- Acasă
- blacks
- Despre circuitele in natura
Despre circuitele in natura
marți, 17 martie 2015
Astăzi cineva are program de stors…
Cum stoarce spirala vieții între naștere și moarte destinul omului,
m-am pregătit și eu să storc poezia, să văd ce mai curge din ea.
La un capat voi pune goana dupa iluzii și vanitatea omenească
să strângă tare capătul, cum strânge țăranul coada sapei.
La celalalt capăt voi fixa minciuna, atât de antrenată de cotidianul vieții.
Sunt sigur că minciuna va fi suficient de puternică,
Atât de puternică că își va face misiunea până la capăt…
Până la capătul funiei, vieții și al caracterului.
Minciuna și vanitatea-două creste atât de înalte pe scara nonvalorilor
în care eu îmi pun toate speranțele că vor strânge și vor răsuci până la ultima picatură poezia.
Startul acțiunii îl dă libertatea cuvântului ”dorință”.
Partea întunecată a dorinței.
În numele ei să înceapă rotirea spre moarte a poeziei!
Iată, apare o prima picatură:
Ce-iasta? ”Rima”?
Domnilor, dar rima dă armonie...
Într-o societate dominată de atâta trepidație armonia nu-și are rostul.
Chiar dacă armonia da senzația de mulțumire, eu nu-i simt nevoia.
Așa că, las’ să cadă rima, să ude pământul poeților care credeau în așa ceva.
În pământ cu ea!
Noi continuăm stoarcerea.
Apare o alta picatură: ”Ritmul”
Cine mai ești si tu, mă’? Și de ce ai atâtea variante?
Nu vezi că lumea de astăzi se conduce numai după ritmul banului?
Alt ritm nici nu vreau să știu! Asa că.., în pământ cu tine!
Continuam strângerea până la apariția unei alte picături: ”subiect”.
Cum adică, “subiect” ?
Poezia de astăzi nu mai trebuie sa aibă subiect!
Ce atâtea subiecte?
Vreți să mă pierd în infinitatea lor?
Eu am învățat că există doar un singur subiect.
Ar fi trebuit să învăț că predicatul se acordă cu acest subiect.
Prea multă învățătură... m-am cam plictisit!
Asa că, dacă uit de acest acord, să mă înțelegeți!
Deci, poezia nu trebuie să aibă subiect.
Ce? (“Poftim” îmi lipsește din vocabular)
E vorba de alt fel de “subiect”?
Cum adica e vorba de ”temă”?
Eu știu doar de tema pentru acasă pe care mama mă tot punea să o fac.
Norocoasă temă, de cele mai multe ori nici nu o deranjam!
Politicos am mai fost!
Așa că, ”subiect” sau ”temă”, nu-mi schimb hotărârea!
În pământ!
Mateloți ai decăderii umane, răsuciți parâma pe oceanul deziluziei!
Iată, apar mai multe picături: pic, pic,pic…!
Hiperbole, pic!
Metafore, pic!
Comparatii, pic!
Pic, Pic,...!
Ce-or mai fi și astea?
Cum adică ”esența poeziei”?
Cum adică “prezintă lucrurile altfel”?
Lucrurile trebuie prezentate direct.
Cum adică ”le imbracă în altă formă”?
Totul trebuie sa fie dezbrăcat. Așa se poartă
Trebuie să te dezbraci de tot.
Inclusiv de sentimente și de caracter.
Cum adică “să ungă sufletul”?
Eu n-am suflet!
Eu sunt un om simplu, n-am nevoie de nimic!
Nici de ele în viața mea!
Așa că…, în pământ!
Dar văd că tot mai curg picaturi. Sunt prea multe
Orice picatură la urma urmei e doar o picatură.
Nu mai pierd timpul meu prețios să tot număr picăturile!
Sunt prea ocupat!
Mă duc să scriu un vers.
Liber...
Liber de picătura care să-i dea greutate.
Cum? Picăturile căzute se duc până în străfundul pământului?
Cum ? Ele spală oasele adevăraților Poeți și le dau strălucire?
Doar nu sunt din apă vie ca să le dea viața înapoi!
Cum? Sunt mai mult decât atât?
Le dau ”nemurire”?
Ce-i asta? Nu înțeleg termenul.
N-am folosit niciodată acest termen în poeziile mele.
Și la urma urmei, ei sunt jos, iar eu sunt sus.
Vreau să fiu mai sus!
Uite, mă sui pe această frânghie și mă tot plimb.
Am libertatea de a mă plimba între vanitate și minciună.
Pentru a crea am nevoie de o astfel de plimbare.
Atât este universul meu, atât este libertatea mea!
Cum adică calc pe poezie?
Saltimbancul își pune astfel de problemă la circ? Nu!
Viața nu este tot un circ? Eu de ce mi-aș face probleme?
Iata, sunt singur pe frânghie!
Murdăresc frânghia cu picioarele mele.
Nu contează, vor mai curge alte lacrimi.
Vor fi suficienți cei care vor plânge pentru frumusețea trecută a poeziei,
Lacrimile lor vor urma circuitul apei in natură.
Într-un final vor curăța frânghia.
Sper să nu alunec la acel moment!
Îmi place postura mea actuală!
O să țin cu dinții de ea!
O să mușc chiar din frânghie, dacă trebuie!
Numai să fiu acolo!
Sub lumina reflectoarelor…
Dar sunt?
Împărtăşeşte-ne opinia ta:
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Comentarii:
Superb!
ROLEA NICOLAE
miercuri, 18 martie 2015
Simt că te vei detaşa în DIAMANT pe acest site....
MULTUMESC!
Spune-mi o cotitură unde să te aştept să-ti dau un NU.....care să te ambiţioneze în zborul tău frumos...
Academică definiţie a poeziei....
CRITICUL BLIND
miercuri, 18 martie 2015
Nu pot sa nu apreciez valoarea lui blacks, chiar si atunci cand nu-mi convine... Asta e... Ma bucur ca exista oameni atat de profunzi si verticali.
andreionthepoetry
marți, 17 martie 2015
Inca ceva...sunt convinsa ca nu era afront adresat nimanui .
Adina Speranta
marți, 17 martie 2015
Constat ca pe acest site s-au adunat oameni cu un caracter ireprosabil. Sa poti lauda pe cineva atunci cand , in adancul tau te simti vizat , este cea mai frumoasa calitate a unui om ,asa cum in ziua de azi rar mai intalnesti.
Creatia este remarcabila ! Mi-a facut placere s-o citesc . Nu am sa analizez ca nu are rima , metrica sau ca abunda in metafore, de fapt intreaga constructie porneste de la o metafora . :) ...ci am sa primesc mesajul si atat . Acest mesaj nu trebuie aplicat la modul general pentru ca Nichita insusi a sfidat metrica , rima, in multe poezii chiar Minulescu ,de Sorescu ce sa mai spun?...Si sunt poeti consacrati .
De ce mi-a placut ce ai scris? Mi-a placut mesajul si cum a fost el prezentat astfel incat sa ajunga la mine.Asta e suficient ! Felicitari ! :)
Adina Speranta
marți, 17 martie 2015
Citind pamfletul tau nu am putut sa nu ma gandesc la observatiile Criticului Blind si la dialogul care a avut loc pe tema absentei metaforei (si a altor figure de stil) dintr-o postare de-a mea ("Haide sa ne vedem!"). Este usturator textul tau, cu atat mai mult cu cat nu-l regasesc ca vizandu-ma direct, dar mi-l pot imagina ca provenind din faptul ca ai parcurs acel dialog. Eu il voi privi ca pe o critica foarte fina si ascutita, deosebit de bine articulata argumentata si foarte pertinenta. Ma plec cu sinceritate si smerenie in fata mesajului tau, a tariei atitudinii tale si a modului elegant in care ai atins o coarda sensibila si esentiala in mecanismul poeziei adevarate. Pe de alta parte, raman la parerea mea ca uneori, cu riscul de a nu fi creatia respectiva considerata poezie autentica (ceea ce nu este esential intotdeauna), se impune abtinerea de la metafore, fara a renunta la muzicalitate - rima, ritm si alte elemente necesare, in favoarea evidentierii mesajului, atunci cand autorul il considera cu adevarat important. Poate ca aici sunt subiectiv, sigur ca intr-un fel fiecare autor considera mesajul fiecarei poezii a sa cu adevarat important; altfel nu ar mai concepe-o. Dar cred ca exista un mesaj suprem - restaurarea relatiei omului cu Dumnezeu, cu toate derivatele ce rezulta de aici. Nu intotdeauna isi au locul aici foarte multe figuri de stil, desi sunt categoric posibile mai mult decat in alte situatii. Daca am batut campii si nu m-ai vizat aluziv, imi cer mii de scuze, inseamna ca sunt paranoic si m-am facut singur de ras :) Chelu-si pune mana-n cap... :) Numai bine si te felicit pentru ca in principiu asa stau lucrurile, cum le-ai descries tu in acest pamflet extraordinar! Te urmaresc cu mare placere si interes intotdeauna.
andreionthepoetry
marți, 17 martie 2015
Adrian Maniu
Al. O. Teodoreanu
Alecu Donici
Alecu Russo
Alexandru Alexianu
Alexandru Bogdanovici
Alexandru Hrisoverghi
Alexandru Macedonski
Alexandru Philippide
Alexandru T. Stamatiad
Alexandru Vlahuţă
Alexei Mateevici
Andrei Mureşanu
Anonim
Anton Pann
Artur Enăşescu
Benjamin Fondane
Bogdan Petriceicu Haşdeu
Calistrat Hogaș
Camil Petrescu
Carmen Sylva
Cezar Bolliac
Cincinat Pavelescu
Constantin Mille
Constantin Negruzzi
Constantin Oprişan
Costache Conachi
Costache Ioanid
Dan Botta
Demostene Botez
Dimitrie Anghel
Dimitrie Bolintineanu
Dimitrie Gusti
Dosoftei
Duiliu Zamfirescu
Dumitru Iacobescu
Dumitru Theodor Neculuță
Elena Farago
Elena Văcărescu
Emil Botta
Emil Cioran
Eusebiu Camilar
Gavril Rotică
George Bacovia
George Coşbuc
George Ranetti
George Topîrceanu
George Tutoveanu
Gheorghe Sion
Grigore Alexandrescu
Iancu Văcărescu
Ienăchită Văcărescu
Ilarie Voronca
Ioan Budai Deleanu
Ioan Iacob Hozevitul
Ioan S. Neniţescu
Ioanid Romanescu
Ion Barbu
Ion Heliade-Rădulescu
Ion Luca Caragiale
Ion Minulescu
Ion Neculce
Ion Șiugariu
Iosif Trifa
Iulia Haşdeu
Leonid Dimov
Lucian Blaga
Magda Isanos
Mateiu Ion Caragiale
Matilda Cugler-Poni
Mihai Eminescu
Mihail Kogălniceanu
Mihail Săulescu
Mihail Sadoveanu
Mircea Demetriade
Mircea Eliade
Nichifor Crainic
Nichita Stănescu
Nicolae Iorga
Nicolae Labiş
Octavian Goga
Panait Cerna
Radu D. Rosetti
Radu Gyr
Radu Stanca
Ştefan Octavian Iosif
Ștefan Petică
Traian Demetrescu
Tristan Tzara
Tudor Arghezi
Vasile Alecsandri
Vasile Cârlova
Vasile Conta
Vasile Militaru
Veronica Micle
Victor Eftimiu
Virgil Carianopol
Vladimir Streinu
Zorica Laţcu
Agatha Bacovia
Alexandru Andriţoiu
Alexandru Andrieş
Alexandru Busuioceanu
Alexandru Colorian
Alexandru Lungu
Alice Călugăru
Ana Blandiana
Ancelin Roseti
Andrei Ciurunga
Anghel Dumbrăveanu
Ara Alexandru Șișmanian
Aron Cotruș
Arsenie Boca
Aurel Dumitrașcu
Aurel Pastramagiu
Aurel Rău
Benedict Corlaciu
Camil Baltazar
Camil Poenaru
Cassian Maria Spiridon
Cezar Baltag
Cezar Ivănescu
Christian W. Schenk
Claudia Millian Minulescu
Cleopatra Lorințiu
Constanţa Buzea
Constantin Berariu
Constantin Michael-Titus
Constantin Noica
Corneliu Coposu
Corneliu Vadim Tudor
Dan Deşliu
Dan Rotaru
Daniel Drăgan
Daniel Turcea
Dimitrie Ciurezu
Dimitrie Stelaru
Dinu Flămând
Dominic Stanca
Dumitru Corbea
Dumitru Matcovschi
Dumitru Pricop
Elena Armenescu
Elena Liliana Popescu
Emil Brumaru
Emil Isac
Eta Boeriu
Eugen Cioclea
Eugen Ionescu
Eugen Jebeleanu
Filip Brunea-Fox
Florența Albu
Gabriela Melinescu
Gellu Dorian
Gellu Naum
Geo Bogza
Geo Dumitrescu
George Călinescu
George Dan
George Drumur
George Lesnea
George Meniuc
George Ţărnea
Ghenadie Nicu
Gheorghe Azap
Gheorghe Grigurcu
Gheorghe Istrate
Gheorghe Pituţ
Gheorghe Tomozei
Gheorghe Zanat
Gherasim Luca
Grigore Hagiu
Grigore Vieru
Horia Vintilă
Ileana Mălăncioiu
Ioan Alexandru
Ioan Flora
Ion Brad
Ion C. Pena
Ion Caraion
Ion Dodu Bălan
Ion Horea
Ion Iuga
Ion Miloș
Ion Monoran
Ion Pachia-Tatomirescu
Ion Pillat
Ion Pribeagu
Ion Scriba
Ion Stratan
Ion Vinea
Iulian Boldea
Iulian Vesper
Leo Butnaru
Leonida Lari
Lucian Avramescu
Marcel Breslaşu
Maria Banuș
Mariana Marin
Marin Iorda
Marin Sorescu
Mihai Beniuc
Mihai Codreanu
Mihai Ursachi
Mihu Dragomir
Mircea Cărtărescu
Mircea Ciobanu
Mircea Dinescu
Mircea Ivănescu
Mircea Manolescu
Mircea Micu
Mircea Pavelescu
Mircea Streinul
Miron Radu Paraschivescu
Nichita Danilov
Nicolae Corlat
Nicolae Dabija
Nicolae Davidescu
Nicolae Neagu
Nicolae Țațomir
Nina Cassian
Nora Iuga
Octav Sargețiu
Octavian Paler
Otilia Cazimir
Palaghia Eduard Filip
Paul Sava
Pavel Boțu
Pavel Coruț
Petre Ghelmez
Petre Stoica
Petru Creţia
Radu Cârneci
Radu Tudoran
Rodica Elena Lupu
Romulus Guga
Romulus Vulpescu
Sașa Pană
Sesto Pals
Simion Stolnicu
Sorin Cerin
Spiridon Popescu
Ştefan Augustin Doinaş
Ştefan Baciu
Stefan Tanase
Ștefania Stâncă
Stephan Roll
Theodor Damian
Traian Calancia
Traian Chelariu
Traian Dorz
Traian Furnea
Tudor George
Valeria Boiculesi
Valeriu Gafencu
Vasile Copilu-Cheatră
Vasile Posteucă
Veronica Porumbacu
Victor Sivetidis
Victor Tulbure
Virgil Diaconu
Virgil Gheorghiu
Virgil Teodorescu
Zaharia Bârsan
Zaharia Stancu
Adam Puslojić
Adelbert von Chamisso
Ady Endre
Afanasii Fet
Ahmad Shamlou
Ahmet Hașim
Alain Bosquet
Albert Camus
Alberto Blanco
Alberto Serret
Alceu
Aldo Palazzeschi
Alejandra Pizarnik
Alejo Carpentier y Valmont
Aleksandr Blok
Aleksandr Puşkin
Aleksandr Soljeniţîn
Alexander Penn
Alfred de Musset
Alphonse de Lamartine
Amalia Iglesias Serna
Anaïs Nin
Anatole France
André Breton
André Marie Chénier
Anna Ahmatova
Anne Sexton
Antoine de Saint-Exupery
Antonio Machado
Áprily Lajos
Arany János
Arhiloh
Aristóteles España
Arthur Rimbaud
Attila József
Baba Tahir
Babits Mihály
Balázs Béla
Bartók Béla
Bella Ahmadulina
Bertolt Brecht
Blas de Otero
Bob Dylan
Boris Pasternak
Carl Sandburg
Carlos Drummond de Andrade
Cecilia Meireles
Cesar Vallejo
Cesare Pavese
Charles Baudelaire
Charles Bukowski
Charles Guérin
Charles Perrault
Charles Simic
Christian Morgenstern
Cintio Vitier
Concha Urquiza
Coral Bracho
Dante Alighieri
David Avidan
Dino Campana
Dmitry Merezhkovsky
Dsida Jenő
Du Fu
Edgar Allan Poe
Edith Sodergran
Eduardo Galeano
Edward Estlin Cummings
Edward Hirsch
Efraín Barquero
Efrain Huerta
Eli Galindo
Elizabeth Barrett Browning
Elizabeth Bishop
Emile Verhaeren
Emily Dickinson
Enriqueta Ochoa
ERĀQI
Erich Fried
Erich Kastner
Estanislao del Campo
Eugenio Montale
Eugenio Montejo
Eunice Odio
Evgheni Evtuşenko
Ezra Pound
Fadwa Tuqan
Farkas Árpád
Federico Garcia Lorca
Félix Grande
Feodor Dostoievski
Fernando Pessoa
Fiodor Tiutcev
Firdousi
Forugh Farrojzad
Francesco Petrarca
Francis Jammes
Francois Villon
Franz Kafka
Friedrich Hölderlin
Friedrich Nietzsche
Friedrich von Schiller
Gabriela Mistral
Gabriele d'Annunzio
Georg Trakl
George Gordon Byron
Gérard de Nerval
Gerhard Fritsch
Giacomo Leopardi
Giambattista Basile
Giorgios Seferis
Giosuè Carducci
Giuseppe Ungaretti
Guillaume Apollinaire
Gunnar Ekelof
Gunter Grass
Gustaf Munch Petersen
Hafez
Heinrich Heine
Henry Wadsworth Longfillow
Henry Wadsworth Longfillow
Hermann Hesse
Herta Muller
Hilde Domin
Homer
Horiguchi Daigaku
Howard Nemerov
Hristo Botev
Iannis Ritsos
Ingeborg Bachmann
Iosif Brodski
Ismail Kadare
Ivan Bunin
Jabra Ibrahim Jabra
Jack Kerouac
Jacques Prevert
Jaishankar Prasad
James Weldon Johnson
Jan Twardowski
Jean de La Fontaine
Jeanne-Marie Leprince de Beaumont
Jenny Joseph
Jidi Majia
Joachim Ringelnatz
Joan Maragall
Johann Wolfgang von Goethe
John Berryman
John Keats
John Milton
Jorge Guillén
Jorge Luis Borges
Jorge Teillier
José Ángel Buesa
José Antonio Ramos Sucre
José Emilio Pacheco
Jose Hernandez
José Martí
José Saramago
Jose Watanabe
Joy Harjo
Juan Gregorio Regino
Juan Ramón Jiménez
Juana de Ibarbourou
Juhász Gyula
Jules Romains
Julio Cortázar
Julio Flórez Roa
Kabir
Kalidasa
Karin Boye
Kenneth Patchen
Khalil Gibran
Kobayashi Issa
Kobayashi Issa
Kölcsey Ferenc
Konstantin Balmont
Konstantin Simonov
Konstantinos Kavafis
Kostas Varnalis
Kosztolányi Dezső
Krzysztof Kamil Baczyński
Kusano Shinpei
Langston Hughes
Lao Tse
Leah Lakshmi Piepzna-Samarasinha
Leopold Sedar Senghor
Lev Tolstoi
Li Po
Lina de Feria
Lisa Zaran
Louis Aragon
Louise Gluck
Ludwig Fulda
Ludwig Uhland
Luis Cernuda
Luis de Góngora y Argote
Luís Vaz de Camões
Mahmoud Darwish
Manuel del Cabral
Marc Chagall
Marc Girardin
Margaret Atwood
Margarita Michelena
Margo Tamez
Marina Ţvetaeva
Mario Benedetti
Mario Vargas Llosa
Màrius Torres
Mark Talov
Matsuo Basho
Maurice Maeterlinck
Maxim Gorki
Menelaos Ludemis
Michelangelo
Miguel de Unamuno
Miguel Hernández
Miguel Perez Ferrero
Mihail Lermontov
Moulavi
Muhsin Al-Ramli
Murilo Mendes
Nahapet Kuceac
Najwan Darwish
Nancy Morejón
Nazim Hikmet
Nicanor Parra
Nicolás Guillén
Nikolai Rubţov
Nikolaus Lenau
Nikolay Gumilyov
Nikos Karouzos
Nima Youshij
Octavio Paz
Odisseas Elytis
Olaf Bull
Omar Khayyam
Ömer Faruk Toprak
Oscar Wilde
Osip Mandelştam
P Mustapaa
Pablo Neruda
Pablo Picasso
Par Lagerkvist
Paramahansa Yogananda
Patrícia Galvão (Pagu)
Paul Celan
Paul Eluard
Paul Valéry
Paul Verlaine
Paulo Coelho
Pavol Janík
Pedro Salinas
Percy Bysshe Shelley
Pierre de Ronsard
Pilinszky János
R. S. Thomas
Rabindranath Tagore
Rafael Alberti
Rafael Obligado
Rainer Maria Rilke
Ralph Waldo Emerson
Rasul Gamzatov
Reményik Sándor
Rene Char
Richard Bach
Rimma Kazakova
Robert Burns
Robert Desnos
Robert Frost
Roberto Bolaño
Rolando Cárdenas
Rosario Castellanos
Roy Fisher
Rubén Darío
Rudyard Kipling
Rumi
Ryōkan Taigu
Saadi
Şabestari
Saint-John Perse
Salamon Ernő
Salvatore Quasimodo
Samuel Taylor Coleridge
Sándor Márai
Sandor Petofi
Sappho
Sara Teasdale
Seamus Heaney
Serghei Esenin
Silva Kaputikyan
Sir Muhammad Iqbal
Sohrab Sepehri
Stephane Mallarme
Stephen Crane
Sylvia Plath
T.S. Eliot
Tadeusz Różewicz
Tahsin Saraç
Taras Șevcenko
Tassos Leivaditis
Ted Hughes
Thomas Moore
Titos Patrikios
Tomas Tranströmer
Tóth Árpád
Vasko Popa
Velimir Hlebnikov
Vera Pavlova
Vicente Aleixandre
Victor Hugo
Vinicius de Moraes
Vladimir Maiakovski
Vladimir Nabokov
Voltaire
Vörösmarty Mihály
W. H. Auden
Walt Whitman
Wang Wei
Wilhelm Busch
William Blake
William Butler Yeats
William Carlos Williams
William Ernest Henley
William Shakespeare
William Wordsworth
Wislawa Szymborska
Yahya Benekay
Yuri Kageyama
Venus se roteşte în sens invers în jurul axei proprii faţă de celelalte planete
Omul este singura dintre fiinţele create căreia i s-a dat puterea de a simţi, de a cunoaşte, de a cunoaşte că el cunoaşte, şi de a cugeta că el cunoaşte.
Pierre Flourens
”Poezia sa, în cea mai mare parte, deşi construită în note grave
Cuvinte mari, abia atingându-se..., valery
Cultivare, cultură și împărtășire!
Zidul de Mărgean, narcispurice
Scrierile poetului conțin informații atât despre motivele și
Trilogia HISTORIARUM, nicu hăloiu
Cartea poate fi achiziționată de pe site: libris.ro
Pelerin pe Calea Luminii - 101 sonete creștine, maria.filipoiu
Vă mulțumesc din suflet domnule Andrei Stomff, pentru minunata carte
Zidul de Mărgean, Emilian Lican
vezi mai multe poezii de: blacks
Distribuie pe: