august 2017
Mulțumesc frumos pentru osteneala de a citi însemnările mele cu privire la rostul poeziei și pentru generozitatea comentariului. Toate cele bune!
marin.mihalache
joi, 31 august 2017
Marin > Tot ceea ce s-a impartasit, citit cu placere si interes, fost-a intocmai. Foarte bine enuntate toate aspectele, care intru dezbaterea-le, ar crea o ramificatie precum radacinile unui pom. Eu unul, multumesc pentru aceste fragmente personalizate si fie sa le vina intr-ajutor si altor oameni care sa recunoasca o misiune poetica, cu adevaru-le inainte, caci de la Dumnezeu, toate vin.
Multumesc!..
Th3Mirr0r
th3mirr0r
marți, 29 august 2017
Adrian Maniu
Al. O. Teodoreanu
Alecu Donici
Alecu Russo
Alexandru Alexianu
Alexandru Bogdanovici
Alexandru Hrisoverghi
Alexandru Macedonski
Alexandru Philippide
Alexandru T. Stamatiad
Alexandru Vlahuţă
Alexei Mateevici
Andrei Mureşanu
Anonim
Anton Pann
Artur Enăşescu
Benjamin Fondane
Bogdan Petriceicu Haşdeu
Calistrat Hogaș
Camil Petrescu
Carmen Sylva
Cezar Bolliac
Cincinat Pavelescu
Constantin Mille
Constantin Negruzzi
Constantin Oprişan
Costache Conachi
Costache Ioanid
Dan Botta
Demostene Botez
Dimitrie Anghel
Dimitrie Bolintineanu
Dimitrie Gusti
Dosoftei
Duiliu Zamfirescu
Dumitru Iacobescu
Dumitru Theodor Neculuță
Elena Farago
Elena Văcărescu
Emil Botta
Emil Cioran
Eusebiu Camilar
Gavril Rotică
George Bacovia
George Coşbuc
George Ranetti
George Topîrceanu
George Tutoveanu
Gheorghe Sion
Grigore Alexandrescu
Iancu Văcărescu
Ienăchită Văcărescu
Ilarie Voronca
Ioan Budai Deleanu
Ioan Iacob Hozevitul
Ioan S. Neniţescu
Ioanid Romanescu
Ion Barbu
Ion Heliade-Rădulescu
Ion Luca Caragiale
Ion Minulescu
Ion Neculce
Ion Șiugariu
Iosif Trifa
Iulia Haşdeu
Leonid Dimov
Lucian Blaga
Magda Isanos
Mateiu Ion Caragiale
Matilda Cugler-Poni
Mihai Eminescu
Mihail Kogălniceanu
Mihail Săulescu
Mihail Sadoveanu
Mircea Demetriade
Mircea Eliade
Nichifor Crainic
Nichita Stănescu
Nicolae Iorga
Nicolae Labiş
Octavian Goga
Panait Cerna
Radu D. Rosetti
Radu Gyr
Radu Stanca
Ştefan Octavian Iosif
Ștefan Petică
Traian Demetrescu
Tristan Tzara
Tudor Arghezi
Vasile Alecsandri
Vasile Cârlova
Vasile Conta
Vasile Militaru
Veronica Micle
Victor Eftimiu
Virgil Carianopol
Vladimir Streinu
Zorica Laţcu
Agatha Bacovia
Alexandru Andriţoiu
Alexandru Andrieş
Alexandru Busuioceanu
Alexandru Colorian
Alexandru Lungu
Alice Călugăru
Ana Blandiana
Ancelin Roseti
Andrei Ciurunga
Anghel Dumbrăveanu
Ara Alexandru Șișmanian
Aron Cotruș
Arsenie Boca
Aurel Dumitrașcu
Aurel Pastramagiu
Aurel Rău
Benedict Corlaciu
Camil Baltazar
Camil Poenaru
Cassian Maria Spiridon
Cezar Baltag
Cezar Ivănescu
Christian W. Schenk
Claudia Millian Minulescu
Cleopatra Lorințiu
