Schije

Autor:ileana


Adăugat de: ileana

marţi, 10 octombrie 2017

Mi-au rămas schije în ochi și m-au durut
Toate cuvintele ce mi le-ai spus
Și ochii tăi ca viforul de iarnă
În suflet mi-au cernut aspră zăpadă.

Mi-au rămas schije în inimă când noi
Ne-am odihnit răniți după război.
Așa cu răni și cu lacrimi ascunse
M-am ridicat din resturi fumegânde.

Din clipele din viață și din tot
Ce-a mai rămas din mine, am dat foc.
Și-am renăscut din flacăra aprinsă
De ura ta și m-am făcut credință!


vezi mai multe poezii de: ileana


Detalii poezie:

  • »» Tema poeziei: Iubire
  • »» Poezie de debut? nu
  • »» A mai fost postată pe acest site? nu
  • »» A mai fost postată pe alte site-uri? nu
  • »» Vrei să fie analizată critic? da
  • »» Poezia a fost înscrisă în tema săptămânii: Poezia săptămânii nr: CVIVII.


Distribuie pe:






Împărtăşeşte-ne opinia ta:

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.



Comentarii:

Iar atitudinea asta, precum că nu-i vinovat cel ce făcu ticăloșia (oricare) ci ziaristul care o dezvălui, o vedem zilnic în jurnalele știrilor, și știm ce sorginte are! Nu ați inventat dvs. roata! Da ar trebui măcar în treacăt să vă întrebați cine-i fariseul, cine-i comunistul, nu credeți? Când inventați o doctorie, gustați-vă leacul!.... Sau plecați în războiul Troiei!
Salve!
Gerra Orivera
sâmbătă, 14 octombrie 2017



Cred c-am nimerit în zona crepusculară!...... De ce oare a fost nevoie de comentariul meu? Dar de al dvs.? Ca să demonstreze ce? Că pământul e rotund și se-nvârte în jurul soarelui?! Sau poate că în zona dvs. e plat și plutește în vid pe spatele unei țestoase? Nu prea îmi pasă (am totuși câțiva neuroni în stare de funcționare) de părerea altora despre mine, nu depind de reflexia portretului meu psihic, mintal sau afectiv în nimeni de pe Terra, sunt ceea ce sunt indiferent de percepția altora, de aprobările sau dezaprobările lor! Dar comentariul dvs, în care vă erijați în rol de avocat, mi se pare prea împănat cu sofisme și jignitor nu la adresa mea (pentru că sunteți departe de a mă cunoaște măcar 5%), ci a inteligenței mele!... Drept care m-am hotărât să fac o analiză punctuală a ceea ce scrieți, că nu suntem în Atena de după Pericle!.......
Spuneți: „Ce nu realizați dumneavoastră, de la înălțimea de unde comentați cu o răutate care păstrează ceva chiar din persecuția comunistă”…. Eu comentez de la înălțimea la care se găsește RESPECTUL pentru limba poporului meu! Dvs. nu ați ajuns la acest pisc de vă permiteți să catalogați drept „răutate” și „persecuție comunistă” pledoaria mea în folosirea în respect gramatical a cuvântului în creația literară??? Aflu cu stupoare că limbajul corect (conform normelor gramaticale de atunci) care se folosea atunci în publicistica română era o „„persecuție comunistă” !!! Zău???? Asta se vrea o glumă, sau considerați că aveți de-a face cu o țară de Gâgă??? Și ce legătură există între răutatea sau bunătatea mea – și limba română??? Se modifică gramatica în funcție de atributele sau nonatributele mele??? V-ați gândit bine înainte de-a arunca astfel de fumigene???! Adică unde considerați că ne aflăm aici??? La clasa pregătitoare? După opinia mea, un site de poezie este un site unde poeții creează și recreează lumi! Deci poeții sunt niște creatori care își asumă rolul de salahori ( cu toată măreția și suferința lucidității) în imperiul Cuvântului! Și la școală dacă erai și de-ți permiteai a scrie o poezie în sfidare totală față de gramatică, un profesor corect ți-ar fi trântit un 2 în catalog cu întreaga milă creștină! Pentru că profesionalismul într-un domeniu (indiferent de domeniu) nu are nici o legătură (absolut niciuna) cu religia unui om! Adică dacă un zidar indolent greșește amestecul de nisip și ciment când îți construiește casa și tu bun creștin îl mângâi cu blândețe pe creștet, sfătos și tandru – crezi că nu vei muri ca un prost când se va dărâma casa peste tine??? Da stai liniștit – vei merge direct în rai, pentru că ai avut grijă să fii blând cu indolentul zidar! Și n-am deviat de la subiect; și într-o „meserie” și-n cealaltă este vorba de folosirea corectă a materiei prime de lucru! Adică de ce crezi că poezia ar fi mai prejos decât zidăria? Sau strungăria, sau orice altă îndeletnicire a omului??! Numai că-n activitățile practice indolența te poate ucide fizic! În POEZIE creează lumi malformante dar nu mai puțin distrugătoare! Pentru că, e o axiomă deja, tot ceea ce există acum în lumea palpabilă a fost cândva gând, cuvânt!... De aceea consider că o pledoarie pentru folosirea corectă a Cuvântului nu e niciodată inutilă – având în vedere cu ce monstruozități ( alături de frumuseți) ne confruntăm astăzi! Deci nu mai faceți ciorbă de potroace din lucruri care nu se amestecă! Vasile Voiculescu, pe care eu îl ador, nu a scris o poezie creștină (printre altele) fabuloasă doar pentru că era un bun creștin, ci pentru că a studiat enorm pentru a-i reda Cuvântului dimensiunile cosmice și sacralitatea potențelor lui! Deci…
Mai spuneți doct în continuare: „Încercați să dați un sfat cu blândețe că tot vorbiți despre ea şi despre Iisus.” Îl considerați pe Iisus un prototip al blândeții? Bănuiesc că da! Și totuși, El nu a ezitat să pună mâna pe bici când a considerat că este atacată însăși esența vieții și credinței despre care venise să dea mărturie! Și i-a scos afară pe cei ce întinau casa Domnului! Analog, poezia este biserica mea și bănuiesc că a tuturor celor ce se află pe acest site! Și eu am văzut cum se terfelește însăși esența Poeziei! Adică Cuvântul! Cu bună știință și într-un total dispreț și față de Cuvânt și față de sărmanul (sau ar fi mai nimerit să spun „idiotul” cititor care își farmă creierii să-i pună mintal diacriticele lipsă)! N-o bănuiesc pe doamna de neștiință, dovadă că a modificat poezia corect, nici nu a fost vorba de o scăpare (chiar 2, 3) care ar fi fost scuzabilă; nu avea nici de sămânță vreo diacritică! Deci față de ce ar fi trebuit eu să manifest blândețe și smerenie creștină??? Față de indolență și lene???? V-auziți ce spuneți??? Chiar de o să-mi ziceți că sunt Hitler în persoană, n-am să tratez niciodată cu blândețe pe cei ce-și permit să scuipe pe Cuvânt! Ar însemna că sunt complice cu ei la batjocorirea Cuvântului! Și singurul lucru pe care eu l-am pus la zid în comul meu a fost cel de folosire incorectă a limbajului! Și am criticat o atitudine, o faptă, nu am făcut referire la persoana ei! N-am făcut analiză pe text (exceptând un vers ca exemplu de cât poate modifica un text scrierea corectă sau nu a lui), nici pe tehnică sau mesaj a poeziei! Deci dacă recunoașteți că am dreptate în observații – care e crima mea de sunt persecutor comunist, rea și în opoziție cu morala creștină? Că nu-s blândă? Și dacă eu devin blândă ei îi revine subit respectul pentru limba română??? Hai că-i tare! Adică profesorul are dreptate să-i pună 2 leneșului în catalog, doar de i-l pune cu blândețe??? Sunteți mai savuros decât Homer căruia i-ați furat marca înregistrată la Olsimul Cunoașterii și ne plimbați pe la Circe, Polifem și Nausicaa mai ceva ca Odiseu! Hi hi hi…. Deci am dreptate da n-am dreptate – logica-i imbatabilă, dar în care dimensiune? Apoi, pe undeva pe la sfârșit, aduceți aminte de farisei și Biblie! V-a scăpat cumva citatul celebru: „ La început a fost Cuvântul și Cuvântul era Dumnezeu…”???? Deci cineva care-și permite să batjocorească Cuvântul „Se vede, scrie cu drag, cu căldură, exclusiv în spiritul şi litera legii” iar cineva care sare în apărarea Cuvântului este persecutor comunist?????!!!! Și petarda asta-i fabuloasă, de logică sau adevăr nici nu face să mai vorbim! Ne răcim gura de pomană! De care farisei făceați vorbire? Că nu înțeleg! Deși parcă parcă mi se lumină oleac creierul de ce fu condamnat Socrate la moarte! Da cred că Sofiștii ceia erau la grădiniță față de doctoratul dvs! Și iarăși nu înțeleg ce legătură are poezia mea, bună sau proastă, cu masacrarea limbii pe care și-a permis-o doamna???? Când am postat eu poezia mea poezia ei era pe site, deci nu pot fi acuzată că masacră limba poporului doar ca să mă pedepsească pe mine! Sau așa o fi, a citit în globul de cristal că voi posta eu o poezie și a vrut să mă pedepsească instant! Zona crepusculară, ce mai vorbă, hi hi hi! Și v-ați uitat bine de câte luni n-am mai postat eu o creație proprie? De care tron vorbiți dvs, și cât credeți că-mi pasă de laurii pe care mi i-ar putea da oricine de pe acest pământ???! Sau chiar vă credeți autenticul Homer (cât o fi existat el) să aibă vreo greutate votul de blam pe care mi l-ați dat???? Hi hi hi!
Și am și eu o curiozitate: câte metafore ați construit dvs. pe bază de DEX? Dexul cu, care construiesc eu poeziile este cultura mea de peste 50 de ani, iubirea și respectul față de cuvânt! Iar când cuiva o scriere i se pare prea cărturească, îi musai să fie „vina” autorului???? Oare cetetorul nu are nici o vină că și-a mobilat prea puțin sau deloc biblioteca creierului??? Da asta e o discuție care nu are legătură cu subiectul în dezbatere!
Spuneți: „Iar a te lega de etnie, doamnă, este dizgrațios şi discriminatoriu.” Eu am pus o întrebare! Citez: „Sau aveți altă etnie?” Știți ce este o întrebare? Nu ați văzut semnul întrebării sau sunteți doar rău intenționat??? Nu am făcut o afirmație, nu am adus jigniri față de nici o etnie! Am căutat prin întrebare să găsesc o logică (nicidecum scuzabilă) pentru care manifestă dispreț față de limba poporului meu! Faptul că ea masacrează limba nu este „dizgrațios şi discriminatoriu.” ???? Și pentru limba și întreg poporul român? Că batjocorește pe Dumnezeul din fiecare cuvânt pe care îl grafiază cum vrea mușchiul ei este creștinește? Că doar îl târnuiește prin troaca porcilor cu „blândețe”, nu???
Nu știți absolut nimic despre mine (este foarte clar) dar la un com al meu în care eu înfierez doar măcelărirea limbii (a cărei justețe o recunoașteți) răspundeți cu un atac la persoana mea (sunt persecutor comunist, răutate, lipsită de blândețe și finețe creștină, fariseu, cărturar….etc)! E RIDICOL!
Spuneți: „Nu intrați în detalii de parcă cineva v-a pus critic sau mama poeziilor.” Asta de unde v-a venit??? Tot de inspirație „creștină” este??? Ați citit răspunsul din întrebarea standard :„ »» Vrei să fie analizată critic? Da ”???? Doamna a uitat să specifice că dorește doar laude și ochi dați peste cap de admirație! Și e de admirat într-adevăr masacrarea limbii, nu????..... Ole!!!!
Așa că dle Homer, deocamdată nu ați reușit decât produceți o epopee a Sofismului în calitate de avocat al clientului a cărui vinovăție o recunoașteți (dincolo de recunoașterea ei tacită) dar vă desfășurați fabulos să demonstrați că Albul e Negru și Negrul e Alb! Probabil (nu știu, doar mă lovește o bănuială) ne considerați pe toți ori naivi ori idioți!
Vă mulțumesc că v-ați desfășurat suficient de mult încât fiecare să vadă urzeala a ceea ce-ați scris! Îngheață soarele sau flăcările iadului???
Una peste alta, eu consider Poetul un creator, un căutător de lumină, deci am pretenții mari de la el! Pe măsura investiției de încredere în potențele lui! Și cea mai mică pretenție este să scrie corect în limba pe care o folosește! Aș putea fi blândă în stângăcii de tehnică (doar toți suntem începători în ale poeziei indiferent pe care cracă a cunoașterii stăm), de scocuri în care ne turnăm ideea, de șlefuirea unei metafore – dar niciodată în ceea ce privește limba! La ce păcatele mai serbăm zilele limbii române de nu dăm (iertată fie-mi expresia, da nu mai pot suporta) nici un muc înghețat pe ea???....
Dacă dta vrei să privești Poetul ca pe un cerșetor la gura de metrou căruia îi arunci o pomană ca să-i hrănești viciile și impotențele, e fix problema dumitale! Da nu face cinste pseudonimului pe care ți l-ai ales!
Eu, care de doi ani am postat mii de texte din clasici în bibliotecile online, știu că au fost o mulțime de poeți care au murit pentru poezia lor, sau au făcut ani grei de temniță sau proscriși din țara lor! Crezi că pentru batjocorirea cuvântului s-au sacrificat ei? Crezi că le onorezi memoria apărând vinovatul (care și-a corectat poezia și a tăcut în vreme ce dta i-ai tot căutat scuze aruncând mortul în ogrăzi hilare) și înfierând pe cel ce arată sacrilegiul cuvântului? Ba se mai erijează și în propovăduitor al moralei creștine aruncând petarde din alte locuri încinse?! Eu știu forța și sacralitatea cuvântului, a Poeziei în special, dacă mi-ai fi citit cartea de pe site poate că n-ai mai fi aruncat atâtea fumigene!
Da nu citi, și continuă acest meci al sofismelor, dacă consideri că nu te-ai făcut suficient de râs! Nu-ți promit însă că voi mai marșa la toată mascarada pe care ai inițiat-o în jurul singurei probleme pe care am dezbătut-o eu, și care nici n-ar fi trebuit să existe! PENTRU CĂ LIMBA UNUI POPOR NU SE NEGOCIAZĂ ȘI FOLOSIREA EI CORECTĂ NU E FACULTATIVĂ! PUNCT!
De ce ai folosit-o tu ca o dezbatere CE NU-ȘI AVEA ROSTUL căutând să mă spoiești pe mine tricolor ca să…. Ca să CE???? Dacă eu sunt Satana e justificat și îndreptățit sacrilegiul limbii? După care Biblie, a lui Odiseus poate, că la vicleșuguri nu-l întrecea nime, cu toate scatoalcele de i le dădea după ceafă protectoarea lui Paladină când își dădea în petic! Da el când vroia știa să fie și înțelept, nu numai viclean! Pe unde pierduși înțelepciunea, Homerule???
S-auzim de bine!
Gerra Orivera
sâmbătă, 14 octombrie 2017



Stimată doamnă, aveți dreptate. Doamna nu a folosit diacritice. Observ că a corectat, deci, tacit, v-a dat dreptate.
Ce nu realizați dumneavoastră, de la înălțimea de unde comentați cu o răutate care păstrează ceva chiar din persecuția comunistă, este că este total lispit de finețe pentru un om atât de fin încât e o metaforă în viață. Încercați să dați un sfat cu blândețe că tot vorbiți despre ea şi despre Iisus. Nu intrați în detalii de parcă cineva v-a pus critic sau mama poeziilor. Lăsați oamenii să se exprime liber aşa cum şi dumneavoastră scrieți ce simțiți, despre care nici noi nu intrăm in detalii, e prea sub demnitatea noastră. Iar a te lega de etnie, doamnă, este dizgrațios şi discriminatoriu. Da, doamna a intrat cu papucii plin de glod în altar, dar aşa plină de glod, are smerenie, cuvânt prea greu pentru dumneavoastră, care veți fi primită doar cu glacială politețe. (A se vedea N.Steinhardt,povestioară despre Sf Nicolae şi Sf Casian).
Încercați să corectați mai cu blândețe, e mai finuț, mai în acord cu poeziile dumneavoastră.
Nu vă faceți griji, doamna nu are ca scop să vă detroneze. Se vede, scrie cu drag, cu căldură, nu cu dex-ul lângă construind metafore de cărturar şi fariseu (a se vedea Biblia), exclusiv în spiritul şi litera legii. Altfel, aveți dreptate, a scris fără diacritice.
Homer
vineri, 13 octombrie 2017



De ce poezia nu are diacritice??? S-au schimbat cumva regulile gramaticale și n-am aflat eu??? În comunicarea orală tot fără diacritice te exprimi? Avem o limbă atât de bogată și fabuloasă încât prezența sau absența unei diacritice poate schimba întreaga poezie! A „îmi da PĂRUL pe spate” nu-i totuna cu a „îmi da PARUL pe spate” - poate doar în țara lui Gâgă! ...
Eu, dacă iau cuvintele tale exact așa cum le-ai grafiat pot face e poezie care să aibă cu totul și cu totul alte înțelesuri! Și, mai mult ca sigur fără să vrei, în scrierea ta dezordonată, ai obținut o metaforă foarte bună, dar care nu-și are rostul în context, și pe care sigur nu ai sesizat-o: „ochii tai ca viforul”! Într-adevăr, viforul îți taie ochii - eu citesc ce este scris, nu ceea ce presupui tu că ar trebui eu să citesc corectându-ți lenea și lipsa de respect față de limba pe care o vorbim! Până să pomenim măcar de ambiția noastră de a ne numi creatori, ar trebui să respectăm materia primă cu care operează arta pe care o slujim! În cazul de față, CUVÂNTUL! Și, că ne place sau nu, LIMBA ROMÂNĂ ARE DIACRITICE! Și e un adevăr nenogociabil! Și dacă la proză aș mai putea încerca să înțeleg păsăreasca fără diacritice în care se tastează azi cu o indolență uriașă, la poezie nici nu încerc! Pentru că poezia operează cu metafore și alegorii fantaste, și nu-s mama Omida să citesc în globul de cristal ce viziuni a avut poetul! Deci... puțin respect pentru limbă, măcar... ce să mai vorbim de har, când intrăm cu gumari plini de glod în altar?!...
Există Program de diacritice, dacă n-aveți word care să funcționeze și în limba română! Nu există scuze valabile pentru masacrarea limbii române!... Și v-ați înscris poezia și la concurs! La ce concurați - la agramarea perfectă? Și nu consider că sunt dură - ci doar corectă în evaluare! Nici nu mai intru în detalii ce țin de tehnica poeziei, de substanță - nu merită când ai de-a face cu cineva care nu respectă deloc limba poporului căruia îi aparținem! Sau aveți altă etnie? Și alte scopuri pentru care vă aflați pe un site de poezie!? Că atunci aș putea să găsesc o logică demersului acesta ce se vrea liric!
Și ar putea fi dacă... și dacă…
Gerra Orivera
vineri, 13 octombrie 2017