Constanţa Buzea
Constantin Berariu
Constantin Michael-Titus
Constantin Noica
Corneliu Coposu
Corneliu Vadim Tudor
Dan Deşliu
Dan Rotaru
Daniel Drăgan
Daniel Turcea
Dimitrie Ciurezu
Dimitrie Stelaru
Dinu Flămând
Dominic Stanca
Dumitru Corbea
Dumitru Matcovschi
Dumitru Pricop
Elena Armenescu
Elena Liliana Popescu
Emil Brumaru
Emil Isac
Eta Boeriu
Eugen Cioclea
Eugen Ionescu
Eugen Jebeleanu
Filip Brunea-Fox
Florența Albu
Gabriela Melinescu
Gellu Dorian
Gellu Naum
Geo Bogza
Geo Dumitrescu
George Călinescu
George Dan
George Drumur
George Lesnea
George Meniuc
George Ţărnea
Ghenadie Nicu
Gheorghe Azap
Gheorghe Grigurcu
Gheorghe Istrate
Gheorghe Pituţ
Gheorghe Tomozei
Gheorghe Zanat
Gherasim Luca
Grigore Hagiu
Grigore Vieru
Horia Vintilă
Ileana Mălăncioiu
Ioan Alexandru
Ioan Flora
Ion Brad
Ion C. Pena
Ion Caraion
Ion Dodu Bălan
Ion Horea
Ion Iuga
Ion Miloș
Ion Monoran
Ion Pachia-Tatomirescu
Ion Pillat
Ion Pribeagu
Ion Scriba
Ion Stratan
Ion Vinea
Iulian Boldea
Iulian Vesper
Leo Butnaru
Leonida Lari
Lucian Avramescu
Marcel Breslaşu
Maria Banuș
Mariana Marin
Marin Iorda
Marin Sorescu
Mihai Beniuc
Mihai Codreanu
Mihai Ursachi
Mihu Dragomir
Mircea Cărtărescu
Mircea Ciobanu
Mircea Dinescu
Mircea Ivănescu
Mircea Manolescu
Mircea Micu
Mircea Pavelescu
Mircea Streinul
Miron Radu Paraschivescu
Nichita Danilov
Nicolae Corlat
Nicolae Dabija
Nicolae Davidescu
Nicolae Neagu
Nicolae Țațomir
Nina Cassian
Nora Iuga
Octav Sargețiu
Octavian Paler
Otilia Cazimir
Palaghia Eduard Filip
Paul Sava
Pavel Boțu
Pavel Coruț
Petre Ghelmez
Petre Stoica
Petru Creţia
Radu Cârneci
Radu Tudoran
Rodica Elena Lupu
Romulus Guga
Romulus Vulpescu
Sașa Pană
Sesto Pals
Simion Stolnicu
Sorin Cerin
Spiridon Popescu
Ştefan Augustin Doinaş
Ştefan Baciu
Stefan Tanase
Ștefania Stâncă
Stephan Roll
Theodor Damian
Traian Calancia
Traian Chelariu
Traian Dorz
Traian Furnea
Tudor George
Valeria Boiculesi
Valeriu Gafencu
Vasile Copilu-Cheatră
Vasile Posteucă
Veronica Porumbacu
Victor Sivetidis
Victor Tulbure
Virgil Diaconu
Virgil Gheorghiu
Virgil Teodorescu
Zaharia Bârsan
Zaharia Stancu
Adam Puslojić
Adelbert von Chamisso
Ady Endre
Afanasii Fet
Ahmad Shamlou
Ahmet Hașim
Alain Bosquet
Albert Camus
Alberto Blanco
Alberto Serret
Alceu
Aldo Palazzeschi
Alejandra Pizarnik
Alejo Carpentier y Valmont
Aleksandr Blok
Aleksandr Puşkin
Aleksandr Soljeniţîn
Alexander Penn
Alfred de Musset
Alphonse de Lamartine
Amalia Iglesias Serna
Anaïs Nin
Anatole France
André Breton
André Marie Chénier
Anna Ahmatova
Anne Sexton
Antoine de Saint-Exupery
Antonio Machado
Áprily Lajos
Arany János
Arhiloh
Aristóteles España
Arthur Rimbaud
Attila József
Baba Tahir
Babits Mihály
Balázs Béla
Bartók Béla
Bella Ahmadulina
Bertolt Brecht
Blas de Otero
Bob Dylan
Boris Pasternak
Carl Sandburg
Carlos Drummond de Andrade
Cecilia Meireles
Cesar Vallejo
Cesare Pavese
Charles Baudelaire
Charles Bukowski
Charles Guérin
Charles Perrault
Charles Simic
Christian Morgenstern
Cintio Vitier
Concha Urquiza
Coral Bracho
Dante Alighieri
David Avidan
Dino Campana
Dmitry Merezhkovsky
Dsida Jenő
Du Fu
Edgar Allan Poe
Edith Sodergran
Eduardo Galeano
Edward Estlin Cummings
Edward Hirsch
Efraín Barquero
Efrain Huerta
Eli Galindo
Elizabeth Barrett Browning
Elizabeth Bishop
Emile Verhaeren
Emily Dickinson
Enriqueta Ochoa
ERĀQI
Erich Fried
Erich Kastner
Estanislao del Campo
Eugenio Montale
Eugenio Montejo
Eunice Odio
Evgheni Evtuşenko
Ezra Pound
Fadwa Tuqan
Farkas Árpád
Federico Garcia Lorca
Félix Grande
Feodor Dostoievski
Fernando Pessoa
Fiodor Tiutcev
Firdousi
Forugh Farrojzad
Francesco Petrarca
Francis Jammes
Francois Villon
Franz Kafka
Friedrich Hölderlin
Friedrich Nietzsche
Friedrich von Schiller
Gabriela Mistral
Gabriele d'Annunzio
Georg Trakl
George Gordon Byron
Gérard de Nerval
Gerhard Fritsch
Giacomo Leopardi
Giambattista Basile
Giorgios Seferis
Giosuè Carducci
Giuseppe Ungaretti
Guillaume Apollinaire
Gunnar Ekelof
Gunter Grass
Gustaf Munch Petersen
Hafez
Heinrich Heine
Henry Wadsworth Longfillow
Henry Wadsworth Longfillow
Hermann Hesse
Herta Muller
Hilde Domin
Homer
Horiguchi Daigaku
Howard Nemerov
Hristo Botev
Iannis Ritsos
Ingeborg Bachmann
Iosif Brodski
Ismail Kadare
Ivan Bunin
Jabra Ibrahim Jabra
Jack Kerouac
Jacques Prevert
Jaishankar Prasad
James Weldon Johnson
Jan Twardowski
Jean de La Fontaine
Jeanne-Marie Leprince de Beaumont
Jenny Joseph
Jidi Majia
Joachim Ringelnatz
Joan Maragall
Johann Wolfgang von Goethe
John Berryman
John Keats
John Milton
Jorge Guillén
Jorge Luis Borges
Jorge Teillier
José Ángel Buesa
José Antonio Ramos Sucre
José Emilio Pacheco
Jose Hernandez
José Martí
José Saramago
Jose Watanabe
Joy Harjo
Juan Gregorio Regino
Juan Ramón Jiménez
Juana de Ibarbourou
Juhász Gyula
Jules Romains
Julio Cortázar
Julio Flórez Roa
Kabir
Kalidasa
Karin Boye
Kenneth Patchen
Khalil Gibran
Kobayashi Issa
Kobayashi Issa
Kölcsey Ferenc
Konstantin Balmont
Konstantin Simonov
Konstantinos Kavafis
Kostas Varnalis
Kosztolányi Dezső
Krzysztof Kamil Baczyński
Kusano Shinpei
Langston Hughes
Lao Tse
Leah Lakshmi Piepzna-Samarasinha
Leopold Sedar Senghor
Lev Tolstoi
Li Po
Lina de Feria
Lisa Zaran
Louis Aragon
Louise Gluck
Ludwig Fulda
Ludwig Uhland
Luis Cernuda
Luis de Góngora y Argote
Luís Vaz de Camões
Mahmoud Darwish
Manuel del Cabral
Marc Chagall
Marc Girardin
Margaret Atwood
Margarita Michelena
Margo Tamez
Marina Ţvetaeva
Mario Benedetti
Mario Vargas Llosa
Màrius Torres
Mark Talov
Matsuo Basho
Maurice Maeterlinck
Maxim Gorki
Menelaos Ludemis
Michelangelo
Miguel de Unamuno
Miguel Hernández
Miguel Perez Ferrero
Mihail Lermontov
Moulavi
Muhsin Al-Ramli
Murilo Mendes
Nahapet Kuceac
Najwan Darwish
Nancy Morejón
Nazim Hikmet
Nicanor Parra
Nicolás Guillén
Nikolai Rubţov
Nikolaus Lenau
Nikolay Gumilyov
Nikos Karouzos
Nima Youshij
Octavio Paz
Odisseas Elytis
Olaf Bull
Omar Khayyam
Ömer Faruk Toprak
Oscar Wilde
Osip Mandelştam
P Mustapaa
Pablo Neruda
Pablo Picasso
Par Lagerkvist
Paramahansa Yogananda
Patrícia Galvão (Pagu)
Paul Celan
Paul Eluard
Paul Valéry
Paul Verlaine
Paulo Coelho
Pavol Janík
Pedro Salinas
Percy Bysshe Shelley
Pierre de Ronsard
Pilinszky János
R. S. Thomas
Rabindranath Tagore
Rafael Alberti
Rafael Obligado
Rainer Maria Rilke
Ralph Waldo Emerson
Rasul Gamzatov
Reményik Sándor
Rene Char
Richard Bach
Rimma Kazakova
Robert Burns
Robert Desnos
Robert Frost
Roberto Bolaño
Rolando Cárdenas
Rosario Castellanos
Roy Fisher
Rubén Darío
Rudyard Kipling
Rumi
Ryōkan Taigu
Saadi
Şabestari
Saint-John Perse
Salamon Ernő
Salvatore Quasimodo
Samuel Taylor Coleridge
Sándor Márai
Sandor Petofi
Sappho
Sara Teasdale
Seamus Heaney
Serghei Esenin
Silva Kaputikyan
Sir Muhammad Iqbal
Sohrab Sepehri
Stephane Mallarme
Stephen Crane
Sylvia Plath
T.S. Eliot
Tadeusz Różewicz
Tahsin Saraç
Taras Șevcenko
Tassos Leivaditis
Ted Hughes
Thomas Moore
Titos Patrikios
Tomas Tranströmer
Tóth Árpád
Vasko Popa
Velimir Hlebnikov
Vera Pavlova
Vicente Aleixandre
Victor Hugo
Vinicius de Moraes
Vladimir Maiakovski
Vladimir Nabokov
Voltaire
Vörösmarty Mihály
W. H. Auden
Walt Whitman
Wang Wei
Wilhelm Busch
William Blake
William Butler Yeats
William Carlos Williams
William Ernest Henley
William Shakespeare
William Wordsworth
Wislawa Szymborska
Yahya Benekay
Yuri Kageyama
Romanii ardeau grăsime în opaiţe (lămpi cu ulei).
1955 -S-a născut Adrian Sârbu, regizor de film documentar, director al trustului de presă MediaPro şi al ProTV.
1880 -A murit Costache Aristia, actor, traducător, poet, moralist, profesor de greacă şi franceză la colegiul "Sf. Sava", precum şi de mimică şi declamaţie, la Şcoala Dramatică a Societăţii Filarmonice din Ţara Românească (n.1800).
”Poezia sa, în cea mai mare parte, deşi construită în note grave
Cuvinte mari, abia atingându-se..., valery
Cultivare, cultură și împărtășire!
Zidul de Mărgean, narcispurice
Scrierile poetului conțin informații atât despre motivele și
Trilogia HISTORIARUM, nicu hăloiu
Cartea poate fi achiziționată de pe site: libris.ro
Pelerin pe Calea Luminii - 101 sonete creștine, maria.filipoiu
Vă mulțumesc din suflet domnule Andrei Stomff, pentru minunata carte
Zidul de Mărgean, Emilian Lican
Distribuie: